Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kroppens egen kollagenproduksjon synker fra rman er rundt 25 år, det er det som gjør at man etterhvert får rynker o.l.

Jeg kjøper fra Eqology (Eqology).

Jeg har alltid hatt tørt og matt hår, og har fått det igjen nå... Heldigvis har jeg stående ei pakke her, så jeg begynner nok igjen nå :)

Stemmer, jeg vurderte det jeg også, men siden huden min ikke har sluttet å produsere kollagen enda skal jeg vente noen år først ;)

Fortsetter under...

Ikke klipp håret :p Det vokser bare ca 12 cm i året, så klipper du 1-1,5 cm 3-4 ganger i håret, så vil det si ca 4-6 cm av hvert år. Så tar kanskje frisøren litt ekstra, og så har du kanskje klippet av 2 x 4 cm det året, og sitter igjen med 4 cm lenger hår enn da du startet. Da tar det tid å få langt hår! :p

I tillegg vil jeg anbefale å bruke minst mulig produkter/varme, sov med flette og kjøp en god børste som ikke sliter så mye på håret. :)

Om du har lave nivåer av b-vitamin er det lurt å ta tilskudd av det :)

Håret mitt har endelig blitt langt etter lang tid som halvlangt...det jeg gjorde var å stusse håret litt oftere,da ser det sunnere ut og kan vokse seg langt uten at det ender opp kjempeslitt og du må stusse halve håret til slutt:DDropp hårføning,jeg bruker aldri hårføner,bruk olje i håret som kur og ikke vask håret hver dag!

Annonse

Jeg hadde svært langt hår for et par år siden, og nå er det på vei ut igjen :) trikset mitt er å aldri klippe det, men jeg ser du sier at det ikke fungerer for deg. Da kan jeg nok kun anbefale B-vitamintilskudd og proteinrik kost, pluss en god dose tålmodighet...

Det styggeste som finnes er når folk har langt hår og aldri klipper det. Stuss det jevnlig før det begynner å bli slitt. Dra til frisøren hver 6.ish uke og stuss det en liten cm.
Altså..hver 6 uke...ja det er det frisørene sier;) Da er det snakk om prioriteringer da...hvis man lever for håret sitt så ja..greitnok forstår den,men hvem er det,som har tid når man jobber fullti og trener i tillegg ,som har tid til overs hver 6 uke til å dra til friøsren...jeg hadde aldri fått til det...ikke hadde jeg kunnet prioriter det heller med tanke på pengene,som man faktisk må ut med en god del av til frisøren nå om dagen.

Gå ivertfall å studd håret to ganger i året hvis du er gjennomsnittlig opptatt mener jeg da. Men dette kommer helt an på hva man kan prioritere også;)

Altså..hver 6 uke...ja det er det frisørene sier;) Da er det snakk om prioriteringer da...hvis man lever for håret sitt så ja..greitnok forstår den,men hvem er det,som har tid når man jobber fullti og trener i tillegg ,som har tid til overs hver 6 uke til å dra til friøsren...jeg hadde aldri fått til det...ikke hadde jeg kunnet prioriter det heller med tanke på pengene,som man faktisk må ut med en god del av til frisøren nå om dagen.

Gå ivertfall å studd håret to ganger i året hvis du er gjennomsnittlig opptatt mener jeg da. Men dette kommer helt an på hva man kan prioritere også;)

En rask stuss tar maks 10 minutter. Har du ikke 10 minutter til overs hver sjette uke, så synd, trist, leit. En frisørtime hos lærling kan koste ned mot 200 kr. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk ikke bruker tid og penger på håret, men da kan de heller ikke forvente noe mer heller.

En rask stuss tar maks 10 minutter. Har du ikke 10 minutter til overs hver sjette uke, så synd, trist, leit. En frisørtime hos lærling kan koste ned mot 200 kr. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk ikke bruker tid og penger på håret, men da kan de heller ikke forvente noe mer heller.
Ja og nei;) Håret mitt stusses max to ganger i året og det er ikke stygt:) Det går n å ta vare på det selv også utenom stussen:) Men dette handler som jeg sa om prioriteringer og hvor ofte man selv velger å stusse,hvor mange ganger i året er for lite,for mye..dette er smak og behag. Jeg evt ikke om du er friøsr selv ,men frisørene sier alltid at man må komme å stusse hver 6 uke. Salgstriks heter det;)

Annonse

Hodemassasje:)Nå husker jeg ikke hvor jeg hørte dette men en eller annen dr..something har en eller annen klinisk undersøkelse kommet frem til at man får mer hår og at håret vokser fortere ved jevnlig hodemassasje,altså..ved å stimulere hodebunnens blodsirkulasjon rettere sagt:P Ja,hehe..men ja,jeg tror ingen har noe å tape på ved å bruke noen min ekstra i dusjen og massere ekstra ved shamponering:D Og ltit hodemassasje ,sirkelbevegelser i hodebunnen på kveldstid når man sitter i sofaen ;)

Slitt hår er ikke pent, men det gjelder uavhengig av lengde på håret ;)

Gå til firsøren hver 6 uke og stuss 1 cm, da tar det laaaang tid å få lenger hår. :eek:

Har man et utrolig dårlig og slitt utgangspunkt er det bedre å klippe av alt det skadde, og begynne sparingen med "blanke ark". :p

Jeg klipper meg en gang i året, fordi jeg er lat og syns hår er kjedelig. Sier jeg at frisørene skal klippe av alt det slitte tar de som regel rundt 2 cm, så jeg pleier alltid å be dem om å ta litt mer. :lol:

Men det er vel ikke alle som kan få langt hår heller? Min søster har aldri hatt lenger enn litt under skuldrene, det stopper liksom når det når den lengden.

Jeg klipper håret en gang i året, toppen to. Nå har jeg lengre hår enn jeg noen gang har hatt, selv om det jo ser veldig slitt og stygt ut når det begynner gå 6mnd etter siste klipp.

Sørg for å få tak i en god hårkur som funker for ditt hår (på lokkene mine er det Moroccanoil Hair Treatment som har funket best). Dersom du bruker olje og slikt, bland det godt i håndflatene før du drar hendene gjennom håret, så slipper du oljete flekker her og der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...