Gå til innhold

Hva synes du om barfotsko?


Fez

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på XXL idag med far og mor for å se litt, og fant de barfotskoa som jeg villa ha, fivefingers sine KSO et eller anna, de helt svarte(er også de billigste) - skulle bare prøve de og se hva jeg synes, men har ikke penger til å kjøpe de før 10.mai(lønning^^)

Men da begynte mamma og snakke til pappa om at hun synes han skulle kjøpe de til meg idag (Lisa spiller uskyldig, fattig student, med dådyr øyne og de synes synd på meg(selv om det egentlig ikke var planen min) ) ...men de hadde ikke min str på XXL Tiller, vi dro da til Lade, og der hadde de heller ikke min str >< hadde den sjangsen til å få de av far, og nå får jeg meg ikke til å spørre om penger til å kjøpe de neste uke når de får inn nye(liker ikke å be om penger) damn it!

Og jeg sprang litt på mølla idag, og fant ut at jeg faktisk både gikk, jogga og spurta på "barfot måten"(og det med gamle håndballsko) så tror jeg kan like barforskoa ganske godt:D

Her er en tidligere tråd om temaet: FiveFingers-love! | Fitnessbloggen Forum

- prøvde å søke etter barfotsko på forumet før jeg starta tråden, men jeg fant det ikke før ETTER jeg starta tråden, så jeg tenkte "jaja, får se om jeg får svar eller om jeg bare får en link til FiveFingers-love tråden" - men er jo så masse engasjerte og ålreite folk her så da fikk jeg bååde i pose og sekk, men skal absolutt sjekke ut den andre tråden og:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er supert! Bruker Vivo på jobb (barnehage) og på trening, og de er så hinsides mye bedre enn de sandalene kommunen gir oss. Har ikke helt lært meg å løpe lenge i de enda, men det kommer seg jo. :)

(har og ett ubrukt par vivo offroad high,39, for salg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

har bare et lite spørsmål om sko til forfotløping så tar det her istedenfor å lage en ny tråd. Har akkurat startet med forfotløping og trives godt med det. Jeg har bare fulldempede joggesko, så skal kjøpe meg et par ''forfotsko''. Fivefingers tror jeg blir litt drøyt å starte med så vurderer nike free. Så her kommer spørsmålet, hvilken modell vil være mest egnet for forfotløping?

Etter hva jeg har skjønt er det nærmere barfot jo lavere tall det er bak free. Ser at mange bruker free 3, men en kompis anbefalte meg free 5. Jeg har ikke så god peiling på sko, men i mitt hode ''må'' jo 3 være bedre egnet enn 5?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Hjertner, ser du bor i Oslo. Anbefaler å ta deg en tur innom løpelabben i Oslo. Der får du testet ut litt ulike modeller på mølle før du bestemmer deg. Ang Nike så er free 3 bedre egnet, utifra det jeg har hørt fra løpelabbet i Sandvika. Men jeg har aldri løpt med disse selv.

Nå har det jo kommet massevis av sko med nulldropp hos de ulike produsentene. Jeg har selv Saucony Progrid Mirage som har 4mm dropp og Saucony Grid Virrata med 0mm dropp, og er kjempefornøyd med de skoene. Begge de er jo sko som skal hjelpe deg å løpe forfot. Men som du sikkert har skjønt allerede så kan man fint løpe forfot i sko med større dropp også. Løper selv også i mer "normale" sko og i tempo/konkurransesko fra Adidas.

Men som sagt, ta deg en tur innom løpelabben hvor du kan teste ut litt ulike modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...