Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for feedback!

Før tråden sklir over i en "hva har du i kles- og skoskapet ditt" for jentene, må jeg spesifisere at jeg egentlig tenkte mest på helt enkle t-skjorter her, og ikke penskjorter. Glemte å si det i åpningsposten.

Ah, da så. Hmm - jeg har god erfaring med helt enkle, hvite t-skjorter fra Bertoni. De har litt stretch i seg og former seg fint etter kroppen slik at de ikke blafrer rundt magen, mens de sitter stramt over kassa.

Fortsetter under...

Jobber i herrebutikk og kan anbefale Dovre. De er lange og smale (de fleste andre herre t-skjortene er jo bare kort og brei), med mye stretch, så de sitter fint på og har god kvalitet. Litt kjedelig at de bare finnes i svart og hvit, men fine er de:)

• 1 måned senere...

Noen som har noen tanker om jenter i gutteklær? Vel, det blir vel strengt talt "unisex", men jeg må innrømme at jeg ofte kjøper gutteklær også :p Grunnen er enkel, det sitter SÅ mye bedre på meg enn "vanlige" jenteklær. Jenteklær er ofte ALT for korte. Og hvis jeg går opp noen størrelser, slik at lengden er passende, så blir de alt for breie og store. Noen ganger når jeg har kikket på jenteklær, f.eks. fleecegensere, så er de jo knøttsmå - hvordan i hulseste får folk på seg noe som er så lite. Jeg er verken veldig høy eller spesielt stor, men likevel syntes jeg det er problematisk. Det skal dog sies at det hovedsaklig dreier seg om trenings- og fritidsklær. Jeg passer stort sett inn i vanlig "moteklær", ala. klær fra Bik Bok, Vero Moda, etc. Men selv der kan jeg ha problemer noen ganger, med mindre det er en løsere modell...

Annonse

• 4 uker senere...
Alright, jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som sliter litt med dette.

Slim fit er altfor trangt rundt skuldrene, brystet, ryggen og nakken og føles mest som det er laget for en sylslank hipster på 40 kilo (selv ikke JEG er så tynn). Går jeg for større størrelser for at det skal passe på øvre del av overkroppen, henger skjorta og slenger rundt mellomgulvet. Og regular fit er jo totalt sjanseløst på alle måter. Det verste jeg vet er å ha på meg klær som ikke sitter ordentlig.

Noen som har erfaringer med klesmerker som kanskje har litt mer "douchey" passform?

Jeg har endelig funnet skjorter som sitter bra for oss veltrente ---> Ricco vero sin tailor fit (http://webshop.riccovero.no/images/maalskjema-man-no.jpg)

Jeg har endelig funnet skjorter som sitter bra for oss veltrente ---> Ricco vero sin tailor fit (http://webshop.riccovero.no/images/maalskjema-man-no.jpg)

Jeg kjøper mine fra skredder som kommer til Norge to ganger i året. Helt maks, og jeg tror de koster 150,- per stykk eller noe :)

Noen som har erfaringer med klesmerker som kanskje har litt mer "douchey" passform?

Allesandro Costa, kan kjøpes på miinto.no, masse bra men litt dyrere.

Johnny Love, knallbra passform, spesielt jakker og t-shirts

på rockdenim.no har de generelt bra utvalg av "douche" klær, ser tydelig hvordan plagg som er beregnet på en v-form!

Annonse

Her må du utbrodere :)

Send en mail til johnstailor ætt me.com og si at Lars fra Nofas sendte deg. Tror han kommer i februar. Utrolig bra service! Han bommet på et par av skjortene mine på grunn av overarmer og deltoids som ikke passet med standardkartene, så han laget nye og sendte - uten å ta de gamle tilbake. Jeg kommer ikke til å gidde å kjøpe andre steder. Kjøpte to dresser med vest og fem skjorter sist og betalte vel 4500 eller noe...

Edit: Og jeg skal bestille et par dresser til når han kommer i februar...Veldig fornøyd med kvaliteten

Send en mail til johnstailor ætt me.com og si at Lars fra Nofas sendte deg. Tror han kommer i februar. Utrolig bra service! Han bommet på et par av skjortene mine på grunn av overarmer og deltoids som ikke passet med standardkartene, så han laget nye og sendte - uten å ta de gamle tilbake. Jeg kommer ikke til å gidde å kjøpe andre steder. Kjøpte to dresser med vest og fem skjorter sist og betalte vel 4500 eller noe...

Edit: Og jeg skal bestille et par dresser til når han kommer i februar...Veldig fornøyd med kvaliteten

Hvordan betaler du, og hvordan mottar du klesplaggene?

Takk for feedback!

Før tråden sklir over i en "hva har du i kles- og skoskapet ditt" for jentene, må jeg spesifisere at jeg egentlig tenkte mest på helt enkle t-skjorter her, og ikke penskjorter. Glemte å si det i åpningsposten.

Vet du ikke ville ha slimfit, men hos carling's får du kjøpt slimfit t-skjorter som setter seg fint både rundt brystkassa og magan.. og jeg ekke noe spiker på 40kg for å si det sånn :p

Hvordan betaler du, og hvordan mottar du klesplaggene?

Han får kredittkort-detaljene når han tar mål av deg, og trekker før klærne går med UPS fra Thailand. Han har en norsk kontaktperson, og han har drevet i mange år. Ikke noe snusk :)

Glemte å skrive at det er Levi's :)

Jeg har til dags dato til gode å se Levi's som ikke revner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...