Gå til innhold

Prøver å like cottage cheese - Noen forslag til kombinasjoner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiser cc til ALT, og da mener jeg alt. Akkurat nå har jeg spesielt dilla på cc med havregryn (lettkokte) med en klatt rørte bringebær eller syltetøy. Proteinpannekaker der jeg har blant annet most cc i røra (og som topping) og cc som "rømme" til middagen:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cottage cheese er en god proteinkilde, men om du har noen tips til hva en kan kombinere det med så kom gjerne med innspill.

heihei!

Typen min var ikke særlig begeistret for cottage cheese (CC) når vi først ble sammen, men nå er det alltid i kjøleskapet hans, selv om det ikke er jeg som handler!! Han har brukt det slik jeg gjør, og gradvis vendt seg til deg. N¨å er kan faktisk veldig glad i det =)

Prøv å f.eks ha 1-2 ss cottage cheese på knekkebrødet og ha 1 ss syltetøy over. Fantastisk godt!

Ha det sammen med ting du er glad i - f.eks vaniljeyoghurt + korn + bær og tilsett litt cottage cheese.

SÅ er det bare å gradvis øke andelen cottage cheese =)

Funker som sagt som innslag i yoghurt, pålegg, frukt og bær - baserte retter. Kan også brukes ved middag - f.eks ved karbonader/hamburger, sammen med omelett, i salat. Du kan også bruke det i baking - i brødoppskriften, mose det sammen med f.eks banan og blande inn i vaffel/pannekakerøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som meg, jeg spiser ikke CC som hovedingrediens i et måltid, smaker ikke godt nok til det. Dvs, tar aldri en boks og tilsetter noe søtsaker/bær bare for å kunne få ned innholdet.

Derimot, bruk det der hvor du ellers kunne brukt rømme! Til det er det PERFEKT spør du meg, bruker det til ALLE middager og lunsjer jeg lager selv, og da mener jeg alle! I salaten, til alt av kjøtt, alt av fisk, ved siden av risen etc. Bare prøv ;)

Altså; ikke vits å prøve å tvinge i seg en boks, bruk det som tilbehør til skikkelige retter, og i store mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det nesten hver dag til frokost.

Sammen med fryste jordbær og blåbær (biligst i lengden). Varmer(smelter) bærene i mikroen. Og så på med ønsket mengde cottage cheese og kanel.. :love: mmmm!

Med bær og kanel smakte det greit, men kommer til å ta litt tid å venne seg til det :)

post-17334-14440887790639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser cc til ALT, og da mener jeg alt. Akkurat nå har jeg spesielt dilla på cc med havregryn (lettkokte) med en klatt rørte bringebær eller syltetøy. Proteinpannekaker der jeg har blant annet most cc i røra (og som topping) og cc som "rømme" til middagen:happy:

.. og du som mener at det passer til alt. Det gjør det ikke;) hoho

Men seriøst: Er det "noe salt" man kan ha det til?

post-17334-14440887791903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det ofte i/på omeletter, i dag slang jeg det feks inni en bretta omelett sammen med skinke, tomat, paprika, løk, gulost og krydder. Funker som andre sier i pannekaker/lapper (som også kan være salte), og som "det hvite laget" i lasagne. Jeg liker det så godt at jeg kan spise det naturell med spiseskje og stor glede, men dette er vel blandt de mest "usynlige" bruksområdene jeg kommer på :) Anbefaler forøvrig å prøve et knekkebrød til, denne gang med cc (den magre er førresten litt "bløtere" enn den vanlige), emplemos/syltetøy, kanel og sukrin. Evt er 50/50 cc og kesam (eller evt yogurt hvis du ikke liker det "tørre"), stevia eller annen søtning og frossen skogsbærblanding en stor slager - blir is uten at du trenger å løfte en finger! Kan selvsagt mose med stavmikser om du vil, med strengt talt ikke nødvendig. Lykke til med tilvendinga, du har en uant verden med digg mat foran deg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cottage cheese på knekkebrød sammen med gastromat, kokt skinke og paprika er godt spør du meg :) er også veldig godt å blande cottage cheese, sukkerfri jordbærsyltetøy og banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bær og kanel smakte det greit, men kommer til å ta litt tid å venne seg til det :)

Haha. Digger at du gikk rett på kjøkkenet for å teste det ut.

Bra det fallt i smak :D Er en vanesak egentlig. Konsistensen var trøblete for meg, men nå elsker jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...