Gå til innhold

Havregrøt med cottage cheese - Noen oppskrifter? :)


Cardioqueen

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg pleier å lage havregrøten min med 1dl gryn(ca 40g), 1dl melk og 0,5 dl vann. For så å sette den 3 min i mikroen. Men jeg regent ut atd et ikke vare noe serlig med protein i den, og proteinoulver er det lite sannsynlig for at jeg går til innkjøp av mtp. at jeg bor hjemme.

Så spørsmålet er: Noen erfaringer med cottage cheese i havregrøt? :)

Tenkte kanskje jeg kunne droppa melka i grøten, og ta oppi noen skeier med cc etter den har kokt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Hvorfor kan du ikke kjøpe proteinpulver pga du bor hjemme?:confused: Er jo billig som fy med mindre du velger dyrt.... Og hvorfor ta vekk melk? Melk har proteiner.. så ville heller droppet litt av vannet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke kjøpe proteinpulver pga du bor hjemme?:confused: Er jo billig som fy med mindre du velger dyrt.... Og hvorfor ta vekk melk? Melk har proteiner.. så ville heller droppet litt av vannet;)

Tanken bak å ikke handle proteinpulver når jeg bor hjemme bør kanskje revurderes :p Har du erfaring med cottage cheese i grøt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tanken bak å ikke handle proteinpulver når jeg bor hjemme bør kanskje revurderes :p Har du erfaring med cottage cheese i grøt? :)

Desverre, aldri smakt CC heller:P hehe! Men proteinpulver funker forholdsvis fint i havregrøt;) Just sayin! hehe! Brukte selv 100% whey protein fra PF;) billig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker3

Det er bare å blande inn så mye cottage cheese du vil etter koking/mikrobølgeovn. Hvis man koker den blir den litt seig! Så kan man mose den med stavmikser hvis man vil - babygrøt! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å putte en god skje oppå havregrøten, som en slags topping! Pleier ikke å blande den inn, men vet folk gjør det også. Ha over et dryss med kanel (og litt sukkerfritt syltetøy), og jeg koser meg! Og jeg ville definitivt gått til innkjøp av proteinpulver, det gir grøten et økt proteininnhold, og det er faen så digg med sjokoladegrøt! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

De beste måltidet jeg har på planen er havregrøt med cottage chees og bær og litt peanøttsmør/kokosmelk(med kokosmelka stående i kjøleskapet noen timer før du skal ha den så blir det til en krem og det erfantastisk å ha det i cottage cheese! Og da med friske jordbær for min del:D Med litt splenda eller natreendråper for å søte litt og kanskje litt kanel på toppen,blir det fantastisk godt!:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

917508_280782275422797_300252893_n.jpg

overnight oats med banana-proteinpulver -- kokt i mikro sammen med 1 stk eggehvite. Siden servert sammen med en gooood dæsj cottage cheese og kokosmelk

fd1b2a06be1311e39abe0e3c52cae496_8.jpg

eller til hverdags: Hele greia står over natta i kjøleskapet - fiks ferdig frokost. Pleier å lage 2-3 prosjoner om gangen så har jeg frokost noen dager i strekk.

Nederst: havregryn + vann + proteinpulver => røres godt sammen.

Midten: 1 ss kokosmelk (stivt)

Nest-øverst: cottage cheese (eller kesam o.l)

Øverst: 1 ss kokosmelk (stivt)

HEEELT Øverst kan du legge til mer smaker - bær, litt kakao, sukring, kanel osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min favoritt havregrøt er:

50g havregryn

250 g melk

vann til passe tykk

linfrø

litt salt

2 ts sukrin

kokes noen minutter til havregrynene er ferdig og grøten passe tykk, tilsett vann etter behov

har så oppi

150 g cottage cheese

1 ss kokosolje

kanel

Serveres med bringebærsyltetøy uten sukker og gresskarfrø! (y) NAM NAM. blir aldri lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...