Gå til innhold

PT-utdanning - hvor, hva, hvorfor?


StorRe

Anbefalte innlegg

Heldig du er! Takker du ja?

Når søkte du? Søkte den 15. på ettermiddagen. Sendte dem en mail igår og fikk svar idag at de sender ut de første tilbudene denne og neste uke. Fikk ikke noe idag, så venter i spenning. Kanskje vi ses på samme kurs til høsten :)

Jeg søkte på morgenen den 15. Jeg har takket ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på delitdskurs fra høsten av for og bli pt. For min del har det ingenting og si om man får støtte fra lånekassen eller ikke. Vil kun ha det kurset man lærer mest. Er veldig usikker på om jeg skal velge AE eller AFPT sitt kurs. Evt noen andre som skal på deltidskurs i oslo fra høsten av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på delitdskurs fra høsten av for og bli pt. For min del har det ingenting og si om man får støtte fra lånekassen eller ikke. Vil kun ha det kurset man lærer mest. Er veldig usikker på om jeg skal velge AE eller AFPT sitt kurs. Evt noen andre som skal på deltidskurs i oslo fra høsten av ?

Hva med NIH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke kikket noe særlig på. Er det ett bra pt studie ? og hvorfor er det bedre enn de andre ?

Jeg har ikke studert på Norges Idrettshøgskole, men begynner der i juli.

Personlig har jeg valgt NIH fremfor AFPT da jeg opplever at de har et veldig godt rykte, og at de er godt etablerte. I tillegg får du studiepoeng, noe jeg muligens vil bake inn i en bachelor.

Både prismessig og tidsmessig er det veldig likt, APFT er litt dyrere, og NIH tar litt lengre tid.

Et minus med NIH (pga det ikke er privat) er at kravene til pensum er litt annerledes. De kan derfor ikke være like oppdaterte. Personlig har jeg ingen problemer med å tilegne meg mer informasjon om temaer, hvis jeg ønsker mer oppdatert kunnskap.

Hvis du skal høre på stokkeland, så er han forkjemper for AFPT, han skriver om det over i denne tråden.

På bakgrunn av det jeg har lest om AE har jeg valgt å ikke vurdere studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke studert på Norges Idrettshøgskole, men begynner der i juli.

Personlig har jeg valgt NIH fremfor AFPT da jeg opplever at de har et veldig godt rykte, og at de er godt etablerte. I tillegg får du studiepoeng, noe jeg muligens vil bake inn i en bachelor.

Både prismessig og tidsmessig er det veldig likt, APFT er litt dyrere, og NIH tar litt lengre tid.

Et minus med NIH (pga det ikke er privat) er at kravene til pensum er litt annerledes. De kan derfor ikke være like oppdaterte. Personlig har jeg ingen problemer med å tilegne meg mer informasjon om temaer, hvis jeg ønsker mer oppdatert kunnskap.

Hvis du skal høre på stokkeland, så er han forkjemper for AFPT, han skriver om det over i denne tråden.

På bakgrunn av det jeg har lest om AE har jeg valgt å ikke vurdere studiet.

Takk for svar det ga meg en del info :) lykke til på NIH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka me kosthold e du ikkje einig i? :p hehe

Ut i fra hva jeg har hørt fra andre som tar bachelor i idrett lærer man ikke stort annet enn de forskjellige formene for karbs, protein og fett. Samt at mye av stoffet som blir lært bort er gamle myter, som at man MÅ ha karbs etter siste rep på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ser at utdanningen til Active Education er over kortere tid og ca samme pris som AFPT samt støttet av Lånekassen. Er dette imidlertid et dårligere alternativ enn AFPT ville dere sagt? Da tenker jeg på å ta det i Oslo. Er det fortsatt "fyllepreg på Bali"-over Active Education eller hva tenker folk? Skal man første ofre 40 000 vil man jo at det skal være fra et sted som blir ansett som "bra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...