Gå til innhold

ingvildv

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei dere! Jeg spørr vell det spørsmålet alle ønsker et svar på. Det handler om hvordan man skal bli fit. Selvfølgelig vet de fleste av oss de grunnleggende faktorene som må til, der aktivitet og sunt og balansert kosthold må til. Men spørsmålet lyder som følgende: Er det anbefalt å først kvitte seg med fette, for så å bygge muskler? Er dette den ''rette'' veien å gå? Mange vil nok svare en kombinasjon, der både styrke og kardio inngår i treningen. Og det er jo soleklart. Men som Line her gjorde, kvittet hun seg først med flesket, og så begynte hun med styrke. Hva anbefaler dere?
  2. ingvildv

    Hviledager

    aah, heeh missforsto litt jeg. Takk
  3. ingvildv

    Hviledager

    Hei sprekinger! Leste idag denne artikkelen Jenter, slik når dere målene deres - Fitnessbloggen, (trener selv som en mann, hehe) av Camilla Hoel, der hun forteller at for å få økt muskellmasse, samt lavere fettprosent skal man ligge på høyt proteininntak på treningsdager og kaloriunderskudd på hviledagene. Den er forsåvidt grei, men i mitt tilfelle vil det si 2 dager der jeg ligger på kaloriunderskudd. Dette vil, spørr du meg - ikke gi noen gevinst for lavere fettprosent. Trener 5 ganger i uken (fordi jeg synes det er veldig givende og morsomt!) Har dere noen tips for kostholdsplaner f
  4. er det nå jeg skal ødelegge alle forslagene å fortelle at jeg verken spiser egg, omelett eller alt som har med egg å gjøre..?
  5. Hei! Er det noen der ute som har knallgode alternativer til knebøy og markløft som tar tak i rumpe og bakside lår? Det er nemlig slik at jeg ikke får til disse øvelsene, selvom jeg har fått hjelp til teknikk av hvor mange friskhusansatte.. Hvis noen har alternative øvelser, hadde det vært SUPERT!
  6. Hei dere. Etter å ha lest utallige artikkler om hva en bør få i seg - og ikke, er det alltid to produkter en skal holde seg unna. ''Hvis du vil ned i vekt, kutt ut brød og kornproduktene!'' Da er mitt spørsmål; hva i alle dager skal jeg spise til frokost og lunsj? Som travel student er det ikke barebare å steke seg en kylling til frokost eller handle salat i kantina hverdag. Hva spiser dere til frokost?
  7. er 17, og vet jo at det er mye som skjer i kroppen og vekten varierer deretter. Men har ligget på 60 kg nå i noen år, og vektøkningen i sommer kom av for høyt kalori inntak. Nå er det ikke godteri som står for kaloriene lengre, og forventet derfor å gå ned. Trener omtrent 5 ganger i uken, men høy intensitet. Kjører også litt kondisjon
  8. Det varierer litt faktisk, ligger på rundt 1800 kalorier pr dag, av og til 2200 og noenganger så lavt som 1300. Prøver å holde det gjevnt, men finner det litt vanskelig..
  9. Hei dere! Jeg har alltid veid rundt 60 kg. I sommer spiste jeg omtrent bare godteri, og gikk opp 4 - 5 kg. Dette var bare fett, siden jeg knapt trente. Nå har jeg passet kostholdet og trent intensiv styrketrening i vell 1 mnd. Når jeg gikk på vekta forventet jeg et lavere tall, men veide 1,5 kg mer enn det jeg gjorde før jeg startet treningen. Veier altså 66,5 kg. Ser at jeg har mye progressjon og blir sterkere i øvelsene jeg gjør. Vet selvfølgelig også at muskler veier mer enn fett, men siden jeg alltid har veid 60 kg, forventet jeg å gå ned. Tror dere at det er muskelvekst som har
  10. fant et fornuftig svar på det, takk
×
×
  • Opprett ny...