Gå til innhold

Er det ok å trene dagen etter "fylla" ?


Lonepone

Anbefalte innlegg

Dette kan skje hvem som helst, et glass vin, ble til 1 flaske.(på deling) og litt baileys når man først var i gang...Veldig hyggelig i går, men en smule redusert i dag.

Jeg prøvde å lete meg fram til info om det er ok å trene dagen etter en slik kveld, eller om man bør holde seg unna treningssenteret.

Hva er deres meninger eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde faktisk et par veldig gode økter dagenderpå ifjor, men det var vanligvis de dagene det ikke hadde gått så alt for hardt for seg.

Tror du må ta det litt på feelingen igrunn :) Hvis du går rundt og er småkvalm på trening og ikke klarer å yte, ville jeg heller blitt hjemme, og evt tatt en gåtur, slik som hun over meg nevner.

Har nok også litt å si om du faktisk klarer å få i deg noe mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "uhellet" først skulle være ute foretrekker jeg lett teknikk trening dagen derpå. Kommer i grunn ann på målet med den planlagte treningen om selve økten har mye for seg eller ei. Derimot liker jeg å tro at ingenting man gjør i beste mening, er bortkastet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, får vel kjenne litt på kroppen når jeg kommer bort, og teknikk lek er gøy og blir ofte nedprioritert til vanlig.Så ingen dum ide :)

Nettopp. Kjenn litt på det. For min egen del gir teknikk terping meg overskudd samt en skikkelig motivasjonsboost til neste økt av den aktuelle øvelsen med seriøse vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ satte jeg pers i skulderpress 5-6 timer etter jeg kom hjem fra et nach. Gjør som Sjokobjarkøy sier, ta det på feelinga. Er du megakvalm og har ligget å ropt på elgen hele natta kan det hende du bør la vær, men er du som meg og merker lite dagen derpå uavhengig av alkoholinntak så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ satte jeg pers i skulderpress 5-6 timer etter jeg kom hjem fra et nach. Gjør som Sjokobjarkøy sier, ta det på feelinga. Er du megakvalm og har ligget å ropt på elgen hele natta kan det hende du bør la vær, men er du som meg og merker lite dagen derpå uavhengig av alkoholinntak så er det bare å kjøre på.

Helt riktig. Det er derimot ikke nødvendigvis prestasjon som svekkes, men restitusjonsbiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ

Hmm..må kanskje prøve en trening dagen derpå engang da for å prøve å sette nye perser. Har alltid fått beskjed om at det er fyfy å trene dagen derpå fordi det visstnok gjør mer skade enn godt ( vet ikke hvorfor) så jeg har faktisk aldri prøvd.

Det at det er fyfy, tror jeg har noe å gjøre med kortisol nivåer i en sliten kropp? Men er ikke helt sikker på hvordan det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ satte jeg pers i skulderpress 5-6 timer etter jeg kom hjem fra et nach. Gjør som Sjokobjarkøy sier, ta det på feelinga. Er du megakvalm og har ligget å ropt på elgen hele natta kan det hende du bør la vær, men er du som meg og merker lite dagen derpå uavhengig av alkoholinntak så er det bare å kjøre på.

Jeg dro på trening men en plan om å leke i dag, altså ikke sette for høye forventninger til meg selv. Og endte opp med en helt grei økt med både baseøvelser og skill trening:) fornøyd med det! Takk for et spark bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på trening men en plan om å leke i dag, altså ikke sette for høye forventninger til meg selv. Og endte opp med en helt grei økt med både baseøvelser og skill trening:) fornøyd med det! Takk for et spark bak :)

Flink jente. Skal sparke enda hardere neste gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...