Gå til innhold

Hvilke hansker bruker du?


Fluffy

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at alle hanskene jeg har blir slitt på innsiden,

slik at jeg må kjøpe nye hver 3-4mndte.

Jeg har str S i hanskene jeg bruker (har ikke store hånda gitt) og alle blir sånn skinnende slitt på innsiden av stoffet i håndflata.

Når jeg skal løfte 60kg feks så sklir stanga ut av hendene på meg så å si.

Alle hanskene mine blir så fort slitte..

HVA BRUKER DERE? HVOR LENGE HAR DERE HANSKENE CA? :sneaky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Afterall sier, gir hansker ofte dårligere grep, ettersom du får større omkrets på stanga iom at stoffet til hanskene er der + mindre direkte kontakt med stanga. Vil ikke anbefale det til draøvelser spesielt. Bruker de selv kun til dips, ettersom hendene glir på stativet. Bruk heller flytende magnesium/kalk eller enkelt og greit litt papir om du føler grepet svikter :) Har kun hatt et par hansker i sikkert ett år, fra casall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom aldri fått til å løfte tungt uten hansker pga at jeg "glipper" i grepet.

Magnesium å sånt er ikke lov å bruke der jeg trener, men papir med vann har jeg liksom ikke prøvd da?

Hmm, så en som gjore det her om dagen faktisk.

Ikke dumt.. Skal prøve det :) Men får jo så helsikkes til træler/hard hud øverst i håndflaten om jeg ikke bruker noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom aldri fått til å løfte tungt uten hansker pga at jeg "glipper" i grepet.

Magnesium å sånt er ikke lov å bruke der jeg trener, men papir med vann har jeg liksom ikke prøvd da?

Hmm, så en som gjore det her om dagen faktisk.

Ikke dumt.. Skal prøve det :) Men får jo så helsikkes til træler/hard hud øverst i håndflaten om jeg ikke bruker noe..

Trælene er der kun i en innkjøringsfase i begynnelsen. Etterhvert vil du ikke merke noe særlig til dem :)

Hvilke øvelser hjelper hanskene deg med grepet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker dem på alt egentlig jeg..

Men hovedsakelig er det vell i tunge løft som

markløft

rumenske løft

strak mark

militær press

nedtrekk jeg føler jeg absolutt trenger dem da

Men sklir i grepet på de fleste apparater uten føler jeg.. føler det blir litt stress om ejg skal drassemed meg vått papir rundt om over alt da, men skal se hvor uavhengig jeg kan gjøre meg egentlig.. Må vell bare kunne venne til seg å ikke bruke hansker så ofte kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker et par byggmakker hansker. Man kan si hva man vil om det, men sannheten er at grepet er 140x bedre. Alt avhenger i bunn og grunn av hva slags hansker man har kjøpt. Noe er dritt noe er bra... På den annen side, så er jo kalk definitivt det beste om man får lov til å bruke det på gymmet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke kjøpe de billigste hanskene, bare de er brae tenker jeg.

Men jeg skal prøve å se hva jeg får til uten hansker, men sklir litt assa.

Får se i morgen nå da, men med rumenske løft å sånt MÅ jeg ha noe vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere en av tidenes beste styrketrenere: " If you are wearing training gloves, they better match your purse" ...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...