Gå til innhold

Når på dagen bør man trene styrke?


sprones

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat når det passer inn i din timeplan :) Det er forskjellig fra person til person. Jeg foretrekker å gjøre det om morgenen, mens andre kan ikke fordra det. Trene midt på dagen er ikke noe for meg, og egentlig heller ikke på kvelden, men bedre enn midt på dagen. Smak og behag med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å ha hørt/lest noe for lenge siden om at det ikke er best å trene tidlig på dagen fordi sener ikke er helt "varme" og musklene ikke er fullt gjennomkjørt med blod enda. Har aldri tatt hensyn til det selv ettersom ettermiddagstrening for min del aldri har passet bra. Noen smartinger her inne som kan av/bekrefte at det ikke er bra å trene tidlig på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sies det at du utskiller mer veksthormoner når du sover, og at testosteronnivået er på topp om morgenen (I det du står opp). Så om du er opplagt, trives med det, så ville jeg trent på morgenen. Alltid fungert best på morgenen selv, og treningene mine føles tunge og slitsomme om jeg trener utpå dagen eller kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt/lest noe for lenge siden om at det ikke er best å trene tidlig på dagen fordi sener ikke er helt "varme" og musklene ikke er fullt gjennomkjørt med blod enda. Har aldri tatt hensyn til det selv ettersom ettermiddagstrening for min del aldri har passet bra. Noen smartinger her inne som kan av/bekrefte at det ikke er bra å trene tidlig på dagen?

Ja, men det er kun om du står opp og går direkte på gymmet. Hvis så er tilfellet så bør en bruke ekstra god tid på oppvarming. Spesielt korsryggen trenger litt tid før den bør belastes hardt. Står du opp kl 6 og trener kl 8 er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg lurer litt på når på dagen det er best å trene styrke.

Da tenker jeg på restutisjon og muskelvekst.

Morran, før middag, etter middag eller før sengetid?

Noen ideer rundt dette?

Gjør det på den tiden på døgnet du har tid, spiller veldig liten rolle mtp restitusjon og muskelvekst. :) Men det er ikke anbefalt å trene 3 timer før du skal sove, kan få trøbbel med å sovne da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg lurer litt på når på dagen det er best å trene styrke.

Da tenker jeg på restutisjon og muskelvekst.

Morran, før middag, etter middag eller før sengetid?

Noen ideer rundt dette?

det beste er å finne ut av hva som passer for deg. Ikke sats på morgentrening dersom du kjenner at det er et ugunstig tidspunkt - noe som gjør at du fort dropper treninga til fordel for søvn. For meg fungerer IKKE morgentrening.. jeg har forsøkt flere ganger, og merker at jeg får mye mer utbytte dersom jeg kan trene litt senere på dagen -etter frokost, og gjerne i lunsjpausen. Helst før middag! Samtidig prøver jeg å ikke trene etter kl 19 da jeg er av typen som blir MEGET gira av trening og ikke er i stand til å roe meg nok ned til å falle i søvn dersom jeg trener senere.

Andre - som f.eks typen - sovner som en stein uavhengig av om han har trent eller ei ;) Noen har mye energi om morgenen og yter godt, mens andre ikke presterer bra på trening.

Poenget .- finn det tidspunktet som passer din livsstil og form. Et godt tidspunkt er et tidspunkt som gjør det sannsynlig at du faktisk får gjennomført treninga =) Jeg merker selv at å treningen på vei hjem fra skole/jobb slik at ikke dørstokkmila blir så lang så straks jeg kommer meg hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...