Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Artikkelen er helt fantastisk.

Men ser på treningsprogrammet til hu dama. F.eks dag 2, så er det kun benkpress og pull-ups.

Er man på treningssenteret i 10 min på dag 2 da eller?

Er det alt hun gjør på dag 2 og blitt så sterk? Det høres for enkelt ut :p

Fortsetter under...

Hei!

Men ser på treningsprogrammet til hu dama. F.eks dag 2, så er det kun benkpress og pull-ups.

mange effektive program gjennomfører økter på 45min..Det som er sjarmen med flerledsøvelser vet du ;)

Hei!

Helt riktig at det er bare to øvelser, med pause mellom sett likner det mer på 15 - 20 min trening som er en fullverdig og kjapp økt ;)

Annonse

Jeg kan godt bruke 30-40 min på bare benkpressen i programmet mitt. Og de dagene hvor jeg tar pullups etter benkpress, kan det godt være opp til 50 min. Dette er dog en dag hvor maks styrke er i fokus.

• 2 uker senere...

Om en øvelse stiller store krav til nevromuskulær kontroll og teknikk, er det viktig med oppvarming.

1. Du kan starte med skikkelig oppvarming: Dynamisk oppvarming for overkropp - Fitnessbloggen

2. Etter det begynner du å varme opp med øvelsen du skal trene i. Også her er det viktig å bruke tid på riktig teknikk.

3. Når det er gjort, kan du begynne med arbeidssettene. I så effektive øvelser som pullups og benkpress får du utrettet utrolig mye. Den mekaniske belastningen blir høy, du har høy muskelaktivering og du trener flere muskelgrupper samtidig.

Hvordan varmer man opp til pullups da, bruker strikk først?

Det spørs hvor sterk du er. Jeg kjører med 40kg i beltet, og da kan jeg fint kjøre noen oppvarmingssett med kroppsvekt, 10kg i belte og 30 kg i belte.

Alternativt. kan du varme opp med strikk, negative repetisjoner eller i nedtrekksapparat.

Det spørs hvor sterk du er. Jeg kjører med 40kg i beltet, og da kan jeg fint kjøre noen oppvarmingssett med kroppsvekt, 10kg i belte og 30 kg i belte.

Alternativt. kan du varme opp med strikk, negative repetisjoner eller i nedtrekksapparat.

Okey, er for tung til å klare noe særlig mere enn 8 reps med egen kv. Kanskje greit med litt lett nedtrekk først da, takk for tips.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...