Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har disse, og et annet par med løftesko - og virkelig, de fra compact kettlebells er fantastiske. omtrent alle i det norske KB-miljøet bruker de, fordi de er utrolig stabile, veldig behagelige på foten og holder seg veldig bra. Anbefaler å gå ned en str når man kjøper :)

Da har jeg fått prøvd disse, og må bare konkludere med det samme. Solide saker!

Gikk ned en str fra min vanlige, og de satt som støpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kommer an på hvordan du bøyer - og - hvor mye du bøyer.

Om du har trent bøy lenge, så må du beregne en viss tilpassningsperiode. Du får litt andre vinkler og nye stresspunkt på muskulaturen og kan fort pådra deg noe "dritt" om du velger sko med høy hæl og fortsetter å bøye like hardt og heftig som før. Ta en innkjøringsperiode, hvor du slakker litt ned på violum og intensitet, eventuelt.

Når det gjelder størrelse på den skoen, vet jeg ikke - men send maxrep-Åge en melding og spørr.

Han pleier å svare kjapt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du bøyer - og - hvor mye du bøyer.

Om du har trent bøy lenge, så må du beregne en viss tilpassningsperiode. Du får litt andre vinkler og nye stresspunkt på muskulaturen og kan fort pådra deg noe "dritt" om du velger sko med høy hæl og fortsetter å bøye like hardt og heftig som før. Ta en innkjøringsperiode, hvor du slakker litt ned på violum og intensitet, eventuelt.

Når det gjelder størrelse på den skoen, vet jeg ikke - men send maxrep-Åge en melding og spørr.

Han pleier å svare kjapt.

:)

Har alltid hatt forhøyning i hæl når jeg har trent bøy, i form av vektskiver under hælen, har vært oppe på 150 til jeg ble skadet, også da brukte jeg vektskiver under, noe som blir veldig slitsomt:/

Bøyer alltid med så smal fotstans så jeg får til, men trener mest frontbøy, og da kjenner jeg det er best med forhøyning under hæl!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger å kjøpe bøysko, men vet ikke hvilke jeg burde kjøpe? så høy hæl så mulig? noen anbefalinger? har sett litt på denne http://www.maxrep.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7_33&products_id=143

Og hvordan er de på størrelsene? bruker i vanlige sko(joggesko osv) rundt 46-47, går jeg for samme str i styrkeløftsko?:)

Eg har nettopp fått outrigger i 43 og eg bruker 42 2/3 i addidas pp II og andre sportssko. Dei vart alt for store til meg, 1.5cm for store (i tillegg til normal plass til foten). Outriggeren har 1mm høgare effektiv hæl enn addidas power perfect II i str 2.4mm kontra adidas med 2.3mm. Så eg skal prøve meg på Outrigger BP med ein totalhæl på 5cm og går ned til str 41. (Har dårleg ankelmobilitet og litt dårlege vinkler for bøy om nokon lurte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp fått outrigger i 43 og eg bruker 42 2/3 i addidas pp II og andre sportssko. Dei vart alt for store til meg, 1.5cm for store (i tillegg til normal plass til foten). Outriggeren har 1mm høgare effektiv hæl enn addidas power perfect II i str 2.4mm kontra adidas med 2.3mm. Så eg skal prøve meg på Outrigger BP med ein totalhæl på 5cm og går ned til str 41. (Har dårleg ankelmobilitet og litt dårlege vinkler for bøy om nokon lurte)

Takk for den, da får jeg prøve meg på en str. mindre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Selger:

Super Katana NXG Super+ Low Collar AS,

46, sydd inn brystet til 44 (levert sånn fra Titan). Spandex rygg.

Lilla front, sort rygg.

Løftet 15-20 løft i den, under 10 helt ned til brystet.

Bud? Nypris er vel 2,5-3000 ca. Tenkte 1500kr kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kjøpe håndleddsbind fra titan, men er litt usikker på hvor stive bånd jeg skal velge. Bortsett fra det åpenbare, mer støtte ved stivere bånd, hva er forskjell på forskjellige bånd i bruk? Koker det bare ned til smak og behag?

Tror de nest hardeste er de beste,,jeg kjøpte de hardeste personlig, og de er akkurat så harde at jeg mister følelsen i hånda mi hvis jeg ikke tar de av og på mellom hvert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kjøpe håndleddsbind fra titan, men er litt usikker på hvor stive bånd jeg skal velge. Bortsett fra det åpenbare, mer støtte ved stivere bånd, hva er forskjell på forskjellige bånd i bruk? Koker det bare ned til smak og behag?

THP, eller SG. De andre fra titan er egentlig bare søppel som ikke gir noe støtte whatsoever. Kjøp 60cm+, alt under er bortkastet egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...