ULTIMATEGUIDEFITNESS Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Haha, det var dagens Jeg kan skjønne at påstanden min kan virke tåpelig for folk som trener daglig, og kanskje ikke skjønner viktigheten av at både det fysiske og psykiske trenger hvile... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Smedstuen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Min feil. Jeg har blandet ord fra blogginnlegget mitt sammen med dette. Jeg skrev''Trener man ved høy tempo vil man også risikere å miste muskler istedenfor å bygge dem opp.'' Det skulle stå at man mister muskler ISTEDENFOR FETT, og det jeg skulle poengtere med akkurat denne setningen var at man bygger ikke noe særlig ''mer'' på musklene hvis man trener i strekk med både HØY intensitet og HØY tempo.! men, hvor har du dette fra? Det er så lite sannsynlig at man begynner å tære på muskler istedet for fett, om kostholdet er normalt, at om du har noen kilder på det motsatte, så er du nødt til å gi de til meg, for det må være intresant lesning. Men: og det jeg skulle poengtere med akkurat denne setningen var at man bygger ikke noe særlig ''mer'' på musklene hvis man trener i strekk med både HØY intensitet og HØY tempo.! Det er jo noe helt annet enn det du skrev rett over. at du MISTER muskler. Det er jo ikke det du sier her. her sier du at du ikke bygger så mye mer på de. Noe som også er feil. Man må trene med høy intensitet for både å bli sterkere, og eller større. Tempoet er noe annet. men er som jeg sa i stad, å trene med høyt tempo har kun noe for seg for å bli god i det å gjøre ting fort. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Min feil. Jeg har blandet ord fra blogginnlegget mitt sammen med dette. Jeg skrev''Trener man ved høy tempo vil man også risikere å miste muskler istedenfor å bygge dem opp.'' Det skulle stå at man mister muskler ISTEDENFOR FETT, og det jeg skulle poengtere med akkurat denne setningen var at man bygger ikke noe særlig ''mer'' på musklene hvis man trener i strekk med både HØY intensitet og HØY tempo.! Om du holder intensiteten høy gjennom en styrkeøkt så mister du ikke muskler av den grunn. Blander du derimot dette med kcal-underskudd og MYE kardio over en lengre periode, så kan du ende opp med "kronisk" høyt kortisolnivå som virker muskelnedbrytende. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Smedstuen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg kan skjønne at påstanden min kan virke tåpelig for folk som trener daglig, og kanskje ikke skjønner viktigheten av at både det fysiske og psykiske trenger hvile... om det fysiske og det psykiske trenger hvile er jo også helt opp til hver enkelt. Om en person uten problem klarer å trene hardt hver dag, og har overskudd på slutten av dagen, og har lyst og ork til å trene like hardt dagen etter, og kroppen tillater dem det, så hvorfor skal de ha hvile dager? Det er ikke noe som tilsier at man MÅ ha hvile dager. man kan argumentere for at man bør ha det, for at man har godt av litt hvile er ikke noe så mange kommer til å motsi. men at man MÅ ha hvile er ikke riktig. Såfremt ikke kroppen sier ifra at den må ha det. Se på f eks marit bjørgen, som har mellom 900-1000 treningstimer i året. hvor mange dager i året tror du hun sitter på sofaen å bare slapper av. det er utrolig få. hun har restitusjons økter. så hun trener så og si hver dag hele året. Og virker ikke som om det funker så dårlig på henne. hverken fysisk eller psykisk. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jazzen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Min feil. Jeg har blandet ord fra blogginnlegget mitt sammen med dette. bloginnlegg? - du blogger om dette også? herre jemeni - Sondre Aalbotsjord, Håvard Vika, LeanderL og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
El_protein Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg kan skjønne at påstanden min kan virke tåpelig for folk som trener daglig, og kanskje ikke skjønner viktigheten av at både det fysiske og psykiske trenger hvile... Ja det er nok desverre litt på ville veier for de fleste av oss her vil jeg tro. Som nevnt, så er du dyktig dersom du er styrketrener som trener for å bygge muskler, men så klarer du å miste muskler. Dersom du gjør det, så er du ikke erfaren nok verken på trening eller på kostholdet til å vite hva du driver med, å burde trene øynene med litt litteratur. Du skal ligge i kcal underskudd og trene bra styrke for å miste muskler, eventuelt kardio, du kan til og med sitte på ræva og miste muskler, alt kommer ann på hvor mye du spiser og hva du spiser kontra hvor mye du trener og er i aktivitet. Kroppen sender signaler når du skal ha den til å utføre arbeid som den ikke klarer, dersom du trener styrke og en dag ikke klarer det ekstra kiloet du la på for progresjonen sin skyld, så kan mye tyde på at du har fått i deg for lite næring, det gir kroppen beskjed om. Det samme hvis du overtrener, om du trener hele tiden, så vil kroppen iløpet av relativ kort tid si ifra, og gi deg smerte for å ikke å trene. Har du trent altfor hardt, og overbelastet musklene, så vil det være vanskelig for deg å bruke dem noen dager slik som du er vandt med, dette er også et signal. Trosser du signalene, ja da begynner kroppen/musklene å svikte. Kroppen din forteller deg alt som oftest, det er bare å lytte. Martbart 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
El_protein Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg vil også påpeke at uansett hvor høy eller lav forbrenning en får om man hviler eller ei, så er det viktig å hvile/slappe av. Når den fysiske delen er hele tiden i aktivitet er også den psykiske likeså. En som kun driver med trening på dagen kan klare seg, men for en student/elev er det ikke like smart å trene så mye ettersom man har mye skolesaker. Man vil slite ut den psykiske delen og dermed vil det føre til dårligere resultater på skolen, fordi en var utslitt i både psykisk og fysisk. Men så er det jo spørs hvor mange timer man bruker på treninga... Så en advokat, megler, politijurist, daglig leder, konsernsjef, tømrer, elektriker, rørlegger, personlig trener, ernæringsfysiolog vil da ikke være berørt av det du sier? Og en som kun driver med trening på dagen? Altså en som ikke jobber eller går skole, og lever på pappa eller våre skattepenger? Du vet det at et sunt kosthold og trening er assosiert med god psykisk helse, du vet også det at trening er faktisk en veeeeldig god psykolog, til og med en som ikke sier et ord til deg! Tror du trenger å lese litt før du uttaler deg så mye. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedbird Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Det er ganske individuelt hva man trenger. Kroppen vil jo tilpasse seg belastningen etterhvert. Hvis du googler bulgarian weightlifting training eller noe i den duren finner du mye om hvordan deres filosofi er. De trener 3-4 ganger 45-60min per dag. 7 dager i uken. Og de trener med tunge løft (i forhold til dagsformen). Nå er jo dette eliteutøvere, men det er interessant at det går an. El_protein 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BluebearWebcoaching Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 ULTIMATEGUIDEFITNESS Her må du trå forsiktig.. Om ikke du mener noe helt spesifikt. Her må du være fullstendig klar på nøyaktig hva du mener og ikke være så overfladisk om du prøve å få frem noe helt spesielt. Vær vennlig å ikke driv vranglære, spesielt ikke om du driver en blogg - da er det ditt ansvar å være hundre prosent sikker på ALL kunnskap du prøver å dele og sørge for at du har god bakgrunn for uttalelsene dine. PS Jeg har i perioder opp mot 20 kunder å passe på i tillegg til fulltidsskole - jeg trener ca 6 dager i uken opp mot 1-2 timer hver økt. I tillegg er jeg på diett. Dette er ikke noe problem så lenge man regulerer faktorene som påvirker restitusjon etter hvordan kroppen responderer. TIl OT: Du kan fint trene daglig, men du må regulere volum og intensitet. Det sier seg selv at du ikke kan trene tunge single eller triple daglig. Dette gjelder selvsagt også løpstrening (eller andre kardiorespiratoriske aktiviteter). Frekvensprosjektet ved NIH viste klart at man fint kan splitte volumet sitt fra 3 dager til 6 dager. Det er mange faktorer som spiller inn her: - Treningsalder - Genetikk (evne til restitusjon etc) - Ønsker og mål - etc Du kan fint trene knebøy, markløft og benkpress daglig, men da må volumet reguleres og du må vite nøyaktig hva det er du driver med. Om man bare tar ting på gefühlen ender man ofte opp med å komme i en ond spiral som ender i at man aldri får superkompensasjonen nødvendig for optimal fremgang. I forhold til løping gjelder selvsagt det samme. Du kan ikke kjøre høyt volum og intensitet daglig (f.eks 4x4 opp mot høy grad av VO2). Her må puls, distanse og varighet beregnes for å finne total volum av økten. Her kan det være smart å regulere intensitetsøkter opp mot intensitetssonene 3-5 med økter som ligger 1-3 intensitetssonene. Det spørs hva du trener for. Aldri undervurder restitusjon. Om du er nybegynner bør du ha faste hviledager for restitusjonen sin del, men om du er flink til å regulere volumet (f.eks kutte sett eller droppe lengden på kardio-økter) kan du fint trene daglig - uten problem! En dag hvor du har full futt kan da se slik ut Knebøy 5 sett x 5 repetisjoner En dag hvor du ikke har full futt kan se slik ut: Knebøy 2 sett x 5 repetisjoner Totalt ila uken bør volumet ha vært ca identisk. Her er problemet at man ofte ikke klarer å akseptere at: "I dag klarte jeg bare 2 sett knebøy.. " Man tror man har mistet all styrken siden forrige økt, noe som er fysisk umulig. Man tar de 5 settene selv om man blir ufattelig sliten - grunnet manglende kunnskap rundt grunnleggende fysiologi. Her ender man i en ond sirkel som fører til at man bare får negativ utvikling, i stedet for positiv utvikling. FatUnicorn, poyekhali, jonasnyg og 4 andre 7 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ULTIMATEGUIDEFITNESS Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Trening er bra. Mye trening er også bra. Overtrening er ikke bra. Vi vet alle sammen hva overtrening tyder på. Nå er det jo folk som klarer å holde seg til trenings rutinene og i tillegg ha bra kosthold osv. Disse er ofte bodybuildere eller andre som satser alt på treninga, og treninga er hovedfokuset i livene deres. Jeg er snart student selv, og går 3 året på vgs. Jeg trener fra 4-5 dager i uka - ikke i strekk! Siden for meg er trening en liten del av kapittelet i livet, kan jeg ikke bruke like mye tid på treninga slik som feks bodybuildere gjør. Særlig for folk som meg, som har trening ved siden av andre ting er det viktig med hvile dager - greit man MÅ ikke ha hviledager som de fleste mener her, men det er jo ikke en fakta for det, og det er ikke vitenskapelig bevist. Det fortsatt en påstand at det ikke er skadelig å trene hverdag uten hviledager. Igjen - med hviledager mener jeg absolutt ikke å bare sitte på sofaen og ikke gjøre noe. Men at man tar det litt med ro, en sykkeltur, en gåtur, og ikke nødvendigvis tøffe treningsøkter med mye styrke og cardio. Tilbake til overtrening. Noen har kontroll over treninga, og vet hva som skal til før det tar helt av. Men igjen, slik samfunnet er idag, er overtrening tett knyttet til dårlig selvbilde og anoreksi. Tro meg når sier dette, jeg ser syltynne jenter på treninga nesten hverdag som løper livet ut av seg. Sliter seg ihjel og ser ikke realiteten. Nei, det er ikke bare bare. Til sist, en som nevnte hvor flott Marit Bjørgen var som klarte seg bra med all den treninga i strekk. Hun ble innlagt på sykehuset pga hjerterytmeforstyrrelser.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har fått beskjed om at jeg må ha mine 2 hviledager i uken fra coach. Antar at det finnes en hensikt med det. ULTIMATEGUIDEFITNESS 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ULTIMATEGUIDEFITNESS Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har fått beskjed om at jeg må ha mine 2 hviledager i uken fra coach. Antar at det finnes en hensikt med det. Har du spurt coachen hvorfor det er nødvendig med hviledager? Vil gjerne vite, siden dette er også det jeg påstar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har hørt man ikke forbrenner fett ved Max puls men skal holde seg noe under.. Kan det være det vedkommende mener? Ved høy puls trener man oksygenopptaket og ved mindre puls forbrenner man fett ??? Enyone ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har hørt man ikke forbrenner fett ved Max puls men skal holde seg noe under.. Kan det være det vedkommende mener? Ved høy puls trener man oksygenopptaket og ved mindre puls forbrenner man fett ??? Enyone ? Det kommer an på flere ting. En person som spiser mye fett og lite sukker, vil ha høyere nivå av fettoksiderende enzymer enn en som ikke spiser sånn, og vil forbrenne mer fett ved høyere intensitet enn andre. Men når nivået blir nær max, vil man uansett forbrenne mest glukose, og det er jo gjerne slik ved intervalltrening at man ligger nærmere makspuls, og det trener minuttvolumet. En fettrik kost og lav intensitet over lang tid er nok den metoden som er best for å forbrenne fett, og det vil også være glukosebesparende, altså får man bedre utholdenhet. Fett er noe alle har nok av, og ved å trene på den måten, vil man lettere dra nytte av fettlagrende, enn om man skulle spist en masse glukose Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Har du spurt coachen hvorfor det er nødvendig med hviledager? Vil gjerne vite, siden dette er også det jeg påstar! Nei, det spurte jeg ikke om, men kan spørre han på fellestrening på lørdag Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-789847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Smedstuen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Ok, marit bjørgen ble lagt inn, da tar vi therese johaug da... Eller ennå bedre, heidi weng, som trener mest av langrenn jentene. Du bør vurdere å si: sorry. Jeg uttaler meg litt utenfor mine kvalifikasjoner. Jeg er utdanna treningsveileder. Så jeg har litt peil. Altså som i bittelitt. Det er utrolig mange mange her som kan ekstremt mye mer enn meg, og tydeligvis ennå mer enn deg. Hvilke kvalifikasjoner har du for å uttale deg om hvor mye en bodybuilder trener? Hvor mange fulltids byggere tror du vi har i Norge? Ikke uttal deg om ting du på ingensomhelst måte har greie på! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-790075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ULTIMATEGUIDEFITNESS Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ok, marit bjørgen ble lagt inn, da tar vi therese johaug da... Eller ennå bedre, heidi weng, som trener mest av langrenn jentene. Du bør vurdere å si: sorry. Jeg uttaler meg litt utenfor mine kvalifikasjoner. Jeg er utdanna treningsveileder. Så jeg har litt peil. Altså som i bittelitt. Det er utrolig mange mange her som kan ekstremt mye mer enn meg, og tydeligvis ennå mer enn deg. Hvilke kvalifikasjoner har du for å uttale deg om hvor mye en bodybuilder trener? Hvor mange fulltids byggere tror du vi har i Norge? Ikke uttal deg om ting du på ingensomhelst måte har greie på! Du burde virkelig lese det jeg skriver før du skriver selv! Du ramser opp folk som klarer å trene 360 dager i året i strekk og påstår at dette er helt sunt for kropp og sjel. Du har for det første ingen vitenskapelig bevis på dette. For det andre, jeg er ikke imot for at folk skal droppe treninga helt i noen dager, som nevnt - man burde ha dager der hvor både kropp og sjel kan hvile av den grunn, og heller gå gåturer eller sykkeltur, men ikke tøffe treningsøkter 7 ganger i uka. Jeg skjønner ikke hvordan du som treningsveileder ikke skjønner dette! At du gir folk råd om at det er helt ok å trene ekstremt mye i strekk. Det er nok du som burde utdanne deg om igjen og helst på en bedre skole denne gangen. Jeg ønsker ikke å være irrelevant på noen måter, men du påstår at jeg ikke har peil. Du vet ikke engang hva jeg kan og ikke kan om dette emnet og uttaler på den måten, det sier jo litt om hvordan du er som person. Til slutt, jeg trenger ikke ha noen spesielle kvalifikasjoner for å vite hvor mye og hvordan en bodybuilder trener. Vi lever i et samfunn der hvor vi lett kan få oversikt over de 10.000 siste årene på jorda under 5 min. Velkommen til Internett Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-790397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Smedstuen Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Du burde virkelig lese det jeg skriver før du skriver selv! Du ramser opp folk som klarer å trene 360 dager i året i strekk og påstår at dette er helt sunt for kropp og sjel. Du har for det første ingen vitenskapelig bevis på dette. For det andre, jeg er ikke imot for at folk skal droppe treninga helt i noen dager, som nevnt - man burde ha dager der hvor både kropp og sjel kan hvile av den grunn, og heller gå gåturer eller sykkeltur, men ikke tøffe treningsøkter 7 ganger i uka. Jeg skjønner ikke hvordan du som treningsveileder ikke skjønner dette! At du gir folk råd om at det er helt ok å trene ekstremt mye i strekk. Det er nok du som burde utdanne deg om igjen og helst på en bedre skole denne gangen. Jeg ønsker ikke å være irrelevant på noen måter, men du påstår at jeg ikke har peil. Du vet ikke engang hva jeg kan og ikke kan om dette emnet og uttaler på den måten, det sier jo litt om hvordan du er som person. Til slutt, jeg trenger ikke ha noen spesielle kvalifikasjoner for å vite hvor mye og hvordan en bodybuilder trener. Vi lever i et samfunn der hvor vi lett kan få oversikt over de 10.000 siste årene på jorda under 5 min. Velkommen til Internett jeg har ikke påstått at det er sundt å trene i ekstreme mengder, men du påstår at det er nødvendig med hvile dager, noe disse utøverne klart beviser at man kan klare seg uten om man trener nok, og har god nok restitusjon. Jeg påstår på ingensomhelst måte at man bør trene 7 dager i uka, men imotsettning til deg, så sier jeg: man MÅ ikke ha hvile dager. det er helt opp til hver enkelts kropp, hver enkelts helse som tilsier om man trenger det eller ikke. men, vitenskaplig bevis... du er vel ikke den rette til å kreve noe om dette når du påstår at om man trener hver dag så mister man muskler. jeg vil påstå at det er endel proffesjonelle idrettsutøvere som vil stille opp for å motbevise din påstand ganske kjapt. da de aller fleste av de trener hver dag, hele året, og gjerne flere ganger om dagen. Du får spørre en av de som bygger på forumet her, om han/hun har fulltidsjobb ved siden av, eller om den personen har treningen som eneste gjøremål. så kan man vel med ganske stor sikkerhet si at de aller fleste har fulltidsjobb ved siden av. problemet mitt, med det du utaler deg om, er at du er så bombastisk i uttalelsene dine, og ikke ser ut til å kunne ta inn over deg at det kanskje er folk på dette forumet som har mer peil enn deg. sier ikke at jeg kan alt, men iforhold til hva du skriver så virker det som om du ikke har store kunnskapen om det du uttaler deg om. Jeg kan faktisk påstå at du ikke har peil, for det viser du ganske greit med hva du skriver her på forumet, ting som er helt bak mål, som ikke har rot hverken i forskning eller virkelighet. men, det er noe som heter kilde kritikk. Og internett er jo fult av diverse kilder, om trening, og om det aller meste. Og du kan helt sikkert finne en kilde som tilsier at du har rett, men er rimelig sikker på at jeg kan finne 5 kilder som tilsier at jeg har rett, for hver kilde du finner som sier at om du trener hver dag, så mister du muskler. Du må gjerne ha dine egne meninger, og det er ikke noe problem det. men, da må du også være litt ydmyk i forhold til at du kanskje tar feil. Og være litt forsiktig med å gi råd om du er usikker på det du gir råd om. For det er mange nybegynnere innen trening her, som tar til seg alt som blir sagt. og da mener jeg at det er vår oppgave som erfarene treningsfolk å gi dem rett veiledning. Og rett veilending er ikke så si: ikke tren 7 dager i uka, for da mister du muskler. men heller noe som: du kan gjerne trene 7 dager i uka, men da risikerer du å bli overtrent, å ikke klare å trene på en stund, ta heller dager med aktiv restitusjon. men det er i bunn og grunn kroppen din som bestemmer. kjenner du at kroppen er litt "tom" dropp treninga, ta en restitusjonsøkt, med hva det enn skal være du vil gjøre da, gå tur, svømme, samma hva egentlig. men, kjenner du at kroppen er like klar i dag som i går, hvorfor ikke utnytte at kroppen orker, å ta en trening. men hør alltid på kroppen. dumt å presse seg unødvendig mye. Så mitt poeng. moderer deg, kom med påstander som har rot i virkeligheten, og ikke gi råd om ting du er usikker på. det vil bare slå tilbake på deg. BluebearWebcoaching, Idina og El_protein 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21601-hviledager-n%C3%B8dvendig/page/2/#findComment-790413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.