Gå til innhold

X-SIZE


Andy

Anbefalte innlegg

Hei, har trent en slags Starting strenght med 2 spilt i 2 måneder ( fordelt på over/underkropp). For jeg må trene 2 dager på rad så 2 dager pause. Hadde dette programmet funket med å trene 2 dager på rad, eller blitt for heavy?

Det vanlige på x-size er to dager på rad, en dag hvile og to dager på rad igjen (f.eks man-tirs og tors-fre som gompen skriver over her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å legge opp slik at fotball økta ikke havner på beindagene.

Eller kan jo være det går bra for din del. Men da æ testa det, kjørte bein på dagen og fotball på kvelden, så var æ så ferdig i fotan at det ble bare tøv alt samma :p Men er keeper æ da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nerde spørsmål, skal begynne i morgen på programmet og kan de fleste øvelsene. Men biceps variant og bicepsvariasjon, noen som har et par tips der? Søkte i øvelsesguiden men fant ingen ting. Bicepsvariant er bare en valgfri bicepsøvelse? Mens isolasjon er en som KUN tar biceps?

Og pushdown er tricepaøvels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite nerde spørsmål, skal begynne i morgen på programmet og kan de fleste øvelsene. Men biceps variant og bicepsvariasjon, noen som har et par tips der? Søkte i øvelsesguiden men fant ingen ting. Bicepsvariant er bare en valgfri bicepsøvelse? Mens isolasjon er en som KUN tar biceps?

Og pushdown er tricepaøvels?

Prøv f.eks denne som bicepscurl variant:

Bruk ez-stang om du får ubehag av å bruke rett stang.

Som isolasjon kan du f.eks bruke sittende hammercurl i skråbenk (ryggen ca 70-80 grader, albuene rett ned) eller preachercurl

Pushdown er for triceps ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at du har endret toppsett-oppsett på markløften Fjeldmann?

Før var det jo:

12 x 70%

10 x 85%

6-8 x 100 % (toppsett)

Vil jo tro det er mer hensiktsmessig slik det nye er satt opp, men er vel en grunn for at det gamle var satt opp slik også.

Fjeldmann, jeg ser du skriver på X-Size for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

Dag 4 medium/lett bein, rygg og biceps

Markløft. Toppsett type 1

Antar dette er en skrivefeil, og at det skal stå droppsett type 1 i stedet?

Ville bare si ifra!:)

Forøvrig strålende fornøyd med X-size, trent det tidligere. De siste 6 ukene har jeg derimot gått over til x-strenght, implimenterer dag 4-økta denne uka:) Skal på ingen måte se bort ifra at jeg vender tilbake til x-size en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt, liker virkelig ikke mange reps på markløft. Vektskivene er så små at jeg ikke får kommet meg i skikkelig start posisjon, blir mer knebøymarkløft av det.

Er ikke noe i veien for å kjøre markløften litt tyngre selv om det er på medium/høyreps dagen. Har du sett den siste oppdateringen hvor markløft anbefales kjørt med toppsett 5-6 reps?

X-Size for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

Er vektene for små bør du bygge opp litt så høyden blir korrekt. Stanga skal være 22 cm fra bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe i veien for å kjøre markløften litt tyngre selv om det er på medium/høyreps dagen. Har du sett den siste oppdateringen hvor markløft anbefales kjørt med toppsett 5-6 reps?

X-Size for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

Er vektene for små bør du bygge opp litt så høyden blir korrekt. Stanga skal være 22 cm fra bakken.

Nei, den hadde jeg ikke sett! :oops: Takk for tipset! :) Da er det håp likevel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann, et kjapt spørsmål om dag 3 og 4.. Det står at dette er medium/lett, mener man da hvor tungt man skal løfte, eller har det med øvelsene generelt og gjøre? Første øvelse på Dag 3 var et dropset, og etter at jeg hadde fullført det, var jeg ganske sliten før resten av øvelsene, som jeg vanligvis klarer ganske lett..

Så basert på dette er vel spørsmålet, skal man løfte like tungt dag 3 og 4, eller skal man skalere alt ned og løfte generelt lettere vekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, et kjapt spørsmål om dag 3 og 4.. Det står at dette er medium/lett, mener man da hvor tungt man skal løfte, eller har det med øvelsene generelt og gjøre? Første øvelse på Dag 3 var et dropset, og etter at jeg hadde fullført det, var jeg ganske sliten før resten av øvelsene, som jeg vanligvis klarer ganske lett..

Så basert på dette er vel spørsmålet, skal man løfte like tungt dag 3 og 4, eller skal man skalere alt ned og løfte generelt lettere vekter?

Det at det er medium/lett dag betyr bare at vektene er lettere i forhold til når du kjører færre reps(tung dag). Du klarer jo ikke like tunge vekter med flere reps. Medium/ lett dag betyr ikke at du ikke skal bli sliten, det skal du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...