Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i en cheeseburger tallerken?


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei.

Har siden mandag dokumenter alt jeg har spist og telt alle kalorier. Det har vært hjemmelagde middager fram til igår. Da måtte jeg nøye meg med en 160Gr Cheeseburgertallerken, altså 160gr cheeseburger, pommes fries og masse grønnsaker ved siden av.

Er det noen som vet hvor mange kalorier det inneholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvilken ost hadde du på? hvor mye ost? karbonade type, hvilket brød? på pakkene til karbonadene står det hva det nneholder pr 100 gr, samme med osten. 1gr protein er 4 kcal samme med 1 gr karbohydrat 1gr fet er 9 kcal. kcal på en burger er veldig varierende fra hjemmeklaget til restaurant. så det er litt som å spørre kor mange sandkorn det er i sahara ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist... Hjelper ikke tenke på kalorier som allerede er fortært! Dessuten så vil ikke ETT enkelt måltid ødelegge for hele innsatsen resten av tiden. Så lenge du lever #"sunt" mesteparten av tiden vil ikke en sjeldent cheeseburger ha så mye å si. Bare "get back on track". =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist... Hjelper ikke tenke på kalorier som allerede er fortært! Dessuten så vil ikke ETT enkelt måltid ødelegge for hele innsatsen resten av tiden. Så lenge du lever #"sunt" mesteparten av tiden vil ikke en sjeldent cheeseburger ha så mye å si. Bare "get back on track". =)

Jeg prøver å gå opp i vekt ;)

Vil vite antall kalorier fordi jeg holder full oversikt over hva jeg spiser. Greit å ha alle tall når jeg skal gå over dagboken og se hva som bør endres og forbedres neste uke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken ost hadde du på? hvor mye ost? karbonade type, hvilket brød? på pakkene til karbonadene står det hva det nneholder pr 100 gr, samme med osten. 1gr protein er 4 kcal samme med 1 gr karbohydrat 1gr fet er 9 kcal. kcal på en burger er veldig varierende fra hjemmeklaget til restaurant. så det er litt som å spørre kor mange sandkorn det er i sahara ;)

Er klar over det. Men tenkte at noen her kunne gi meg et tall som ikke behøver å være nøyaktig. Tenkte også at folk fleste skjønner at når jeg skriver tallerken så er det noe jeg har kjøpt i en kebabsjappe.

Trenger bare en grov tilnærming på kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er klar over det. Men tenkte at noen her kunne gi meg et tall som ikke behøver å være nøyaktig. Tenkte også at folk fleste skjønner at når jeg skriver tallerken så er det noe jeg har kjøpt i en kebabsjappe.

Trenger bare en grov tilnærming på kalorier.

Ah, ok :) Da må man jo nesten ta det litt på "slump".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unn deg noe usunt i blant, ikke tenk så mye på kcal. akkurat den cheese burgeren erj o fortert som de iser her oppe. ikke overtenk for mye da blir du bare stresset. og dette virker bare negativt på kropp og velvære som kan ødelegge treningsmotivasjon. tenk heller at den saftige burgeren var god og nå har du kost deg!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er litt som å spørre kor mange sandkorn det er i sahara ;)

ca 12 800 000 000 000 000 000 000 000 sandkorn.

Det er alltid mulig med et estimat. I dette tilfellet kan en gå ut ifra "worst case" og beregne et minimum innhold av kalorier.

unn deg noe usunt i blant, ikke tenk så mye på kcal. akkurat den cheese burgeren erj o fortert som de iser her oppe. ikke overtenk for mye da blir du bare stresset. og dette virker bare negativt på kropp og velvære som kan ødelegge treningsmotivasjon. tenk heller at den saftige burgeren var god og nå har du kost deg!=)

Tror ikke personen stresser. Det virker som han prøver å kartlegge kostvaner og hvordan ulike valg påvirker inntaket hans. Å danne seg en oversikt med å "stresse" over en mindre periode kan være gunstig for å gi et reelt innsyn i hvor mye en faktisk spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

last ned appen my fitness pal så ledger du til ca porsjoner der:)

Har prøvd My Fitness Pal, men har kjøpt Gold medlemskap på Shape Up, synes den var bedre. Bruker den aktivt hver eneste dag.

Til dere andre. Denne cheeseburgeren har ikke påvirket noe av min motivasjon og stresser meg ikke. Har sykt god disiplin. Eneste grunnen til at jeg vil vite antall kalorier i den er for å ha oversikt. Når jeg til og med har notert hver eneste mandel jeg har spilt så virker det bare fornuftig å ha med cheeseburgeren også.

Men spist og glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange som logger så kan det jo være at noen har spist noe tilsvarende og allerede vet ca hvor mange kcal det er ;)

(Synes selv det er litt "tiltak" å legge inn alle delene i et måltid :p )

Men du kan jo legge inn det du vet, sånn ca, så får du i hvert fall sånn noenlunde korrekt på kcal? Logger som regel alt selv, men har hendt at jeg ikke har giddet en dag hvis det er mye nytt, og jeg må drive og dele opp i ingredienser selv… (typisk hvis jeg har vært invitert ut på middag eller selskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som logger så kan det jo være at noen har spist noe tilsvarende og allerede vet ca hvor mange kcal det er ;)

(Synes selv det er litt "tiltak" å legge inn alle delene i et måltid :p )

Men du kan jo legge inn det du vet, sånn ca, så får du i hvert fall sånn noenlunde korrekt på kcal? Logger som regel alt selv, men har hendt at jeg ikke har giddet en dag hvis det er mye nytt, og jeg må drive og dele opp i ingredienser selv… (typisk hvis jeg har vært invitert ut på middag eller selskap)

Forstår hva du mener..

Men det tar bare noen få sek og logge det når man spiser hjemme. Med Shape up så skanner jeg som regel det jeg spiser og legger til favoritter, etterhvert blir det mindre og mindre å slå opp i siden det meste vil ligge i favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du kanskje få en liten pekepinn på innholdet i din "tallerken":

"En liten pommes frites fra McDonalds inneholder 235 kcal og ti gram med fett, en medium pommes frites inneholder 340 kcal og 470 kcal for stor pommes frites.

Den absolutt feteste burgeren du får kjøpt på Burger King er en trippel Whopper som inneholder 1047 kcal. Og det er uten brus og pommes frites. 200 gram pommes frites i tillegg og du kan legge til 578 kcal. Drikker du en halvliter cola også, kan du legge til 215 kcal. Da er du oppe i 1840 kcal på ett eneste måltid. Det er nesten like mange kalorier som du trenger i løpet av en hel dag"

Kilde: FETT - Bli kvitt ferdigmaten - Side2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du kanskje få en liten pekepinn på innholdet i din "tallerken":

"En liten pommes frites fra McDonalds inneholder 235 kcal og ti gram med fett, en medium pommes frites inneholder 340 kcal og 470 kcal for stor pommes frites.

Den absolutt feteste burgeren du får kjøpt på Burger King er en trippel Whopper som inneholder 1047 kcal. Og det er uten brus og pommes frites. 200 gram pommes frites i tillegg og du kan legge til 578 kcal. Drikker du en halvliter cola også, kan du legge til 215 kcal. Da er du oppe i 1840 kcal på ett eneste måltid. Det er nesten like mange kalorier som du trenger i løpet av en hel dag"

Kilde: FETT - Bli kvitt ferdigmaten - Side2

Bare for klarifikasjon, den "lille " pommes frittesen det siteres til er Happy Meal-utgaven, medium er det du får når du bestiller liten meny, og "stor" er standard størrelse som medfølger på medium meny. ( eneste forskjellen på medium og stor meny er som regel ekstra Cheeseburger eller Dobbel Cheeseburger hvis du bestiller ekstra stor meny. Kan selvfølgelig variere fra restaurant til restaurant)

Men helt klart, er mange kcals og mye carbs det er snakk om ja. Men siden trådstarter skal opp i vekt, går det seg vel til på et vis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...