Gå til innhold

FiveFingers-love!


Gjest ekko

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har sett noen tråd her inne om Vibram FiveFingers, eller barfotsko og barfotløping generelt, så da tenkte jeg: Why not just start one!? :D Jeg kjøpte meg TrekSport-modellen for litt mer enn ei uke siden, og er meget fornøyd! Jobber fremdeles med å utvikle en god teknikk og å prøve dem ut på forskjellige bruksområder. Utrolig spennende, da!

[ATTACH]32205[/ATTACH]

Så kjør på med hva slags modeller dere har, gode tips, erfaringer, osv :D

post-1516-14440858109537_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hellow!

Jeg kjøpte meg Komodo sport for ca 7 uker siden og er superfornøyd. :D Jeg tror imidlertid jeg kjørte litt for hardt på med løpingen med en gang, så etter en uke var venstre vrist kaputt, så da ble det ikke noe mer løping de neste to ukene..

Moralen er: ta Vibrams anmodningen om å ta det rolig i starten seriøst, så slipper du å lære på den harde måten, slik jeg gjorde :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på sånne, men er redd for at det blir veldig ubehagelig å ha noe mellom tærne. I alle fall i begynnelsen. Jeg får direkte vondt av å gå med flip flop-sandaler, og her er det jo mye stoff mellom ALLE tærne... :mellow: Gikk det greit å venne seg til å bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellow!

Jeg kjøpte meg Komodo sport for ca 7 uker siden og er superfornøyd. :D Jeg tror imidlertid jeg kjørte litt for hardt på med løpingen med en gang, så etter en uke var venstre vrist kaputt, så da ble det ikke noe mer løping de neste to ukene..

Moralen er: ta Vibrams anmodningen om å ta det rolig i starten seriøst, så slipper du å lære på den harde måten, slik jeg gjorde :blush:

I know that feeling! Jeg løp to dager på rad, gikk med dem 24/7 helt i begynnelsen. Det føltes jo helt supert når jeg holdt på, men hadde seriøse problemer med å gå om morningen.. Nå holder det heldigvis på å komme seg! :D

Jeg har lyst på sånne, men er redd for at det blir veldig ubehagelig å ha noe mellom tærne. I alle fall i begynnelsen. Jeg får direkte vondt av å gå med flip flop-sandaler, og her er det jo mye stoff mellom ALLE tærne... :mellow: Gikk det greit å venne seg til å bruke dem?

For meg var det helt naturlig følelse fra første stund, egentlig. Tenkte ikke over at det var noe rart i det hele tatt! Beinmuskulaturen må naturligvis bli vandt med forandringene fra vanlige sko og gange, men jeg tror du kommer til å bli positivt overraska. :) Flip flop-sandaler derimot syns jeg har en tendens til å gnage, så er ikke så glad i dem jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problemer med det. De var litt uvant i begynnelsen, men nå syns jeg det er rart og ukomfortabelt med vanlige sko.

[ATTACH=full]32284[/ATTACH]

Moods dress og vibrams... :p

Eeeek. Vet ikke hva som er verst, vibramsko eller moods-dress :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xxl.no har forøvrig tatt inn VFFs nå. Jeg kjøpte mine på XXL Alnabru. Greit å få prøvd dem først.

Kjøpte mine også forøvrig på XXL. Greit å kunne prøve først, i stedet for å handle fra nett. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...