Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener alltid etter fyllekule! DA blir hele dagen reddet og null fyllesyke (y) Bena er dog en god del tyngre, men en liten energidrikk og litt proteiner så er kroppen fit for fight!

Så deilig da:) blir du ikke svimmel?

Jeg kjenner at jeg er heldig som aldri har vært fyllesjuk. Selvfølgelig har jeg vært litt redusert, men aldri dårlig. Kjenner jo an formen dagen derpå, men jeg tror det er MYE bedre for kroppen å komme seg ut og gjøre noe enn å sitte inne, det har den nok veldig godt av :) Men det er ikke sånn at jeg legger inn en økt en søndag hvis jeg vet at jeg skal ut en lørdag, uansett har jeg fått dansa av meg en god del når jeg er ute, og det er virkelig nok cardio for en hel helg, if you do it right ;) Dansing på byen er undervudert :p haha

Dette kan skje hvem som helst, et glass vin, ble til 1 flaske.(på deling) og litt baileys når man først var i gang...Veldig hyggelig i går, men en smule redusert i dag.

Jeg prøvde å lete meg fram til info om det er ok å trene dagen etter en slik kveld, eller om man bør holde seg unna treningssenteret.

Hva er deres meninger eller erfaringer?

Oh you badass you!

For å være litt seriøs: Om jeg kun har drukket en flaske vin og en øl eller to så lar jeg ikke det ødelegge en økt dagen derpå. Om kvelden inneholder shots så står jeg som regel over.

Oh you badass you!

For å være litt seriøs: Om jeg kun har drukket en flaske vin og en øl eller to så lar jeg ikke det ødelegge en økt dagen derpå. Om kvelden inneholder shots så står jeg som regel over.

"Kun en flaske vin og en øl eller to" haha hadde vært drita på den mengden jeg. Blir brisen av ett glass vin!

Men ja enig med deg. Drikker sjelden, men når jeg først gjør føler jeg meg helt råtten etterpå! :p.. men greit å ta seg en tur på trening, så kan man heller kjenne hvor mye kan orker når man er der. :)

Annonse

Om det er ok?

kommer helt an på hvor mye man har drukket og ens tilstand dagen etter. Finnes ikke noen "fitnessguide til hva man må/ikke må"

Ja du kan trene, eller du kan la være. Akkurat som man kan trene etter man har ligget med noen, eller spis en yoghurt, eller man kan la være.

Den ene økten fra eller til er ikke det som betyr noe, så for å komme med pro-tip:

Om du føler for å trene så gjør det, om du føler for å kule egget så gjør du det. Akkurat som du noen ganger er helt fin dagen derpå, mens andre ganger ligger i foster og inngår avtaler med djevelen for å i det hele tatt klare og holde 3dl vann nede uten at det blir omgjort til høytrykkspyler-spy.

Dagene er ikke like, så roll with the punches....

Du får en veldig stor nedgang i testosteronproduksjon etter en fyll, så det kommer litt ann på hva du vil trene, styrketrening sier det seg jo selv da at ikke har så mye for seg da du trenger den testoen for å bygge muskler. Er jeg helt fucked opp etter en dag på byen ligger jeg heller å lader opp batteriene så jeg kan kjøre på skikkelig igjen dagen etter

Er man i form for å trene, så hvorfor ikke.

Andre har sikkert kilder å vise til, men jeg har selv stått dagen derpå etter vesentlig mer drikke enn det du nevner, og fortsatt klart meg bra. Om vitenskapen sier det er bortkastet, så betyr det lite for meg. Orker ikke leve etter den samvittigheten.

Noen av mine beste økter har skjedd dagen derpå:cool: Persing og alt.

Noen nevnte kortisolnivå, men disse trenger jo ikke være høyere, om man har slappa av og hatt det gøy? Kanskje den byturen var akkurat det jeg trengte der og da..

Jeg har ihvertfall aldri tatt skade av trening dagen derpå, og det har heller aldri vært bortkasta.

Våkner opp tidlig og er skikkelig eplekjekk når de andre ligger i forsterstilling:D Da er det bare en plass å være.

Om man har drukket veldig mye, men likevel føler seg bra så er det nok uansett lurest å ta dagen derpå med ro, sove mye samt få i seg næring. Poenget er at muskelfibrene ikke vil bli noe sterkere av å trene mens du fortsatt har alkohol i blodet. Blant annet fordi kroppens egen produksjon av testosteron synker i den perioden du har alkohol i blodet. Å når man får lavere testosteron produksjon kan man ikke bygge like mye muskelmasse . Man øker også konsentrasjonen av stresshormoner i kroppen ved å trene med alkohol i blodet som betyr at en uvane med å jevnlig trene etter fylla fører til en nedbryting av muskelfibrene uten at fibrene bygger seg opp igjen, slik den gjør ved vanlig trening.

Men det finnes selvsagt en gråsone på hvor mye man må ha drukket for at poenget med trening er borte dagen etter. Om man har drukket lite er det jo mulig at treningen kan bli nyttig uansett.

Annonse

Gjest Jester

Du skal drikke bra ofte før "treningseffekten" blir borte eller at det ikke er vits. Mitt poeng er at man må slutte å henge seg opp i en og en trening, det er ikke om du har en bra eller dårlig trening, eller trene ikke trening etter fylla som gir deg resultater. Men summen av alle treningene over uker, måneder og år.

Drikk eller ikke drikk, tren eller ikke tren, noen fasit er det ikke. Man er gammel nok til å kjenne etter selv om man er i form eller ei til en økt.

Du skal drikke bra ofte før "treningseffekten" blir borte eller at det ikke er vits. Mitt poeng er at man må slutte å henge seg opp i en og en trening, det er ikke om du har en bra eller dårlig trening, eller trene ikke trening etter fylla som gir deg resultater. Men summen av alle treningene over uker, måneder og år.

Drikk eller ikke drikk, tren eller ikke tren, noen fasit er det ikke. Man er gammel nok til å kjenne etter selv om man er i form eller ei til en økt.

Jeg har blitt fortalt mange ganger at hvis du drikker en helg så ødelegger du fremgangen for hele forrige ukes trening. Kan jeg konkludere nå med at det bare er a shitload of bullcrap? :smug:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...