Gå til innhold

Anbefalte wrist wraps?


JarleS

Anbefalte innlegg

Slet i sommer med en håndleddskade som gjorde at jeg ikke kunne kjøre benk over en lengre periode. Merker at jeg fortsatt har problemer med håndleddet noen ganger når jeg kjører benk. Ser ikke noe poeng i å utsette meg for denne risikoen, så har tenkt til å anskaffe håndleddsbind. Har dere noen gode anbefalinger, evt også hvor man får kjøpt dem? Løfter forøvrig RAW, men forstår det slik at det er de samme håndleddsbindene som er tillatt der som i utstyrsløfting (i motsetning til knevarmere vs knebind)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Schiek fra bådybuilding.cåm er bra saker og har ok pris. Jeg bruker de aldri, selv om jeg burde. Flink fyr.

MyRevolution har disse og der har jeg gratis frakt, så hadde sånn sett vært veldig praktisk. Litt usikker på om de er godkjent though, ser ikke Schiek på listen til IPF. Greit å ha utstyr jeg kan bruke også på stevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knevarmere og wristwraps er lov raw. Knesurringer er derimot ikke lov. Skal kjøpe en pakke fra LiftingLarge denne uka. Kan godt slenge med wristwraps til deg, så får du dem vel en del billigere enn her.

Fra styrkeloft.no

Utstyrsfri løfting

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr

Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knevarmere og wristwraps er lov raw. Knesurringer er derimot ikke lov. Skal kjøpe en pakke fra LiftingLarge denne uka. Kan godt slenge med wristwraps til deg, så får du dem vel en del billigere enn her.

Yes, vet det. Spørsmålet er bare hvilke merker wristwraps som er lov, vil tro at produsenten må være godkjent på IPF sine sider? Fant ikke Schiek der. Kan godt bestille selv, 280 er ingen gal pris og kan slenge med et par andre ting jeg trenger i farta, ellers takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MyRevolution har disse og der har jeg gratis frakt, så hadde sånn sett vært veldig praktisk. Litt usikker på om de er godkjent though, ser ikke Schiek på listen til IPF. Greit å ha utstyr jeg kan bruke også på stevner :)

Det vet jeg lite om, men de er godkjent av DAG™ til all håndleddsbelastende aktivitet, om det skulle være på stevner eller hjemme alene i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mine Schiek (svart/røde striper) i flere år nå og de funker enda. Anbefales på det sterkeste!

Gasp sine revnet etter to uker max, og ga heller ikke like god støtte som Schiek sine, så jeg sier hold deg unna de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens :) Endte opp med å bare snap-kjøpe de Nicolai Hildre anbefalte, da jeg vet at de er godkjente og frakten var veldig billig. Vil også komme igang med benk igjen ASAP og per nå tør jeg ikke det uten støtte, at utstyret da kan komme frem senest mandag (helst denne uka, men det er kanskje utopi) er et stort pluss :)

Igjen, takk for all hjelp så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverken Schiek eller Gasp er godkjente for å løfte i IPF, så gjorde et godt valg der Jarle. En annen ting er at Titan, Metal og Inzer sine håndleddstøtter som er godkjente, støtter opp håndleddene veldig mye bedre enn alt annet man kan få tak i.

De er vel godkjente såfremt man dekker til logo?

Uansett er Titanwrapsa veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel godkjente såfremt man dekker til logo?

Uansett er Titanwrapsa veldig gode.

Å teipe over logoen på håndleddsbina er isåfall definisjonen på sigøyner-utstyr. Det blir gjort ofte på belter, men har aldri sett det bli gjort på håndleddsbind. Like greit å skaffe noe som både er bedre og godkjent med en gang.

Min erfaring er at Metal og Inzer har mye lenger levetid på borrelåsene sine enn Titan, på det meste har jeg brukt opp 3 par titan på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teipe over logoen på håndleddsbina er isåfall definisjonen på sigøyner-utstyr. Det blir gjort ofte på belter, men har aldri sett det bli gjort på håndleddsbind. Like greit å skaffe noe som både er bedre og godkjent med en gang.

Min erfaring er at Metal og Inzer har mye lenger levetid på borrelåsene sine enn Titan, på det meste har jeg brukt opp 3 par titan på et år.

Haha, ja sier ikke noe i mot det! Karen har gjorde det på Gasp-støtter på nasjonalt og regionskampen mot Sverige, var ikke noe utstyrsjekk da, men heller ingen som sa noe. Uansett gått til anskaffelse av TItan nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...