Gå til innhold

Variasjon i frokosten og tips til frokostalternativer uten brød :)


Anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hm.. er en del ingredienser men er jo enkelt! om du har vannkoker.

Du putter Havregryn, Gresskarkjerner, hvetekim, litt råkakao og ca 200g frosne blåbær i en bolle.. Så heler du oppi ca 3dl grønn te du nettopp har kokt opp i vannkokern ^^.. da tiner bæra instant, og konsistensen på resten blir litt sånn "grøtete".

Deretter blander du ut protein pulver, bringebærsmak syns jeg passer best. :)

går ganske kjapt, smaker digg og har utrolig mange næringsstoffer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei jeg kjenner ingen smak av grønn te hvertfall :) siden det er så mye smak fra bæra, protein pulveret og det andre. Men så er det ikke så sterkt heller da, da jeg ikke lar teposen ligge så lenge i vannkokern etter vannet er varmet opp..

men jeg tar å heller på nytt vann, legger i en pose til og så lager jeg 0.7 liter grønn te som jeg har med på jobben ^^ så får utnytta posen fordet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg prøvde å finne en tråd om det, meen er ganske sikker på at jeg ikke fant noe om det her..

nemlig:

jeg vil prøve å kutte ned å brødmengden, for når jeg tenker meg om blir det utrolig mange brødskiver i løpet av uka, og etter å ha lest artikkelen om at mennesker ikke er skapt for å spise korn (noe jeg også har lært på skolen) motiverte det meg enda mer!

så er spørsmålet.

hva er deres tips til å spise til frokost istede for brødskiver og knekkebrød ! begynner på skolen relativt tidlig, og har derfor ikke aaalt for god tid til å stå å steike både omelett og det ene og det andre ..

og hva med disse riskakene? lite kalorier, men disse kan da umulig mette noe særlig? :p

setter pris på alle slags innspill og kommentarer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre å lage maten om morgenen, og det tar sjeldent lang tid :)

En omelett slenger jeg sammen på 4 minutter (egg, kjøtt grønt) og har i panna på lav varme med lokk på mens jeg fikser meg. Etter 15-20 minutter er både den og jeg ferdig, og koser oss sammen :)

I dag tidlig lagde jeg Indisk kyllingsuppe, tok 15 minutter og jeg har deilig lunsj på jobb. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom riskaker spises alene, vil de nok ikke mette særlig mye. Det er også fornuftig å supplere med proteiner, da riskaker hovedsaklig inneholder ...ris = karbohydrater. Jeg foretrekker en skyr (med litt melk og gjerne litt ekstra sukrin/flyende natreen) sammen med snack'a'jack sour cream and chives! Jømmi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er jo en sunn og mettende frokost. Hvis du er glad i CC kan du jo fortsette å bruke dette, bare i mindre mengder? Havregrøten kan du jo variere ut i det uendelige. Alt i fra sjokogrøt til eple og kanel :) Hvis du vil ha litt grøt-inspirasjon kan du ta en titt på bloggen til grøt-drønninga Chassi. Om du ser på sidelinja er det en egen kategori som heter grøt.. http://chassi.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...