Gå til innhold

Prøver å like cottage cheese - Noen forslag til kombinasjoner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Omelett! :)

Du kan variere eggmengden etter hvor mye du spiser;)

2 egg

vann

1/2 rødløk

1 gulrot

1/3 boks mais

Noen skjeer cottage cheese

bog skinke

fres løk, gulrot og mais i panna, ta det ut av når løken er blitt litt myk. Stek omeletten. Bland cottage cheese og skinka opp blandinga med løk, gulrot og mais. Legg det oppå omeletten, brett omeletten sammen og nyt! :D

Litt vanskelig forklart kanskje men supergodt! jeg hadde sitronpepper over, for det er det jeg har på stort sett alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor CC er en så god proteinkilde - 13% proteiner er det så voldsomt? Kjøtt har jo som regel rundt 20 og kalkun opptil 25%

Er vel fordi cc er veldig enkelt og greit! Litt slitsomt hvis man skulle ha laget seg et kyllingmåltid hver gang man skulle ha proteiner. I tillegg kan jo cc brukes til nesten alt, så det er en veldig fin matvare hvis man vil ha litt proteiner til hvert måltid. CC i havregrøt, på skiva, blandet med yoghurt, med frukt, på pizza, i salaten, alt... blir liksom ikke det samme med kyllingbiter oppi havregrøten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi cc er veldig enkelt og greit! Litt slitsomt hvis man skulle ha laget seg et kyllingmåltid hver gang man skulle ha proteiner. I tillegg kan jo cc brukes til nesten alt, så det er en veldig fin matvare hvis man vil ha litt proteiner til hvert måltid. CC i havregrøt, på skiva, blandet med yoghurt, med frukt, på pizza, i salaten, alt... blir liksom ikke det samme med kyllingbiter oppi havregrøten :p

Nei jeg ser den. Et bra svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Favoritten min er cottage cheese med søtning, oppskåret gult eple og cashewnøtter. Men i dag lagde jeg bakt potet og hadde i en halv boks cottage cheese med paprika, 1 ts Pesto og oppskåret kyllingskinke. Det var veldig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet igjennom og så ingen som hadde nevnt Fun saft.

Ta CC og bland inn fun light saft. Selv liker jeg bærsmakene best(wildberry og raspberry). For ekstra nam tilsett friske/ frosne(varmes i mikro) bær :) Kun fantasien som setter stopper! Lykke til videre:) Sliter med å like konsistensen selv, ha evt i litt musli. Da blir alt mer crunchy og bedre konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...