Gå til innhold

Pizza


Anny92

Anbefalte innlegg

Fakta om pizza-spising i Norge

• Folk i Oslo og Akershus spiser mer pizza

enn i andre regioner.

• Pizza er landets mest populære

middagsrett.

• Husstander med samlet inntekt over

en million kroner spiser mer pizza enn

husstander med samlet inntekt under

en million kroner.

• Personer som bor alene med barn under

18 år spiser oftere pizza enn andre.

Kilde: Mat og måltider, 2008. Norsk Landbrukssamvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er feil med pizza? Pizza kan være så mangt. Pizza er bare oppvarmet loff med tomatsaus, ost og kjøttpålegg. Ikke noe magisk.

Når det er sagt så er mesteparten av pizzaen i Norge frossenpizza fra de store leverandørene. Mange av disse er ikke så aller verst dersom man er fysisk aktiv. Og husstander med høy inntekt er typisk mer aktive enn fattigfolket.

Nå er ikke en husstandsinntekt på én million spesielt mye heller lenger...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ikke i mine tanker at pizza var så veldig feil når jeg postet denne:) Bare sitter og leser den artikkelen til eksamen og tenkte å poste noen "funfacts" om nordmenns matvaner. Pizza kan som du sier være så mangt.

Undersøkelsen sier at :

Fra mandag til torsdag spiser åtte prosent pizza til middag, på fredager øker tallet til nesten 17 prosent, mens over 20 prosent

spiser pizza på lørdager. På søndag er det fem prosent som velger pizza til middag.

Over 63 prosent foretrekker italiensk pizza fremfor amerikansk, som er best likt

av nesten 37 prosent. Den tynnbunnede italienske varianten tiltaler i større grad den delen av befolkningen som ligger oppe til venstre i sosiorasteret (eks lærere og akademikere med høy utdannelse, men som ikke har så høy lønn, også omtalt smo den kulturelle eliten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri stol på undersøkelser. Spesielt ikke om de er utført av studenter. Har vel enda til gode å ikke komme over en studentundersøkelse hvor minst ett av spørsmålene kan tolkes på flere måter eller svaralternativene ikke passer på en eller annen måte eller har implikasjoner for videre spørsmål som gjør de irrelevante.

Men ja, det spises jo ca. 24 millioner grandiser i året, så tallene du har postet er nok ikke langt unna sannheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger pizzaen oppå et strykejern, setter den inni ovnen og føner fra utsida, da sikrer jeg at den blir godt stekt. Mulig det er hånda mi som blir stekt så nærme ovnen jeg holder den. Men kald luft fra åpent vindu motvirker den effekten. :p

Hvis du har langt hår legger du det på et strykebrett, tar en pizza oppå og stryker i vei mens du føner, da får du rett og fint hår og godt stekt pizza i samme slengen.

Diclaimer: Jeg står ikke ansvarlig hvis noen tester dette. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...