Gå til innhold

Øvelser som bygger midje


Chi

Anbefalte innlegg

Uæh! Kan planker gi bred midje også?? :eek: Jeg har tenkt at de liksom "trekker midjen sammen" jeg, men hjelp! Har relativt sterk kjernemuskulatur, så kanskje jeg bare skal droppe all magetrening og konse på markløft istedet? ;)

Trener du mage, så trener du mage. Trening gjør musklene dine større. Du får ikke mindre biceps av å trene bicepscurl eller smalere rygg av å trene nedtrekk, gjør du vel? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt forvirra av denne diskusjonen jeg.

Tok mine første markløft i dag, og ser for meg at det er noe jeg kommer til å fortsette med, var en skikkelig digg øvelse!!

Og HVIS jeg er så uheldig å ese ut, så får jeg heller slutte med alle mageøvelsene jeg piner meg gjennom hver uke.

Jeg trener MEEEGET sjelden mage. Bare fordi det er så kjedelig :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener MEEEGET sjelden mage. Bare fordi det er så kjedelig :p haha

haha, det er bare 1 jeg liker å ta, og det er jo ironisk nok en sånn øvelse hvor du sitter halvveis oppreist og vrir overkroppen fra side til side med utstrakte armer (med vekter på ca 2,5kg) .. tror nok den øvelsen bygger mer midje enn markløft :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det er bare 1 jeg liker å ta, og det er jo ironisk nok en sånn øvelse hvor du sitter halvveis oppreist og vrir overkroppen fra side til side med utstrakte armer (med vekter på ca 2,5kg) .. tror nok den øvelsen bygger mer midje enn markløft :eek:

Liker et par øvelser jeg da. Men gjør de sjeldent. Det er Paloff Press og Catslide:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nåh, er ikke kroppsfasongen din genetisk bestemt i utgangspunktet? Jeg er timeglass. Jeg hadde fortsatt vært timeglass om jeg hadde mista overskuddsfettet. Jeg ville fortsatt vært timeglass om jeg hadde en meget veltrent jentefysikk tror jeg.Om jeg kjenner etter på kropp og skjelett og what not så er jeg timeglass. Hoftebeina mine er mye breiere enn midja mi, og skulderpartiet er breiere enn midja mi.

Jeg har kjørt markløft 2-3 ganger i uka i ett par år nå. Kan ikke si at midja mi er blitt noe breiere i forhold til hofter og skuldre/bryst Graden av innsvigninger ved midja ser jeg imidlertidig varierer litt fra dag til dag. Må ha litt med vannsamlinger og litt sånn ellers smådetaljer. Det eneste jeg kan se på bildene mine er at jeg har blitt litt breiere over hoftene. Jeg greier ikke å etablere helt om det er fettet som har flytta seg opp og til sidene, for sånn ser det ut. Uansett gjør det meg ingenting.

Det som later til å virkelig klusse opp mageområdet er magetrening. Ironisk nok. De fleste jenter løper en time på mølla og tar 30 minutter magetrening etterpå når de trener uten å skjønne hva som er galt. Spesielt disse jentene som insisterer på å ta 100 situps og 100 sidebøy til hver side er min favoritt. Brei midje there you come...Situps er jo trolig den mest unyttige og idiotiske øvelsen som finnes og at denne enda er poppis på gruppetimer er nesten en skam :D

Også glemmer de helt å trene transversus. Kjernetrening er vel også litt oppskrytt i og med at kjernen aktiveres hele tiden i løpet av dagen OG at man aktiverer kjernen i nesten all annen trening. Det lønner seg selvsagt å ha en sterk kjerne, men det oppnår man jo av diverse annen trening også, og når man legger på en time kjernetrening i tillegg sånn annenhver dag...vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter å lure på om man ikke blir breiere av mark, har "plutselig" startet å legge merke til at nedre del av magen/ hoftepariet

har blitt større, usikker på om dette skyldes mark. Trener kun strak mark, vet ikke om dette er grunnen men breiere er jeg.

Kan også hende det har noe med juleferien å gjøre ,men føler ikke det er helt flesk akuratt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter å lure på om man ikke blir breiere av mark, har "plutselig" startet å legge merke til at nedre del av magen/ hoftepariet

har blitt større, usikker på om dette skyldes mark. Trener kun strak mark, vet ikke om dette er grunnen men breiere er jeg.

Alt som involverer midtseksjonen statisk eller dynamisk vil gi styrke. Markløft bruker midtseksjonen dynamisk og har potensialet for å bygge ut bredden. Både på grunn av støttemuskler rundt korsryggen og obliques.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck.. jeg slutter med mark, synes ikke det ser pent ut lenger.. :unsure: og med litt flesk rundt/bak/rundt hoftene ser det enda større ut..

Jeg likte denne øvelsen godt..Føler hvertfall rumpa har tatt en(mye) bedre form .. må velge her, brei eller flatræv:cry:

...eller kjør vanlig mark. Med strake ben løfter du jo nesten bare med rompe og midtseksjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuck.. jeg slutter med mark, synes ikke det ser pent ut lenger.. :unsure: og med litt flesk rundt/bak/rundt hoftene ser det enda større ut..

Jeg likte denne øvelsen godt..Føler hvertfall rumpa har tatt en(mye) bedre form .. må velge her, brei eller flatræv:cry:

Så lenge du fortsetter å trene andre deler av kroppen, så vil du også bli litt breiere både oppe og nede og beholde formen. Dermed vil det også se ut som du ikke har fått bredere midje.

Se på bilder av jenter her på forumet som er sterke i markløft og se hvor brede de er over midja. Stort sett så vil du ikke legge merke til det, siden de også har mer muskler andre steder og fortsatt har former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...