Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du i tillegg inkluderer DMAA så er det garantert ingen.

Hvis folk faktisk henger seg opp i at andre bruker DMAA på hobbybasis, så tror jeg at jeg begynner å miste litt trua.

Men ja, hvis vi ekskluderer DMAA da?

Det er ikke vanskelig å se med rimelig stor grad av sikkerhet hvem som bruker på et treningssenter. Selvsagt er det synsing inntil positiv test foreligger, men det er svært kvalifisert synsing, om den som synser har et godt nok øye.

Alle tror jeg bruker, men det har jeg ikke råd til :(

Bruker alle penga på kosttilskudd:(

Annonse

Hvis folk faktisk henger seg opp i at andre bruker DMAA på hobbybasis, så tror jeg at jeg begynner å miste litt trua.

Men ja, hvis vi ekskluderer DMAA da?

Aldeles ikke, men det er teknisk sett et ulovlig dopingmiddel. :)

Og selv når det ekskluderes har jeg liten tro på at det finnes ...

Det er ikke vanskelig å se med rimelig stor grad av sikkerhet hvem som bruker på et treningssenter. Selvsagt er det synsing inntil positiv test foreligger, men det er svært kvalifisert synsing, om den som synser har et godt nok øye.

Jeg regner med at du da tar det som en selvfølge at denne synseren har observert personen over lengre tid og fulgt med på utvikling? Ellers er jeg alvorlig imponert hvis det fins folk rundt om som med sikkerhet kan se om en som trener i studioet bruker eller ikke. Hvertfall når man ikke har anelse om personen har trent i 6mnd eller 10 år.

Nevn 1stk større senter i norge der det ikke er folk som bruker ulovlige dopingmidler.

Det blir bortimot umulig å si, men jeg vil tro at kk67 og Olympiatoppens treningsanlegg i Oslo har mindre forekomster av sterioder enn City Gym i Sandnes og Kaliber gym i Trondheim, to steder som er notorisk kjent for å huse flere havgregrynmisbrukere.

Du trener på det største bolesenteret i Norge for alt du vet.;)

Har da trent på flere sentere før, og her jeg er nå er det ganske rent i forhold til der jeg var før. Såklart ser jeg noen som har trøkka, men er ikke nerheten av like mange som der jeg trente før.

Du trener på det største bolesenteret i Norge for alt du vet.;)

Noppp :)

Men hvorfor er dette ett problem egentlig? Dersom jeg hadde sett folk bole i garderoben eller noe så ville jeg nok ikke syns det var spessielt hyggelig, men gitt at det ikke skjer åpenlyst eller det faktisk gjøres på senteret, hvorfor plager det deg hva andre folk du ikke kjenner gjør hjemme før de trener?

Har ingenting til overs for folk som boler og så konkurrerer mot "rene" utøvere i konkurranser hvor boling er forbudt, men må si at jeg aldri har skjønt hvorfor folk har noe mot at folk boler for egen "nytte"...

Syns personlig ikke boling er en spessielt god idee da nytten for meg virker begrenset og langtidseffektene er svært usikre, men hvis de gjør noe som kan gå ut over dem selv uten å påvirke deg, hvorfor har du ett problem med det?

Forresten, er det noen som har prøvd å bruke regler mot boling for å komme seg ut av bindingstid? Ringe inn ett "tips" om seg selv og så blånekte å la seg teste når senteret tar kontakt?

Annonse

Jeg regner med at du da tar det som en selvfølge at denne synseren har observert personen over lengre tid og fulgt med på utvikling? Ellers er jeg alvorlig imponert hvis det fins folk rundt om som med sikkerhet kan se om en som trener i studioet bruker eller ikke. Hvertfall når man ikke har anelse om personen har trent i 6mnd eller 10 år.

Mulig du har rett, men på et foredrag med ADN nylig var de klare på at de hadde klart best erfaring med tips, mye større treff% her enn tilfeldig utvalg.

Mulig du har rett, men på et foredrag med ADN nylig var de klare på at de hadde klart best erfaring med tips, mye større treff% her enn tilfeldig utvalg.

Joda, men hva var treff%?

Det sier seg jo selv at de må få bedre treff% på tips enn på tilfeldig utvalg, selv om tipsene er basert på omtrendt ingenting. Jeg vet ikke med deg, men der jeg trener er nok sikkert størsteparten av medlemsmassen jenter som går på spinning/yoga/aerobics, så selv om tipsene i seg selv ikke er spess gode, så gjetter jeg at det er få som ringer inn tips om at jenter på 50 kg boler, så du vil jo da få mye høyere treff% ved at du bare får luket ut de som opplagt ikke boler men som ville ha kommet med i ett tilfeldig utvalg.

Dersom du først snevrer inn gruppen ved å ekskludere kvinner, pensjonister og de som bare driver utholdenhetstrening så du sitter igjen med gutta som trener styrke og gjør stikkprøver på disse så vet jeg ikke om tips hadde vært så overlegent stikkprøver.

Dersom treffprosenten med tips er 50%+ så fair enough, men om den er 10% i forhold til 2.5% ved stikkprøver så vet jeg ikke hvor imponert jeg er.

Er nok veldig mye lettere å se hvem som opplagt ikke boler enn det er å se forskjell på de som boler og de som bare har god genetikk og/eller har trent hard i mange år.

Joda, men hva var treff%?

Det sier seg jo selv at de må få bedre treff% på tips enn på tilfeldig utvalg, selv om tipsene er basert på omtrendt ingenting. Jeg vet ikke med deg, men der jeg trener er nok sikkert størsteparten av medlemsmassen jenter som går på spinning/yoga/aerobics, så selv om tipsene i seg selv ikke er spess gode, så gjetter jeg at det er få som ringer inn tips om at jenter på 50 kg boler, så du vil jo da få mye høyere treff% ved at du bare får luket ut de som opplagt ikke boler men som ville ha kommet med i ett tilfeldig utvalg.

Dersom du først snevrer inn gruppen ved å ekskludere kvinner, pensjonister og de som bare driver utholdenhetstrening så du sitter igjen med gutta som trener styrke og gjør stikkprøver på disse så vet jeg ikke om tips hadde vært så overlegent stikkprøver.

Dersom treffprosenten med tips er 50%+ så fair enough, men om den er 10% i forhold til 2.5% ved stikkprøver så vet jeg ikke hvor imponert jeg er.

Er nok veldig mye lettere å se hvem som opplagt ikke boler enn det er å se forskjell på de som boler og de som bare har god genetikk og/eller har trent hard i mange år.

Kjenner ingen konkrete tall, men ADN verdsetter tips høyt og det er vel også noe av motivasjonen for å få igang dette.

Fordi det er en snarvei til suksess, og det er bare pingler som tar snarveier i livet.

Nå tenker jeg ikke på dopingspørsmålet, men føler du at du er mer hardcore og gjør en bedre jobb hvis du tar den vanskeligste veien?

Tenker feks på folk som skryter av at de spyr etter trening, kan noen gi meg 1 god grunn til at dette er kult?

Eller feks de som synes kylling er mer hardcore enn andre proteinkilder, er man virkelig kulere hvis man tar en vei som er mer utfordrende? Eller er man smart hvis man har kunnskap nok til å slippe?

Hva om de oppfant en ny måte å trene på hvor det tok dobbelt så lang tid å få resultater, ville du hoppet på det for å være en skikkelig mann? :D

Ganske interessant spørsmål i mine øyne, til tider virker det som om tilhengerne av denne fiktive, hardcore treningskulturen synes alt som er vanskelig er det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...