Gå til innhold

Fritidsproblemer som sykemeldt


Astriiiixxx

Anbefalte innlegg

Og etter å ha hanglet alt for lenge, var man blitt sykemeldt. Utbrendt står det på sykemeldinga. I første omgang i 2 uker, så vil man se hva som skjer vidre(sjefen min er skikkelig hønemor og nekter meg å slite meg mer ut på jobb før jeg er helt på topp igjen, tidligst februar sier hun)..

MEN, jeg er dessverre av den meget rastløse rasen, og har nå plutselig mye mer fritid enn hva jeg ser på som sunt for min psyke. Legen sier at jeg ikke får lov til å bare ligge å sove, jeg må "leve så normalt som mulig", men hva gjør man når 8-9 timer av de vanlige syslene om dagen blir forbudt? Joda, jeg kan bruke litt lengre tid når jeg er på trening, muligens bare sitte i sofaen og skravle med folk på gymmet noen timer for dagen.

Men hva mer? Hva kan man finne på i storbyen Oslo? Hva er gratis og hva koster penger? Er det noe som jeg virkelig BURDE oppleve i denne byen?

Har ett par bikkjer som jeg kan låne så mye jeg vil, men det er greit å kunne gjøre noe annet enn å bare gå turer i parker og være nødt til å prate med hundeeiere eller gjemme oss for hunder( hun ene er alt for sosial og hun andre hater alle hunder hun ikke kjenner eller ikke er av samme rase).

Alle ideer blir tatt imot med glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vettafaenjegass.

Personlig har jeg heldigvis flere ting:

- Gaming

- Horum (horer rundt på div forum)

- Reddit

- Trening

- Flere titals sesonger med div. serier.

- Master Chief pepakura prosjekt (gleder meg til våren når jeg kan faktisk sparkle/lakkere)

- Bøker

Men kjenner meg igjen i det der "hva faen gjør man?". Fra en som har faktisk tatt imot behandling (SSNRIs) i litt under ett år: kudos til deg og legen som skjønner at det er en bad-fucking-idea å bare sitte hjemme og ikke gjøre en dritt. Det er seriøst altfor mange leger som gir deg en 2-3ukers og overlater deg til deg selv og dine problemer.

Jeg har dessverre ikke så mye å foreslå siden jeg kjenner deg ikke og hva som kan evt passe deg. Jeg har månedskort som går så å si overalt i Oslo og litt rundt, så om du føler at du går på veggen snart, PM meg så kan vi henge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, leiligheta mi kommer til å være shina etterhvert:D (men ikke i dag)

Ja jeg er heldig å ha en lege som faktisk har noe oppi skallen, og han vet at jeg er litt for rastløs til tider, så tror han skjønte fort at å sitte inne over lengre tid for meg vil bety rett i kjellern og deprimert, og da er det ikke akkurat lettere å komme tilbake i jobb igjen:)

takk for tilbudet, kanskje jeg begynner å mase om jeg blir alt for rastløs:)

Mine foreløpige planer er; trening, starte opp med svømming igjen, dra på FOD-gården for litt katteoverdose, rydde leiligheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er sikkert, leiligheta mi kommer til å være shina etterhvert:D (men ikke i dag)

Ja jeg er heldig å ha en lege som faktisk har noe oppi skallen, og han vet at jeg er litt for rastløs til tider, så tror han skjønte fort at å sitte inne over lengre tid for meg vil bety rett i kjellern og deprimert, og da er det ikke akkurat lettere å komme tilbake i jobb igjen:)

takk for tilbudet, kanskje jeg begynner å mase om jeg blir alt for rastløs:)

Mine foreløpige planer er; trening, starte opp med svømming igjen, dra på FOD-gården for litt katteoverdose, rydde leiligheta.

hahahah sheeeeeeeet. Leiligheten min var supershina en periode. 5 sekunders regelen var fullstendig ugyldig hjemme hos meg :p Warning: det er bare så og så lenge du synes det er "givende" å vaske og rydde, så ha en Plan B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahah sheeeeeeeet. Leiligheten min var supershina en periode. 5 sekunders regelen var fullstendig ugyldig hjemme hos meg :p Warning: det er bare så og så lenge du synes det er "givende" å vaske og rydde, så ha en Plan B.

vet det, det er derfor jeg ikke har rydda på ei stund. men jeg blir gal av rotet, så når jeg ikke bare er innom for å sove dusje spise, men faktisk må være der litt i våken tilstand, så blir det ryddig etterhvert :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ekke så mye potensiale når man bor i ei loftsleilighet på løkka, skråtaket sørger for at potensiell lagringsplass blir enda mindre:/ Hadde jeg vært student hadde jeg vært nødt til å bo i kollektiv, da hadde jeg vært en sint bitter fitte:)

... jeg bor på stua...

de to jeg bor med må gå gjennom rommet mitt for å komme til kjøkkenet.

... jeg har ikke noe privatliv.

ah, studentlivet er herlig dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt fra jobb et halvt år, og fikk samtidig treningsforbud...= har i 6 måneder holdt på å gå på veggen av kjedsomhet.

Det som har blitt mye av er da shopping, eller da windowshopping når pengene har vært kort. Små turer, myyye familietid, BØKER, kryssordblad, opppussing av loftet, mye rydding og vasking (man blir litt avhengig av å ha det ryddig og rent når man har det hele tiden) har dessuten fått en ny glød for baking. Også har jeg bloggen min da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...