Gå til innhold

Hva tror du skjedde 9/11?


Gjest Hanne_

Anbefalte innlegg

Verden VIL lures. Det er så mye enklere å godta at noen slemminger vil true vår frihet, enn at de skal passe på oss lyver. Det er for smertefullt i det hele tatt å tvile, at folk tviholder på det enkle, forståelige og trygge. Skylapper på.

Dette jo omtrent stikk motsatt av realiteten. Den enkle forklaringen er jo nettopp "det er en konspirasjon, myndighetene er ute etter oss - we're fucked". Det som er vanskelig å forholde seg til er jo det faktum at hvem som helst, når som helst, kan sprenge deg og familien din i fillebiter - og det er ingenting du eller noen andre kan gjøre med det.

Det er konspirasjonsteoretikerne som flyr rundt med skylapper på. De ignorerer enhver rasjonell gjennomgang av etablerte fakta og vurderinger av fagfolk siden det vil tvinge dem til å innse hvor uforutsigbar og kaotisk verden er, og i stedet konstruerer de seg en definert fiende i skyggemenn og konspirasjoner som de kan bruke energi på, siden det er langt enklere å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hanne_
Så alt du har å gå på er "jeg føler ikke den offisielle historien stemmer" og "Bygning 7 skal ikke falle sånn". Kan du ikke vise til noen faktiske bevis?

Ja nettopp, det er jo det jeg prøver å si. Jeg ser alle de rasjonelle argumentene her og skjønner at jeg burde godta de, men får det ikke til. Jeg kan godt si på internet at jeg godtar det, men da hadde jeg jo løyet. Føler meg slik: :p

Og det tulletete er da at man blir satt i bås om "en av konspirasjonsteoretikerne", når jeg ikke tror på en eneste annen alternativ teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp, det er jo det jeg prøver å si. Jeg ser alle de rasjonelle argumentene her og skjønner at jeg burde godta de, men får det ikke til. Jeg kan godt si på internet at jeg godtar det, men da hadde jeg jo løyet. Føler meg slik: :p

Og det tulletete er da at man blir satt i bås om "en av konspirasjonsteoretikerne", når jeg ikke tror på en eneste annen alternativ teori.

I min verden så er en det fysisk umulig at byggningene var rigget for å sprenges. Den mengden forberedelser som må til, mengden mennesker som da måtte ha vist om dette... du snakker i såfall om massemord på flere tusen mennesker, planlagt og forberedt over flere år... nødvendigvis en drøss med mennesker som må involveres...

Du kan nok få folk til å gjøre det... men du får ikke folk til å holde kjeft om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Nyhetsspeilet er jo bare helt herlig (y)

Men, den Friendslinken oppsummerer egentlig alt jeg har å si. Så da kan tråden fortsette med dens egentlige tema, nemlig at den er en gavepakke for Dag og DukeNukem til å demonstrere sin overlegne kulhet på internet! Jeg utfordrer dere gutta til å poste den beste sarkastiske lol-posten der formål er å drite ut meg som tror på en slik tøysete konspirasjonsteori. Bring it! :D

Vinneren får tittelen: "Kulere enn Birger på Paradise"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetsspeilet er jo bare helt herlig (y)

Men, den Friendslinken oppsummerer egentlig alt jeg har å si. Så da kan tråden fortsette med dens egentlige tema, nemlig at den er en gavepakke for Dag og DukeNukem til å demonstrere sin overlegne kulhet på internet! Jeg utfordrer dere gutta til å poste den beste sarkastiske lol-posten der formål er å drite ut meg som tror på en slik tøysete konspirasjonsteori. Bring it! :D

Vinneren får tittelen: "Kulere enn Birger på Paradise"

Jeg har skrevet hvorfor jeg synes du er dum som tror på dette tidligere!

1: Ingen ting så stort forblir hemmelig i USA, jamfør : Watergate eller Iran-kontra skandalen!

2: Ingen andre aktører har stilt spørsmål ved det! Hvorfor skulle England støtte USA i Afghanistan uten reel grunn? Spesielt ikke etter Suezkrisa i 56. Og hvorfor skulle Tyskland også gjøre det, de gikk på en økonomisk smell i 71 da Nixon dumpet "Goldstandard"

3: Hvorfor har ikke "Fienden" sagt noe? Beste argumentet mot konspirasjonsteorien om at USA aldri landa på månen er jo det at Sovjet ikke sa noe. Sovjet var den eneste staten i verden med en lignende kapasitet, likevel aksepterte de at USA vant månekappløpet.

Learn2history plix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

Lite imponert! Kjedelig start og hoveddel, men litt festlig blanding av bokstaver og ord på slutten. Reddet posten opp til 2/10 poeng. Dette burde være enkelt for Dag å slå! Med mindre han feiger ut og du vinner på walkover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Er det noen konspirasjonsteorier som har vist seg å være korrekte?

Jepp, men da er de ikke lengre konspirasjonsteorier, da er de konspirasjoner :) Og det er det mange av, men av slike "kjente, store" som vi snakker om her, vet jeg ikke av noen i farten. Ofte er problemet at det er et slikt mylder av de at når vi snakker om EN konspirasjonsteori, så snakker vi ikke så mye om en konkret teori, men mer om et mylder av ideer og tanker som selv ikke beviser stort, men heller bare prøver å finne feil med hva som er fastslått at skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jester

The 9/11 conspiracy theorist who changed his mind - Telegraph

“I was a real firm believer in the conspiracy that it was a controlled demolition,” he started. “That it was not in any way as the official story explained. But, this universe is truly one of smoke screens, illusions and wrong paths. If you are presented with new evidence, take it on, even if it contradicts what you or your group want to believe. You have to give the truth the greatest respect, and I do.”

(Ps, jeg kjenner ikke denne Veach og aner ikke hva han stod for eller mente annet en at han vist nok var en kjent "truther". Så ta det for det det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Tror dere ødeleggelsen av "death star" var en inside job? Ikke? Ta en titt på denne dere

Noen som kan dra noen paralleller hva virkemidler gjelder for å formidle en vinkling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-7837-14440943875642_thumb.jpg

Det er veldig mye suspekt ved hendelsene 9/11 og jeg er ihvertfall helt overbevist om at det ikke var et passasjerfly som traff pentagon. Der taler bildebevisene for seg selv + at det ble sagt at flyet smeltet når flybensin ikke brenner varmt nok til å kunne smelte titan, at de fant tremøbler og papir inntakt ved "treffpunktet" og at den eneste delen av flyet som er avbildet er en motordel som ikke blir brukt i den angivelige flytypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]108010[/ATTACH]

Det er veldig mye suspekt ved hendelsene 9/11 og jeg er ihvertfall helt overbevist om at det ikke var et passasjerfly som traff pentagon. Der taler bildebevisene for seg selv + at det ble sagt at flyet smeltet når flybensin ikke brenner varmt nok til å kunne smelte titan, at de fant tremøbler og papir inntakt ved "treffpunktet" og at den eneste delen av flyet som er avbildet er en motordel som ikke blir brukt i den angivelige flytypen.

Jetfuel alene brenner kanskje ikke nok til at titan smelter, det en må ha i bakhodet er at drivstoffet ikke er en fast veske veske når flyet treffer bygninger.. men mer i en tåke/gass tilstand, altså er mye større flate som antennes. Det gir en enormt hissig forbrenning. Fly består avforøvrig av mer aluminium enn titan. Flere titals tonn aluminium, og temperaturene vil være tilstrekkelig til at aluminiumen smelter.

Varm smeltet aluminium som kommer i kontakt med vann eksploderer nokså momentant. Det er rimelig å anta at aluminiumen fra flyene renner nedover i byggningen og etterhvert kommer i kontakt med vann fra sprinkler anlegget.

Det er veldig lett å tilfredsstille uvitenhet med konspirasjons teorier. Konspirasjons teorier er omtrent umulige å bevise (Og da er det jo ikke noe poeng i å prøve heller) Fysikk og vitenskap krever litt mer tanke kraft å forstå, og vil av veldig mange velges vekk (fordi vi kanskje ikke evner å forstå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetfuel alene brenner kanskje ikke nok til at titan smelter, det en må ha i bakhodet er at drivstoffet ikke er en fast veske veske når flyet treffer bygninger.. men mer i en tåke/gass tilstand, altså er mye større flate som antennes. Det gir en enormt hissig forbrenning. Fly består avforøvrig av mer aluminium enn titan. Flere titals tonn aluminium, og temperaturene vil være tilstrekkelig til at aluminiumen smelter.

Forsåvidt enig at aluminium kan smelte, men titan smelter ved 1688C og den maksimale branntemperaturen til vanlig jetfuel er rundt 980C (når oksygen og drivstoffet er i optimal miks). Jeg dro frem titan for det er mye brukt i motorene og det er det eneste bildebeviset av vrakrester som er publisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...