Gå til innhold

Anbefalte wrist wraps?


JarleS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye hjelper slike bind på 1rm? Er det noe poeng å kjøpe det om man ikke sliter med håndleddsplager?

Jeg løfter ikke noe proft, men på OHsquat og snatch. Eller andre overhodet øvelser, hjelper det med sportsteip for å ikke bli fult så sliten i håndledda.

Det er bare så mye jobb å ta av og på. Så tenkte jeg skulle titte på noe skikkelige greier. :D

Men hvis ikke du er sliten i eller har noen problemer med henda, så kan du vel like godt trene uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veeeldig begrenset hvor mye ekstra man får ved å bruke hådnleddsbind, om i det hele tatt noe. Det tyngste raw løftet jeg har gjort i konkurranse var uten, så jeg bruker det bare innimellom når håndleddene er litt kranglete.

Er forøvrig veldig fornøyd med mine inzer bånd. Har et par fra better bodies eller gasp også som er greie hvis man ikke ønsker å støtte så mye opp (de fungerer nesten bare som varmere, hehe), men de fra inzer etc er av veldig mye høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å la kroppen herdes til å takle denne belastningen uten håndleddsbind. Har man vondt, belastningsskader osv, så er det som regel en grunn til det også, ta den tiden som trengs, bli frisk.

Støtteutstyr er en viktig del av mange treningsformer. Vi bruker blant annet knevarmere og belter også, for bedre aktivering og redusert skaderisiko. Ser ikke hvordan dette blir veldig annerledes med håndleddsbind. Det er en grunn til at det er tillatt utstyr - selv i raw løfting, og jeg ser ingen grunn til å skippe benk i potensielt ukesvis nå hvis jeg kan unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtteutstyr er en viktig del av mange treningsformer. Vi bruker blant annet knevarmere og belter også, for bedre aktivering og redusert skaderisiko. Ser ikke hvordan dette blir veldig annerledes med håndleddsbind. Det er en grunn til at det er tillatt utstyr - selv i raw løfting, og jeg ser ingen grunn til å skippe benk i potensielt ukesvis nå hvis jeg kan unngå det.

Tøv og tull. Men om du vil være soft, så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teipe over logoen på håndleddsbina er isåfall definisjonen på sigøyner-utstyr. Det blir gjort ofte på belter, men har aldri sett det bli gjort på håndleddsbind. Like greit å skaffe noe som både er bedre og godkjent med en gang.

Min erfaring er at Metal og Inzer har mye lenger levetid på borrelåsene sine enn Titan, på det meste har jeg brukt opp 3 par titan på et år.

Hvor handler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har prøvd alt fra slarkete GASP bind til TITAN Max RPM som uten tvil er de beste (hardeste/best støtte). Disse kan leggest løst på og fortsatt støtte godt, og de kan strammes så det prikker i fingertuppene om du trenger det ala 200kg+ på stangen.

Litt sent ute, men JarleS du kan få teste ut mine på trening. Har to par med Max RPM som jeg bruker (trening/stevne).

max_rpm_orange_wrist.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...