Gå til innhold

Skryt litt! Hvilket løft er du mest stolt av?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes hammercurl er lettere ja. Det er vel logisk at det er lettere? Da det bare er en bevegelse, kontra biceps curl hvor du (som oftest) vrir armen på toppen.

Nei, jeg har ikke vokst så mye, å uansett så kan man ikke si noe om størrelse på armene ut i fra ETT bilde..

"Edit" kan du vær så snill å lese alt jeg skriver? du kommenterte at jeg bare hadde skrevet 10kg biceps curl, i BEGYNNELSEN av loggen min. Så da fortalte jeg deg følgende "7. november har jeg skrevet at jeg makset 22kg hammercurl....."

7. noveber er en liten stund siden nå, å jeg skrev at jeg makset (i går, altså den 21.nov) at jeg da tokk 24kg hammercurl.

Det virker som det plager deg veldig at jeg har litt styrke i armene mine..

Y u so fucking mirin bro?!? Go to the gym!

Haha, synes det er veldig tøft at en jente er så sterk om det er sant - du er jo ikke nærme min armstyrke (heldigvis) så jeg føler ikke at det plager meg, om du hadde vært det hadde jeg faktisk ikke taklet det. Synest bare du skriver så veldig forskjellige tall, så blir litt forvirret. Men du er sterkere enn 9 av 10 gutter på hva som helst gym, det som er average å trene med i hantelcurl her jeg trener er 12-14 kg, godt voksne menn. 140kgx2 i markløft er også veldig bra, det tror jeg også er over average på ett gym faktisk. Burde jobbe med benken din da, den står ikke helt i stil med de andre løftene dine, men den er fortsatt veldig bra til å være en jente på 16! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, trodde du tok 50kgx2 jeg, da du skrev det for 1 måneds tid siden. Om desse løftene dine stemmer, så synes jeg du burde satse på styrkeløft, da har du tydeligvis mye mer talent der. Er ikke sikker på rekordene for junior jenter, men tror du har en veldig god sjangs der om du har 70kgx2. Jeg har trent på 3-4 forskjellige normale gym. 1/3 ja, da har jo du ca average styrken til en mann da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har økt noe voldsomt i hammecurl, en øvelse jeg synes er vanskeligere enn vanlig hantelcurl på grunn av at bicepsen er mer strukket under utførelse av hammercurl. Ikke at jeg kritiserer, jeg synes det er voldsomt imponerende!

Markløften din er imponerende den og. Med dobbel på 140kg blåser du de fleste 18-20 åringer på gym. Du må ha fantastiske byggergener!

Som Sitronsaft nevnte, styrkeløftstevne må da passe bra for deg før du skal stille på scenen mens du ennå er på bulk?

Søk litt på google og spør styrkeløftere om de vet om noen nærliggende klubber. Med noen teknikkøkter vil du bøye, presse og dra en del mer enn du gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt ifra det tyngste løftet mitt, men et av de løftene som jeg husker best og har gitt meg mye glede!

Jeg var 16 år da jeg begynte å trene styrkeløft, og etter et halvt år med styrkeløft og kun to stevner bak meg stillte jeg på regionsmesterskap og dro 118.5kg i 2.løftet i mark og fikk dermed norgesrekorden. Sisteløftet dro jeg 119kg og flyttet den et lite hakk til!

Den gleden når jeg så 3 hvite lamper og treneren min løftet meg opp og klemte meg hardt glemmer jeg aldrig!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende at jeg har skrevet det, som sakt så tener jeg benk veldig sjelden, men jeg trener bryst regelmessig, så jeg blir jo sterkere, som også resulterer i at jeg blir sterker i benk. Skal få filmet neste bryst økt jeg, å lagt det ut her, så det ikke virker som jeg finner på alt dette.. siden det virker som det er det du tror.

Jeg kunne godt tenkt meg å prøve meg på styrke løft, meen jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg får kontakt med noen (og hvem) innen styrkeløft. Å men blir ikke akkurat oppdaget på elixia heller.

Du bor ikke SÅ langt unna Oslo da. Kom på besøk til oss!

oslostyrkeloftklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 18 år i 2006 og hadde 200kg godkjent i mark på NM i stykeløft med kroppsvekt på 65.3kg, Satte norsk rekord i mark Ungdomsklassen 67.5 kg under samme stevne på 205kg som et "4" løft som kun er rekordforsøk. Desverre fikk den kun stå et år selv om det var 9.5kg over den gamle rekorden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pers i dag med 180kg i benkpress.

Letta litt på rompa i det jag løftet av stanga uten hjelp, men la den ned igjen før jeg begynte selve løftet. Kontakt med benken hele veien :)

Det gikk så greit at jeg ble overmodig og prøvde på to,, ikke så lurt, hehe. Men satser på 185kg på neste brystøkt.

Løftet jeg er mest stolt av derimot tok jeg på diett i fjor. Veide litt i overkant av 80kg og fikk opp 160kg. Kroppsvekt X2 strikt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...