Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg må bare si det... Hvorfor i all verden skal en fjerne fettet fra kjøttdeigen? det tar jo bort mye av smaken og ikke minst næringsinnholdet.. Fett er en bra næringskilde! Nei jeg sier ikke at du skal drikke smult men litt fett i kosten er jo bra! altfor mange som har fettfobi! Fett er bra! Ja til og med for tynne fitnessjenter ;) Mulig jeg kaster stein i glasshus her, men karbonadedeig er aaaaltfor dyrt i forhold til andre produkter, ytrefilet av svin ligger jo i samme prisklasse... Kanskje til og med billigere....

Jeg må bare si det... Hvorfor i all verden skal en fjerne fettet fra kjøttdeigen? det tar jo bort mye av smaken og ikke minst næringsinnholdet.. Fett er en bra næringskilde! Nei jeg sier ikke at du skal drikke smult men litt fett i kosten er jo bra! altfor mange som har fettfobi! Fett er bra! Ja til og med for tynne fitnessjenter ;) Mulig jeg kaster stein i glasshus her, men karbonadedeig er aaaaltfor dyrt i forhold til andre produkter, ytrefilet av svin ligger jo i samme prisklasse... Kanskje til og med billigere....

Syns ikke karbonadedeig til rundt 80kr/kg (coop) er så voldsomt dyrt.

De har heller ikke fjernet fettet, det er oppmalt kjøtt fra magrere deler av dyret.

Syns ikke karbonadedeig til rundt 80kr/kg (coop) er så voldsomt dyrt.

De har heller ikke fjernet fettet, det er oppmalt kjøtt fra magrere deler av dyret.

Jeg burde ha sitert innlegget jeg svarte på, det var innlegget som ville at en skulle steike kjøttdeigen halvveis for så helle av fett, legge kjøttet på papir for å la det renne av seg, og gjenta prosessen etter enda litt steking av kjøttet, ser for meg smakløst og tørt kjøtt etter en slik behandling.

Jeg burde ha sitert innlegget jeg svarte på, det var innlegget som ville at en skulle steike kjøttdeigen halvveis for så helle av fett, legge kjøttet på papir for å la det renne av seg, og gjenta prosessen etter enda litt steking av kjøttet, ser for meg smakløst og tørt kjøtt etter en slik behandling.

Totalt enig x1000!

• 1 måned senere...
Kyllinglår på Rema 100: 2 kg for 40,-

Svinekjøtt i strimler på Rema tror jeg ligger på en 25,-

Du får også frossen fisk til 29.90-39.90,- i frysedisken.

Kyllingkjøttdeig har nå blitt latterlig billig 16.90,- på Kiwi.

Torsk i frysedisken koster rundt 30,-.

Mat er ikke dyrt.

Her lukter det salter, estoffer og muk lang vei du..

Jeg vil svare på spørsmålet ditt å si JA! All form for ferdige farser som du får kjøpt i butikkene er "dritt". Det inneholder svært lite rent kjøtt og ofte mye fett og salt.

Hva er galt med salter? Vet du hva e-stoffer er?

Farseprodukter du kjøper i butikken inneholder akkurat så mye fett som f.eks. medisterfarse skal inneholde, og akkurat like mye kjøtt som om en hvilken som helst bestemor hadde kjøpt fra slakter og laget det fra bunn.

Snobbete tulleargumenter.;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...