Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet et proteinpulver som er nærmest myoprotein hos iherb? altså 50:50 blanding av whey/myse og kasein?

hva er egentlig forskjellen på det whey, myse og kasien greiene? trodde proteinpulver var proteinpulver jeg egentlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen123
hva er egentlig forskjellen på det whey, myse og kasien greiene? trodde proteinpulver var proteinpulver jeg egentlig :p

whey = myse

forskjellen på myse og kasein er hovedsaklig det at kasein tas opp mye tregere, av den grunn duger et kaseinpulver mye bedre som måltidserstatning, mens whey/myse er fint etter trening. en shake med kaseinpulver har også en tendens til å bli mye tykkere i konsistens og metter derfor mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

whey = myse

forskjellen på myse og kasein er hovedsaklig det at kasein tas opp mye tregere, av den grunn duger et kaseinpulver mye bedre som måltidserstatning, mens whey/myse er fint etter trening. en shake med kaseinpulver har også en tendens til å bli mye tykkere i konsistens og metter derfor mer :)

ojaaa, alltid lurt på det egentlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
dal-z, vet du noe om inntak av kasein hos de som har laktoseintoleranse? Vil det gå, eller er det ikke verdt forsøket?

hmm, her er jeg usikker. det kommer vel mye an på hvor rent proteinet er. veldig mange kaseinprotein er veldig rene (ofte rundt 90% proteininnhold) og inneholder veldig lite fett og karbohydrater per servering, og dermed lite laktose. du må rett og slett være litt obs på innholdet i de forskjellige typene. f.eks. Tech Nutrition og Myoprotein er begge to gode proteinpulver med et høyt proteininnhold, lave laktosenivåer og god smak, baksiden er at begge typene er dyre.

det kan også være du kan finne gode typer myseprotein, typ whey-100 fra gymgrossisten.no, som inneholder lite laktose. det du må se etter er et proteinisolat (slik som whey-100), ikke proteinkonsentrat (eks. whey-80).

en fin huskeregel kan være; jo mindre karbohydrater, dess mindre melkesukker og naturligvis mindre laktose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Tusen takk dal-z :) :thumbsup: Jeg er ikke så orientert i denne og jeg tok pulverene på magefølelse, om magen tåler eller ikke. :p Da vet jeg hva jeg skal se etter, det er veldig bra :)

bare hyggelig det :) hvor mye du tåler kjenner du selvsagt selv.. såvidt jeg vet er laktoseintoleranse veldig individuelt og mange som sliter med det drikker fint vanlig whey, sålenge det ikke blir for mye, mens noen andre derimot blir dårlig bare av tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Skal snart bestille min første pakke fra iherb å lurer på et par ting. Har lyst å bestille proteinbarer. Har dere noen tips til hvilke som smaker GODT, har liite karbohydrater og mye proteiner ? :)

Tips på div. andre varer tas imot med et stort smiil ;) (Bra proteinpulver f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Skal snart bestille min første pakke fra iherb å lurer på et par ting. Har lyst å bestille proteinbarer. Har dere noen tips til hvilke som smaker GODT, har liite karbohydrater og mye proteiner ? :)

Tips på div. andre varer tas imot med et stort smiil ;) (Bra proteinpulver f.eks.)

barer fra atkins, proteinpulver fra chocorite (chocolate fudge brownie og frensh vanilla er døødsgode), steviadråper (spess vanilla cream og english toffe), peanøttmel og pb2 sjokolade og waldenfarms sjokolade dip :p noe av det jeg bestiller om og om igjen vertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

barer fra atkins, proteinpulver fra chocorite (chocolate fudge brownie og frensh vanilla er døødsgode), steviadråper (spess vanilla cream og english toffe), peanøttmel og pb2 sjokolade og waldenfarms sjokolade dip :p noe av det jeg bestiller om og om igjen vertfall :p

Takktakk, Stevia English Toffe er allerede på ønskelista. Sjokoladedip høres ikke dumt ut! NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, Stevia English Toffe er allerede på ønskelista. Sjokoladedip høres ikke dumt ut! NAM!

cc med søtning, sjokoladedip, stevia english toffee, litt salt og kanel..NAM :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet med ei på Posten utland i dag, og det var visst travle tider. Det var mang epakker fra iHerb med dette "problemet". Det rare er at jeg bestilte 5 pakker på samme dag. De tre første var korrekt merket med kun varens verdi og kom som de skulle, mens de to siste var merket med verdi+frakt.

Som nevnt over, så IKKE betal for pakken. Send epost med kvittering fra iHerb til [email protected] samt en kort forklaring. Skriv kollinummer (ved strekkode på hentelapp) i emnefeltet. Du vil få beskjed når gebyret er slettet og du kan hente ut pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 pakker fra iherb i posten i dag

  • Chocorite protein
  • Miracle noodles
  • Pea protein
  • Udo's
  • Walden farm peanutspread
  • Walden chocolade dip

Den sjokoladedipen var helt forjævlig stram. Lurer på hva jeg skal bruke den til.

Bland sjokoladedippen med skyr naturell og mager vaniljekesam (og kanskje litt søtningsmiddel), det ble godt! Som sjokoladeyogurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...