Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg snakket med tollvesenet idag og fikk beskjed om å sende dem kvittering og det nummeret som står ved strekkoden på lappen jeg fikk i posten (hehe, vet ikke hva det heter). Så nå er det bare å vente og se hva som skjer, kan være et tips for andre i samme situasjon?

Problemet ligger faktisk hos iherb virker det som, da de har inkludert frakten i totalsum utenpå pakken. Hvorfor de plutselig har gjort det er imidlertid ikke lett å forstå :p Skaper nok en hel del irritasjon rundt om kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med tollvesenet idag og fikk beskjed om å sende dem kvittering og det nummeret som står ved strekkoden på lappen jeg fikk i posten (hehe, vet ikke hva det heter). Så nå er det bare å vente og se hva som skjer, kan være et tips for andre i samme situasjon?

Problemet ligger faktisk hos iherb virker det som, da de har inkludert frakten i totalsum utenpå pakken. Hvorfor de plutselig har gjort det er imidlertid ikke lett å forstå :p Skaper nok en hel del irritasjon rundt om kan jeg tenke meg.

skal du sende det i posten eller mail eller hva?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du sende det i posten eller mail eller hva?:)

Jeg sendte det på mail :)

Sendte det nummeret jeg skrev om og la ved den eposten man får fra iherb etter bestilling.

Fikk like etterpå mail om at de skulle se på det så fort noen var ledige, men regner med det ikke skjer noe før over helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte det på mail :)

Sendte det nummeret jeg skrev om og la ved den eposten man får fra iherb etter bestilling.

Fikk like etterpå mail om at de skulle se på det så fort noen var ledige, men regner med det ikke skjer noe før over helgen :)

okeey, takk for hjelpen :D men hvilken mail adresse sendte du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeey, takk for hjelpen :D men hvilken mail adresse sendte du til?

skrev du om situasjonen din på mailen også? eller bare sendte du kviteringen og nr et? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skrev du om situasjonen din på mailen også? eller bare sendte du kviteringen og nr et? :p

Skrev ikke noe særlig, men nå ringte jeg jo først og da sa hun i telefonen at det var de to tingene jeg skulle sende. Godt mulig jeg har gjort noe feil da, hehe, men det vil jo vise seg.

Tror nok det blir en aldri så liten sølibatperiode fra iherb for min del, pakkene blir jo både treige og dyre når de fortolles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke noe særlig, men nå ringte jeg jo først og da sa hun i telefonen at det var de to tingene jeg skulle sende. Godt mulig jeg har gjort noe feil da, hehe, men det vil jo vise seg.

Tror nok det blir en aldri så liten sølibatperiode fra iherb for min del, pakkene blir jo både treige og dyre når de fortolles.

jaa samme her, men hvilket nr ringte du da? og hvilken mail adresse? :p er dårlig til å finne sånt jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til de for å høre, frakt er fremdeles ikke inkludert i de kr200,-. Så fiks problemet før du henter pakken!

Svaret jeg fikk idag:

"Så lenge selve vareverdien uten frakt er under 200 NOK, skal sendingen kunne utleveres uten avgifter.Det er viktig at informasjonen i slike tilfeller gjøres tilgjenglig for transportøren som skal deklarere sendingen,slik at det ikke er noen tvil om at vareverdien virkelig er under 200 NOK.

Når det gjelder omregning til norske kroner, er det tollvesenets omregningskurs på fortollingstidspunktet som skal legges til grunn – hva prisen utgjør ved bestilling av varen er i denne sammenheng ikke relevant (se tolloven § 7-19). Det kan dermed være vanskelig å forutsi hva den nøyaktige summen blir når varene fortolles, både fordi det kan være variasjoner med tanke på leveringstid, transport og klarering og fordi omregningskursen kan endre seg fra en uke til den neste.

Dersom dette gjelder en postsending, kan følgende informasjon være nyttig: Feil i postens forenklede fortollinger kan vanligvis rettes opp før uttak fra lokalt postkontor; ta i så fall kontakt med postens kundeservice utland.

Med vennlig hilsen

Tollregion Oslo og Akershus

Infosenteret

Telefon: 0 30 12

E-post: [email protected]

Web:www.toll.no"

vet du hvordan man kan fikse det før man henter pakken? venter to pakker til skjønner du :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en pakke siste uka i mai, og den har enda ikke kommet. Før har det ikke tatt noe mer enn 7-10 dager for min del, men denne gangen har jeg ventet i omkring 3 uker. Satser bare på at proteinbarene kommer trygt frem før Hovefestivalen.

oiii! Her er det bare å smøre seg med tålmodighet merker jeg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også overraskelsen med at min pakke ble fortollet selv om varenes verdi er under 200,- kr. Men det er ikke tollvesenet som gjør feil i dette tilfellet, men Iherb.

Iherb har sluttet å dele opp kostnadene mellom varens verdi og fraktkostnaden på "labelen" hvor pakkens verdi står.. Dermed er det hele pakken inkl frakten som fremkommer som varens verdi..

Håper flere kan sende e-post til Iherb [email protected] slik at vi gjør dem oppmerksom på problemet for Norske kunder..

Be de om å spesifisere varens verdi og fraktkostanden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også overraskelsen med at min pakke ble fortollet selv om varenes verdi er under 200,- kr. Men det er ikke tollvesenet som gjør feil i dette tilfellet, men Iherb.

Iherb har sluttet å dele opp kostnadene mellom varens verdi og fraktkostnaden på "labelen" hvor pakkens verdi står.. Dermed er det hele pakken inkl frakten som fremkommer som varens verdi..

Håper flere kan sende e-post til Iherb [email protected] slik at vi gjør dem oppmerksom på problemet for Norske kunder..

Be de om å spesifisere varens verdi og fraktkostanden :)

Done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale meg en rimelig bra høytkonsentrert fiskeolje fra iherb?

Har blitt anbefalt denne

Jarrow Formulas, Odorless EPA-DHA Balance, 240 Softgels - iHerb.com

EPA - DHA 60 % - Hva er deres mening? den er høyere på fiskeolje enn den jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også overraskelsen med at min pakke ble fortollet selv om varenes verdi er under 200,- kr. Men det er ikke tollvesenet som gjør feil i dette tilfellet, men Iherb.

Iherb har sluttet å dele opp kostnadene mellom varens verdi og fraktkostnaden på "labelen" hvor pakkens verdi står.. Dermed er det hele pakken inkl frakten som fremkommer som varens verdi..

Håper flere kan sende e-post til Iherb [email protected] slik at vi gjør dem oppmerksom på problemet for Norske kunder..

Be de om å spesifisere varens verdi og fraktkostanden :)

Done :) Krembolle, tusen takk for hjelpen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...