Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Heihei Holms!

Prøver å kontakte deg via melding, men finner ingen meldingsknapp på deg?

Søker selv i år. Må innrømme at jeg heller ikke ligger så veldig langt frem i skjemaet. Begynte med treningen for 3 måneder siden. Har på den tiden gått opp 15 kg i benkpress, og fra 0 til 4 reps i bommen. Anbefales å trene teknikk på bommen, i tillegg til kjernemusklatur. Måtte selv gå ned et par kilo før at jeg skulle kjenne noen fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sant.. en sperring for oss nykommere :p

Hvordan ligger folk an på svømmingen? Der trenger i alle fall jeg teknikktips! Når det er over 2 års ventetid på svømmeskole her, er dette uaktuelt!

Svømmingen synes jeg faktisk var ganske lett å klare 2 poeng på, selv på vanlig brystsvømming, men det krevde jo litt jevn trening :) Ta med deg stoppeklokke og øv, hjelper å se på svømming også (typ på tv eller youtube) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant.. en sperring for oss nykommere :p

Hvordan ligger folk an på svømmingen? Der trenger i alle fall jeg teknikktips! Når det er over 2 års ventetid på svømmeskole her, er dette uaktuelt!

Jeg trodde jeg kunne svømme helt fram til jeg testa på tid, da fikk jeg en stor reality check etter noen runder på youtube.

Hva jeg gjorde var armtak og fraspark samtidig til jeg var kommet over bassenget, men det jeg fant ut jeg skulle gjort var fraspark -> glidefase -> avslutte med armtak som går direkte til nytt fraspark og glidefase osv.

Og ikke minst hode under vann i glidefasen, og ikke over vann hele tiden som en hund som jeg gjorde først :)

...Men crawl fiksa jeg aldri :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser du på brystsvømming da? Hvor lenge har du trent på svømmingen? :)

Har uansett hørt at dersom du er innenfor minstekravet på det fysiske, består legesjekk + intervju, så er det konkurransepoengene som er utslagsgivende. Poengene er vel for å sjekke hvor en selv står.. Men man satser jo selvfølgelig på det høyeste kravet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser du på brystsvømming da? Hvor lenge har du trent på svømmingen? :)

Har uansett hørt at dersom du er innenfor minstekravet på det fysiske, består legesjekk + intervju, så er det konkurransepoengene som er utslagsgivende. Poengene er vel for å sjekke hvor en selv står.. Men man satser jo selvfølgelig på det høyeste kravet!

Jeg trente bare et år, valget falt til slutt på et annet studie så endte aldri opp med å teste, men klarte det greit med brystsvømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser du på brystsvømming da? Hvor lenge har du trent på svømmingen? :)

Har uansett hørt at dersom du er innenfor minstekravet på det fysiske, består legesjekk + intervju, så er det konkurransepoengene som er utslagsgivende. Poengene er vel for å sjekke hvor en selv står.. Men man satser jo selvfølgelig på det høyeste kravet!

Ja, jeg fikser ikke crawling :p Så siden jeg klarer en noenlunde grei tid på bryst er det like greit. :) Har trent på svømminga et halvt år ca. :)

Ja, har også forstått det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du hodet under vann mellom "hvert tak" i brystsvømminga? Må jo bli sliten av det :p

Hodet under i glidefasen ja.

Aner ikke kvaliteten på han der som instruktør eller noe, men han viste hva jeg prøvde å forklare. Uansett, jeg anser meg selv som en dårlig svømmer, men bedre en jeg var da jeg "trodde" jeg kunne svømme :p Var visst forskjell på å komme seg fra a til b og komme seg fra a til b med litt fart :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet under i glidefasen ja.

Aner ikke kvaliteten på han der som instruktør eller noe, men han viste hva jeg prøvde å forklare. Uansett, jeg anser meg selv som en dårlig svømmer, men bedre en jeg var da jeg "trodde" jeg kunne svømme :p Var visst forskjell på å komme seg fra a til b og komme seg fra a til b med litt fart :p

Se der ja!

Takk for tips. Følte meg som en hund en stund der også ja.. hahaha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jusst; Haha, ja du kan prøve når jeg har kasta meg rundt og skrevet 5 innlegg:D

Jeg er 25 år, og har mest trøbbel med liggende bom.. Greier ingen overhodet og vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å få til den første? Har en del kg ekstra, så prøver å gå ned noen.. Det er jammen vanskeligere enn planlagt :p Bortsett fra det ser jeg at trening av kjernemusuklatur anbefales. Tar planken etter hver styrkeøkt - andre øvelser som anbefales? Greier benkpress, tror jeg tar 8 rep. på 30 kg nå, så har planer om å greie maks poengsum der. Kondisen er ikke spesielt god, men det går fremover der og så er bare å jobbe på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri vært noen kløpper i crawl selv, så brystsvømming var nøkkelen min. Tror jeg husker at dagbladet hadde en svømmeskole eller noe på dbtv for noen år siden. Plukket opp noen tips derifra som hjalp. Bl.a. at man skal gli godt under vann å ikke bruke armene og beina samtidig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fysiske kravene til opptak på PHS er ekstremt lave og noe de fleste burde få til med riktig trening. Skal selv søke meg inn om et år, er ikke sikker på hvor enda.

Er det noen som vet hvordan forløp det er for å bli kriminaletterforsker? Er det kun bachelor ved Politihøgskolen som er krav? Og hvordan det er med jobb i utlandet med norsk politiutdanning?

Alle studenter ved PHS i Norge får samme utdannelse, ingen forskjell der i gården. Det er veldig mange jobbmuligheter innen politiet både innenlands og utenlands. Men ingen spesielle løp for å bli én type politi, det er bare noe du må søke på, eventuelt jobbe noen år for å oppnå stillinger innen ulike avdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jusst; Haha, ja du kan prøve når jeg har kasta meg rundt og skrevet 5 innlegg:D

Jeg er 25 år, og har mest trøbbel med liggende bom.. Greier ingen overhodet og vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å få til den første? Har en del kg ekstra, så prøver å gå ned noen.. Det er jammen vanskeligere enn planlagt :p Bortsett fra det ser jeg at trening av kjernemusuklatur anbefales. Tar planken etter hver styrkeøkt - andre øvelser som anbefales? Greier benkpress, tror jeg tar 8 rep. på 30 kg nå, så har planer om å greie maks poengsum der. Kondisen er ikke spesielt god, men det går fremover der og så er bare å jobbe på! :)

Jeg har problemer med bommen selv. Det er gørrtungt, og får ikke til en eneste èn. Tar også imot tips på hvordan man skal klare denne. Vet er mange som sier at opptaket er "piece of cake", men den bommen...!? Tuuungt :eek: haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med bommen selv. Det er gørrtungt, og får ikke til en eneste èn. Tar også imot tips på hvordan man skal klare denne. Vet er mange som sier at opptaket er "piece of cake", men den bommen...!? Tuuungt :eek: haha

Kjør pullups/chins med strikk, tung roing, og øv deg i bommen, også der med strikk. Eventuelt så kan du kjøre negative reps i bom og pullups/chins. Det vil nok gjøre susen.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør pullups/chins med strikk, tung roing, og øv deg i bommen, også der med strikk. Eventuelt så kan du kjøre negative reps i bom og pullups/chins. Det vil nok gjøre susen.;)

Har ikke strikk på treningssenteret jeg bruker, men vet om det er mulig å få kjøpt det noe sted? haha.. Kan jo bare ha med den på trening :) Takk for tipset forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med bommen selv. Det er gørrtungt, og får ikke til en eneste èn. Tar også imot tips på hvordan man skal klare denne. Vet er mange som sier at opptaket er "piece of cake", men den bommen...!? Tuuungt :eek: haha

Jeg begynte å trene styrke for 3 måneder siden - har fått program sat pp av PT og trener tre ganger i uken. Har veeeldig mye fokus på rygg og kjernemuskulatur, og jeg har gått fra å ikke ha sjangs til å klare kravene til å lett kunne bestå dem alle sammen :) Jeg vil anbefale en PT-time - det funket ihvertfall utrolig bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene styrke for 3 måneder siden - har fått program sat pp av PT og trener tre ganger i uken. Har veeeldig mye fokus på rygg og kjernemuskulatur, og jeg har gått fra å ikke ha sjangs til å klare kravene til å lett kunne bestå dem alle sammen :) Jeg vil anbefale en PT-time - det funket ihvertfall utrolig bra for meg!

Så bra!!! Hvilke øvelser bruker du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...