Gå til innhold

Frokost uten brød og kornprodukter


ingvildv

Anbefalte innlegg

Lomper med makrell i tomat + grønnsaker

Lompe med laks + grønnsaker + kesam som dressing

Mager kesam med fun light, hakkede nøtter og vaniljeessens

Lompe med skinke, ost, grønnsaker + kesam som dressing

Meatza (Pizza med bunn av karbonade,- eller kyllingkjøttdeig) som du har laget dagen i forveien

Proteinkaffe med cocosa og eventuelt nøtter på siden

Grillet kylling (kjøp ferdiggrillet, riv av et bryst.. fråtse som en huleboer) med salat (ikke bare tenk brokkoli her.. det finnes 900 0000000 grønnsaker, hvorfor skal man bare spise kål, spinat og brokkoli?!?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er muligens åpenbart, men en god idé kan være å ikke tenke så mye på hva slags mat som passer til frokost, hva slags mat som passer til lunsj og hva slags mat som passer til middag.

Hvis noen sier til meg at de synes det er kjipt å spise frokost og lunsj og at de ikke klarer å finne på noe skikkelig å spise til disse måltidene, men at de elsker middagsmat, så pleier jeg å fortelle dem at de bare kan spise tre middager i stedet. Å lage seg noe mer enn brødskiver til frokost eller lunsj betyr bare å lage en litt større porsjon middagsmat dagen før, putte restene i tupperwarebokser, slenge dem i kjøleskapet og spise/ta med neste morgen. Ikke gjør det vanskeligere enn det egentlig er.

Forsøk å gi litt blaffen i distinksjonen frokost/lunsj/middagsmat, det vil gjøre ting lettere for deg. Og forøvrig er det ikke noe galt med innslag av brød i et kosthold heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foruten det jeg så var nevnt..

Mager kesam eller cottagecheese med bær og nøtter etc er fint og enkelt å lage.

Andre ting som kan tilsettes for annen smak/næringssammensetting: funlight saft, kokosmelk, kokosolje, kanel, syltetøy, div essenser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bra resultater med «Bakerns Multifiber» karbohydrat redusert brød.

Jeg har skåret det opp i passe tynne skiver som jeg har fryst ned. Jeg har spist kun en tynn skive som inneholder rundt 5 karbohydrater, sammen med frokost.

Har følgende næringsinnhold pr. 100g:

278 kcal.Protein 20g. Karbohydrat 23g, hvorav sukkerarter 3g.Fett 12g, hvorav mettede fettsyrer1,3g,enumettede fettsyrer 3,7g,flerumettede fettsyrer 5,3g.Kostfiber 6g.

I tillegg har jeg når jeg har vært på ferie, ute og reist osv. tatt med meg et par frosne pakker av «rundstykker» fra spisdegslank.no.

Pr 100g: 170 Kcal, 2,9g Karbohydrat. 13,4g Fett. 10,2g Protein. 16.4g Kostfiber.

Har gått ned +/- 55 kg så langt, så det har fungert bra for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...