Gå til innhold

Syk hodepine, kan kaffeslutt være årsaken?


Fribbern

Anbefalte innlegg

Hey hey.

Jeg har over veldig lang tid drukket MYE kaffe. På drøyedager kan det ha blitt halvannen til to liter på en dag. Bestemte meg for og slutte tvert. På onsdag drakk jeg ikke noe og fikk så vondt i hodet som jeg aldri har hatt. Begynte kaste opp for det gjorde så vondt. Paracet og ibux hjalp ingen ting. Så på torsdag og fredag drakk jeg litt for og trappe ned. Hadde ikke noen problemer da. Men trente bare rolig. I dag så drakk jeg ingen ting. Følte meg helt fin og begynte trene. Ved første harde settet etter oppvarming smalt det i hodet. Det var ett nytt level opp i smerte;) dunket i takt med pulsen på venstre bakre del av hodet. Ble ny runde med spy og liggende i sengen flere timer før det begynte og slippe. Men det slapp aldri helt. Har fortsatt vondt, men ikke så intenst.

Så det jeg lurer på er, kan alt dette komme av bare fordi jeg ikke drakk kaffe? Noen som har hatt erfaring med kaffeslutt før? Andre teorier? Kan det være tilfeldig at det kom nå, at det egentlig er noe annet. Migrene? Blir nesten litt nervøs av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være det ja. Jeg fikk kjempevondt i hodet når jeg sluttet med cola, samme fikk min samboer. Hvis du har migrene så får du gjerne synsforstyrrelser først, vondt på den ene siden og sånt noe - har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess..men slutt eller kutt ned kraftig så tar det om det er av withdraw ikke mange dagene før det går over..

Samtidlig må du tenke på om du husker å erstatte dette med bl.a vann..kan hende du drikker alt for lite nå?

edit: leser du får smerte ved trening, noe som <kan> bety at det er muskulært. Er det muskulært så kan det være lett å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdagen fikk jeg synforstyrrelser før hodepinen slo ut. Og da var den trykkende over hele hodet. I dag fikk jeg ikke noen forvarsler, og hadde vond på ene siden av hodet i takt med pulsen. Burde kanskje reise en tur til legen?

Når dette først kommer etter at du kutter ut kaffen så vil jeg tro det er det. Prøv å trapp ned over litt lengre tid, la kroppen vende seg til det. Skjer det til en stadighet etter en litt lengre tids nedtrapping (prøv 2uker f.eks) så snakker du med legen om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det kan ihvertfall være sammenheng; 1) du slutta med kaffe 2) du fikk hodepine. Har opplevd akkurat det samme de dagene jeg ikke drakk kaffe før og har venner som sliter med det samme, og ja, det er helt sinnsvakt vondt og treffer deg som ei kule. Eneste som hjelper er kaffe/koffein. Jeg trappa ned gradvis før jeg slutta helt en stund (sov dårlig så det måtte til), men nå drikker jeg som regel normale mengder kaffe igjen (1-2 kopper om morgenen) og det går helt fint om jeg ikke drikker kaffe en dag. Det er en veldig spesifikk hodepine, ulikt alt annet jeg har opplevd, og jeg kunne kjenne den igjen med en gang; intens, skarp og jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk iallefall skikkelig vondt i hodet de dagene hvor jeg ikke rakk å drikke kaffe før jeg måtte ut av døra på morgenkvisten. Det utviklet seg ganske fort til at jeg ble kvalm og det føles som hjernen har blitt for stor til skallen :p

Etter at jeg har trappet veldig mye ned på kaffedrikkingen, har dette blitt mye bedre. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden gjør du det før du har funnet ut om det skyldes kaffeslutten?

for hodepinen var så inntens at jeg ikke klarte og gjøre noe. ikke jobbe og ikke trene.

Jeg la fram dette med kaffeslutt også til legen. Legen mente at kaffeslutt ikke vil gi så inntens hodepine.

Alle symptomene tilsvarer at jeg har migrene. Men at jeg har sluttet med kaffe kan være årsaken til migreneanfallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke jeg får kaffi iløp av dagen får jeg voldsom hodepine. Prøv å ta en kopp eller to og se hva som skjer. Om hodepinen forsvinner vet du årsaken

Testet det starten av uka. Drakk to kopper kaffe og en fres før trening. Hjalp ingen ting:(

Hodepinen kommer kun når jeg trener tungt. Merker ikke noe i "det daglige". Tester og "bygge meg oppover". Rolige økter som yoga og powerwalk, og øke gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket da? Har du kanskje høyt blodtrykk? Styrketrening kan jo øke blodtrykket i hjernen en del om du trøkker på mye..kan være noe som smeller inni der en plass når du trener...ville sjekket det ut med lege jeg da:)Noe jeg ser du har gjort?Høres ut som migrene anfall det du har da...

Ellers har jeg erfaring med både å få hodepine,eller migrene av ingen koffein og også av for mye koffein til tross for høyt væskeinntak i tillegg...så dette kan nok slå begge veier...har ofte høyt inntak av koffein,typ 350mg for dagen ,dette tilsvarer jo et par liter kaffe...så da kan jeg ende med hodepine:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fint blodtrykk.

Hodepinen har enda ikke gitt seg. Kommer når jeg løfter tungt. Men ikke vis jeg løfter tungt på bein. Så det fikk meg til og tenke det kanskje er muskulært, enda jeg var så sikker på at det ikke var det ;p. Var hos naprapat på tirsdag. Han sier jeg har muskelknuter i øvre del rygg og nakke. Merket det presset i huet når han maserte/trykket på div steder. Men Dro på meg lungebetennelse så har ikke fått testet trening etter naprapaten, men føler noe er annerledes baki der. Så håper dette var løsningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fint blodtrykk.

Hodepinen har enda ikke gitt seg. Kommer når jeg løfter tungt. Men ikke vis jeg løfter tungt på bein. Så det fikk meg til og tenke det kanskje er muskulært, enda jeg var så sikker på at det ikke var det ;p. Var hos naprapat på tirsdag. Han sier jeg har muskelknuter i øvre del rygg og nakke. Merket det presset i huet når han maserte/trykket på div steder. Men Dro på meg lungebetennelse så har ikke fått testet trening etter naprapaten, men føler noe er annerledes baki der. Så håper dette var løsningen :D

Jeg har opplevd som sagt trykk i hodet og hodepine etter trening med tunge løft og da jeg var hos kiropraktor fikk jeg også beskjed om at jeg hadde mange knuter som sikkert nok har ligget å klemt på nerver og ikke minst flere låsninger i rygg/nakke...så dette skal du heller ikke se bortifra er ditt problem også,høres jo sånn ut. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...