Gå til innhold

Variasjon i frokosten og tips til frokostalternativer uten brød :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hm.. er en del ingredienser men er jo enkelt! om du har vannkoker.

Du putter Havregryn, Gresskarkjerner, hvetekim, litt råkakao og ca 200g frosne blåbær i en bolle.. Så heler du oppi ca 3dl grønn te du nettopp har kokt opp i vannkokern ^^.. da tiner bæra instant, og konsistensen på resten blir litt sånn "grøtete".

Deretter blander du ut protein pulver, bringebærsmak syns jeg passer best. :)

går ganske kjapt, smaker digg og har utrolig mange næringsstoffer!

hehe, nei jeg kjenner ingen smak av grønn te hvertfall :) siden det er så mye smak fra bæra, protein pulveret og det andre. Men så er det ikke så sterkt heller da, da jeg ikke lar teposen ligge så lenge i vannkokern etter vannet er varmet opp..

men jeg tar å heller på nytt vann, legger i en pose til og så lager jeg 0.7 liter grønn te som jeg har med på jobben ^^ så får utnytta posen fordet ;D

Annonse

jeg prøvde å finne en tråd om det, meen er ganske sikker på at jeg ikke fant noe om det her..

nemlig:

jeg vil prøve å kutte ned å brødmengden, for når jeg tenker meg om blir det utrolig mange brødskiver i løpet av uka, og etter å ha lest artikkelen om at mennesker ikke er skapt for å spise korn (noe jeg også har lært på skolen) motiverte det meg enda mer!

så er spørsmålet.

hva er deres tips til å spise til frokost istede for brødskiver og knekkebrød ! begynner på skolen relativt tidlig, og har derfor ikke aaalt for god tid til å stå å steike både omelett og det ene og det andre ..

og hva med disse riskakene? lite kalorier, men disse kan da umulig mette noe særlig? :p

setter pris på alle slags innspill og kommentarer! :D

Jeg spiser mye havregrøt / grøt av ruggryn (den blir ferdig mens jeg pakker skolesekken), skyr naturell med litt honning elelr rosiner, cottage cheese med kanel, eller kikertpannekaker som jeg har laget kvelden før.

Jeg syns det er bedre å lage maten om morgenen, og det tar sjeldent lang tid :)

En omelett slenger jeg sammen på 4 minutter (egg, kjøtt grønt) og har i panna på lav varme med lokk på mens jeg fikser meg. Etter 15-20 minutter er både den og jeg ferdig, og koser oss sammen :)

I dag tidlig lagde jeg Indisk kyllingsuppe, tok 15 minutter og jeg har deilig lunsj på jobb. :D

Annonse

Dersom riskaker spises alene, vil de nok ikke mette særlig mye. Det er også fornuftig å supplere med proteiner, da riskaker hovedsaklig inneholder ...ris = karbohydrater. Jeg foretrekker en skyr (med litt melk og gjerne litt ekstra sukrin/flyende natreen) sammen med snack'a'jack sour cream and chives! Jømmi :wub:

Havregrøt er jo en sunn og mettende frokost. Hvis du er glad i CC kan du jo fortsette å bruke dette, bare i mindre mengder? Havregrøten kan du jo variere ut i det uendelige. Alt i fra sjokogrøt til eple og kanel :) Hvis du vil ha litt grøt-inspirasjon kan du ta en titt på bloggen til grøt-drønninga Chassi. Om du ser på sidelinja er det en egen kategori som heter grøt.. http://chassi.blogspot.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...