Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var og trente med ei venninne for noen uker tilbake. Hun hadde vært på veiledningstime og fått nytt program hos en av PTene der. Jenta har nesten ikke trent med frivekter før og er nybegynner. Hva synes dere om programmet hennes?

Knebøy: 4settx6reps

Markløft: 4x6

Bulgarsk utfall: 3x8-10

Bakspark: 3x8-10

Stangroing: 3x8-10

Benk: 3x8-10

Arnoldpress: 3x8-10

Bicepscurl i kabel: 3x8-10

Tricepstrekk (kabel): 3x8-10

Skrå rotator (mage): 3x30

Knetrekk: 3x8-10

Litt usikker på om rekkefølgen er den samme som PTen anbefalte (mest sannsynlig ikke)... men er ikke dette voldsomt mye?

Fortsetter under...

Enig at det var kanskje i det meste laget for en nybegynner. Av ren nysgjerrighet, hva heter PTen? :)

Kan også anbefale henne Morten Almaas på 3T midtbyen.

Savner dog militærpress.

dog ikke nødvendig imo.. Mye core allerede i programmet for en nybegynner.

Annonse

Enig at det var kanskje i det meste laget for en nybegynner. Av ren nysgjerrighet, hva heter PTen? :)

Kan også anbefale henne Morten Almaas på 3T midtbyen.

dog ikke nødvendig imo.. Mye core allerede i programmet for en nybegynner.

Det er hun nye PTen på 3T Midtbyen som har satt opp programmet her, husker ikke hva hun heter. Første gangen vi trente gjennom programmet sammen brukte vi nesten to timer, men da var det mye skravling innimellom :p Andre gangen greide vi det på 1t og 17m.

Så du anbefaler Morten? Skulle hatt noen til å se på teknikken min snart... får ønske meg han som treningsveileder da :)

Det er hun nye PTen på 3T Midtbyen som har satt opp programmet her, husker ikke hva hun heter. Første gangen vi trente gjennom programmet sammen brukte vi nesten to timer, men da var det mye skravling innimellom :p Andre gangen greide vi det på 1t og 17m.

Så du anbefaler Morten? Skulle hatt noen til å se på teknikken min snart... får ønske meg han som treningsveileder da :)

Robert Eilertsen nevnte at han muligens skal holde en teknikkveld i trondheim, bare å slenge seg med der :) (ligger tråd om det på trondheimsforumet).

Var og trente med ei venninne for noen uker tilbake. Hun hadde vært på veiledningstime og fått nytt program hos en av PTene der. Jenta har nesten ikke trent med frivekter før og er nybegynner. Hva synes dere om programmet hennes?

Knebøy: 4settx6reps

Markløft: 4x6

Bulgarsk utfall: 3x8-10

Bakspark: 3x8-10

Stangroing: 3x8-10

Benk: 3x8-10

Arnoldpress: 3x8-10

Bicepscurl i kabel: 3x8-10

Tricepstrekk (kabel): 3x8-10

Skrå rotator (mage): 3x30

Knetrekk: 3x8-10

Litt usikker på om rekkefølgen er den samme som PTen anbefalte (mest sannsynlig ikke)... men er ikke dette voldsomt mye?

Synes programmet ser helt greit ut. Bedre enn mye annet jeg folk får rundt om kring. Tatt med det meste av store flerleddøvelser også. Savner dog vertikal dra-øvelse her. Er kanskje litt mer øvelser enn nødvendig, men så lenge hun ikke bruker hele kvelden så er det greit. Skulle hun ha dårlig tid, så kan hun droppe noen øvelser og fortsatt ha trent gjennom hele kroppen. :)

Skulle hatt noen til å se på teknikken min snart... får ønske meg han som treningsveileder da :)

Sjekk ut det her: Trondheim - Felles teknikktrening i store baseøvelser | Fitnessbloggen Forum

Vi prøver å få til noe nå snart ;)

>eksamen er til hinder for 1 treningsøkt.

Lol.

Når du sitter på biblioteket 11 timer om dagen, tilbringer 1,5-2 timer på gymmen på kveldstid og skal prøve å få nok søvn og i tillegg lage mat, så skjønner sikkert du også at det ikke er mange timer igjen av døgnet å ta av?

Annonse

Når du sitter på biblioteket 11 timer om dagen, tilbringer 1,5-2 timer på gymmen på kveldstid og skal prøve å få nok søvn og i tillegg lage mat, så skjønner sikkert du også at det ikke er mange timer igjen av døgnet å ta av?

Personlig har jeg tatt krevende høgere utdanning, jeg har alltid hatt tid til trening. Det handler om prioritering. Man trenger heller ikke trener i 2 timer. Om man kjører en kjapp økt på 30 minutter, så kan det også være bra. F.eks. i en studiepause. Et treningsavbrekk gjør at du får variasjon, og du vil oppleve økt mentalt fokus i etterkant, så om du f.eks. spiser frokost, så leser i en 4-5 timer (husk på å spise måltider), deretter tar deg en oppkvikkende økt, og så fortsetter med lesingen, så vil du oppleve at du blir mer effektiv kontra å sitte hele dagen og blir sløvere og sløvere. Man skal ikke undervurdere den oppkvikkende effekt treningen har. Lese til eksamen handler ikke bare om antall timer, men også ikke minst om hvor effektiv man er i de timene man leser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...