Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For oss amatører som akkurat har begynt å trene, og ikke har andre mål enn å komme i form å se bra ut trenger vel ikke noe utstyr for å trene på et treningstudio vel?

Har jo markløft og Knebøy osv i programmet, men vil det etterhvert være nødvendig med annet utstyr?

Nei. Denne tråden er i all hovedsak for utstyr knyttet til konkurrering i idretten styrkeløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har noe i mot å investere litt i et belte vil jeg anbefale deg å ta en titt på dette: http://www.wahlanders.se/webbutik/katalog/product_info.php?cPath=22_31&products_id=79. Det er det desidert beste beltet jeg har prøvd, og angrer på at jeg kjøpte et billigbelte, for kommer til å kjøpe det der uansett :p Du kan også få det inngravert, how cool is that :D

Nå skal jeg bare på et klubbstevne, så må jeg se hvordan jeg liker hele greiene. Kan heller ta en titt på det der senere tenker jeg :) Må inngraveres med "shehulk" i tilfelle. HEHE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har noen formening om hvorvidt det har noe for seg å snu drakten i klassisk mark? Så langt har jeg bare dratt mark i bøydrakten (Super Centurion) men har det noe for seg å ta den på bak fram ved klassisk mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen formening om hvorvidt det har noe for seg å snu drakten i klassisk mark? Så langt har jeg bare dratt mark i bøydrakten (Super Centurion) men har det noe for seg å ta den på bak fram ved klassisk mark?

Er vell ikke værre enn å prøve, men har sett at blant annet André Midtby, bruker super(?) cenurion som er snudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Hvilken obligatoriskdrakt er best?

Ser på disse: http://kappi.mamutweb.com/Shop/List/Obligatorsik-drakt/941/1

Og funker L når jeg veier 89-92, eller blir den vel trang da?

Titan sin passform er helt på trynet. Kjøp heller adidas sine. Og etter min erfaring kommer det mer an på høyden din enn vekt. Jeg har en Titan-drakt i str M, og takler ikke å bruke den med mine 170 cm (60 kg) da den blir altfor nysgjerrig. Tror jeg har M i Adidas sin også, og den sitter mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

idag bruker eg Adidas power perfect2, under all styrketrening.

Men det er vel kansje ikke opptimalt for markløft? (kan ikke si at eg har merka noe forskjell, kjører samme antall kg og reps på knebøy og markløft) er det noen sko som er til å anbefale til markløft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag bruker eg Adidas power perfect2, under all styrketrening.

Men det er vel kansje ikke opptimalt for markløft? (kan ikke si at eg har merka noe forskjell, kjører samme antall kg og reps på knebøy og markløft) er det noen sko som er til å anbefale til markløft?

Converse er fine til markløft, eller generelt sko med flat såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei, kjøpte dette beltet her

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gforce-action-lever-belt-11mm-black

Regna med sia det står at det er IPF godkjent, så skal den vel tåle juling? har byttet fra et billig bodypower belte( rett og slett eg har tydlegvis minka ca 30 cm rundt magen siden september, måtte ha mindre belte, og "regna med" at eg kjøpte kvalitet)

tok 250 kg, testa 260 og da knakk festet. I dont even? er beltet av laber kvalitet eller?

post-6495-14440970889911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...