Gå til innhold

"Hjelp til valg av Styrkeløftutstyr"-tråden


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er på jakt etter et par sko som er egnet for løfting og har kikket litt på disse:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/powerlift2-vivid-yellow

Noen som har erfaring med disse eller andre forslag?

Veldig fornøyd med de! Har ikke prøvd noen andre, så har ingen sammenlikningsgrunnlag. Får veldig bra stabilitet.

Jeg synes det er litt overkill med både skolisse og borrelås da, men det ser ut til å være standard på alt av løftesko tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ende opp med Power Perfect 2 fra magshop, både Pga. Bedre fargekombinasjon, og at de skal være mer bevegelige.

Ifølge mark himself så skal det være greit å bruke begge skoene på markløft, og hvis det ikke går har du feil teknikk.

dem funker på markløft også, men eg gjekk opp 20 kg i maks løft mellom 5 dager...fra power perfect. til converse sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan blir løftebanen kortere?

Vekten skal være midt på foten uansett, skal den ikke? Og jeg kan uansett ikke se for meg at o.6cm(?) har så mye å si.

Jamen hælen er jo oppbygd. Mer enn 0.6 cm. Du blir høyere --> får lenger vei fra hender til stanga --> lengre løftebane. Har vel ingenting med hvor du legger vekten å gjøre? Blir vel samme prinsippet som mark på kloss? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen hælen er jo oppbygd. Mer enn 0.6 cm. Du blir høyere --> får lenger vei fra hender til stanga --> lengre løftebane. Har vel ingenting med hvor du legger vekten å gjøre? Blir vel samme prinsippet som mark på kloss? Eller?

Du har helt rett, 0,6 er med en annen enhet.

Ifølge magshop er høyden 3cm på på, og 2.2 på pl,

http://startingstrength.com/resources/forum/archive/index.php/t-9378.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste hele to ganger for å være sikker. Så du påstår at 99.99% av eliteløfterene i verden gjør det feil, eller mark 'full of shit' rippetoe. Wat.

Mener at med mindre du kommer med et motbevisende kilde har jeg mer tiltrot til Mark enn deg, selv om han også ofte tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at med mindre du kommer med et motbevisende kilde har jeg mer tiltrot til Mark enn deg, selv om han også ofte tar feil.

Les dette sitatet fra Linje igjen.

Det samme har også 99.99% av verdenseliten i styrkeløft også da, ifølge denne mysteriske mark himself?

Du verden...

Er det noe jeg vet helt sikkert, så er det at Rip er latterlig oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det finnes mange barn i verden som tror mer på julenissen enn på den sure nabogubben som aldri åpner døra på Halloween. Det pleier å gå over helt av seg selv.

I dette tilfelle er du julenissen, du kommer med påstander som du ikke har noen kilder til, og selv om Rip er oppskrytt, som jeg også har sagt tidligere, er han fortsatt en som innehar stor kompetanse og erfaring, som kan og er bevist. Og som jeg sa, Mark kan godt ta feil, men jeg vil gjerne ha kilder på det da, istedenfor påstander.

er du full eller? Troll much?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle er du julenissen, du kommer med påstander som du ikke har noen kilder til, og selv om Rip er oppskrytt, som jeg også har sagt tidligere, er han fortsatt en som innehar stor kompetanse og erfaring, som kan og er bevist. Og som jeg sa, Mark kan godt ta feil, men jeg vil gjerne ha kilder på det da, istedenfor påstander.

Men din kilde er jo en forumpost fra Rippetoe hvor han sier at han foretrekker å bruke løftesko med lav hæl på trening. Løfteskoene in question er nesten dobbelt så høye som det Rippetoe referer til. I tillegg så er det jo påfallende at så godt som ingen styrkeløftere bruker sko når de marker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...