Gå til innhold

Sunt kosthold på begrenset budsjett?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Matpakke er undervurdert! Men jeg må si meg enig at de frister lite med kneip med svett ost oppå til lunsj, men en kyllingsalat derimot! Namnam:) Men kreves en del planlegging, så man tjener på å lage flere måltider dagen før og legge i matbokser.

Helt enig. lag litt ekstra til middag å du har mat til neste dag :) Funker fjell og er definitivt bedre helsemessig enn en skive med nugatti. men planlegging? sleng på litt ekstra å sleng det i en boks... krever mindre logistikk enn å organisere en matpakke med morratrøtt tryne :) Det er hvertfall tilfellet med meg. er helt i zombieland før en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. lag litt ekstra til middag å du har mat til neste dag :) Funker fjell og er definitivt bedre helsemessig enn en skive med nugatti. men planlegging? sleng på litt ekstra å sleng det i en boks... krever mindre logistikk enn å organisere en matpakke med morratrøtt tryne :) Det er hvertfall tilfellet med meg. er helt i zombieland før en dusj.

Når du sier det sånn, er det faktisk ganske enkelt ja! Man må lage litt ekstra middag dagen før(planlegge;) ). Har selv stått opp grytidlig på morran for å lage meg kyllingfilet, for meg som har så dårlig tid så er dette dårlig deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Så bare starten, og var ei anna dame dette. Er vel flere tre-barnsmødre som sliter ja. Men da er sikkert den episoden også bra.

Det handler om akkurat det samme. Og den dama i episoden jeg linka til klarte å snu om på hele kostholdet. Jeg tror kanskje det er den beste episoden jeg har sett av Hellstrøm (sett bort fra den helt rake motsetningen, som var episoden som ble sendt i går. Jeg mener, hvem f... åpner hermetikk med en elektrisk boksåpner i en alder av 40-50 +?? Det var en liten avsporing :-) ). Det er utrolig hvor mye god og sunn mat man kan lage med så lite penger. Man tror det ikke før man får se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om akkurat det samme. Og den dama i episoden jeg linka til klarte å snu om på hele kostholdet. Jeg tror kanskje det er den beste episoden jeg har sett av Hellstrøm (sett bort fra den helt rake motsetningen, som var episoden som ble sendt i går. Jeg mener, hvem f... åpner hermetikk med en elektrisk boksåpner i en alder av 40-50 +?? Det var en liten avsporing :) ). Det er utrolig hvor mye god og sunn mat man kan lage med så lite penger. Man tror det ikke før man får se det.

Jeg har ikke sett så mange episoder med Helstrøm rydder opp hjemme, men er enig i at den episoden som ble vist i går var helt ubrukelig. De folka der ønsket bare å komme på tv. Men jeg trenger litt struktur selv, så får se om det ikke blir noen endringer mtp. innkjøp av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett så mange episoder med Helstrøm rydder opp hjemme, men er enig i at den episoden som ble vist i går var helt ubrukelig. De folka der ønsket bare å komme på tv. Men jeg trenger litt struktur selv, så får se om det ikke blir noen endringer mtp. innkjøp av mat.

Struktur er viktig :-) Jeg fikk et slag i trynet etter at jeg gikk fra et vegetarisk kosthold og over til et vanlig kosthold. Jeg følte at jeg kunne for lite om matlaging og det endte opp med at det ble den samma dritten hver uke. Samboeren min har ingen spesiell interesse for å lage mat, og det hadde ikke jeg heller. Jeg måtte ta meg selv i nakken. Og med litt planlegging så gikk det kjempebra. Jeg bruker hver søndag på å planlegge middagen for hele neste uke og hva jeg må kjøpe inn. På mandagen handler jeg inn alt jeg trenger for hele uka (melk kjøpes flere ganger i uka og goddis kjøpes mot helga...). Nå ser jeg på det som en hobby istedet for en byrde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...