Gå til innhold

5 raske spørsmål om ditt kosthold - tips og råd


Anonym090

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Antall måltid: alt fra 2 til 6-7måltider. Kommer ann på dagen

Spiser stort sett: brød,kylling,strimlet svinekjøtt,mager kesam vanilje, brokkoli,gulrot, ris,pasta,servelat,taco,osv

Trene:styrke

Mål: bli tynnj(kommer aldri til å gå))

aller beste måltidet: mat

TIps til deg: mager vanilje kesam +havregryn, skyr müsli, lage deg skikkelig middag og bare ha i boks.. spis middag hele dagen=masse energi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

3 store måltider og 1-2 mellommåltider, samt etter trening.

Hva spiser du?

Kylling, kalkun, karbonadedeig, tunfisk, egg (går veldig mye av dette og tunfisk), kokt skinke/kalkunpålegg, laks, cottage cheese, kesam, skyr, yoghurt naturell, fetaost, havregryn, ris, søtpotet, speltlomper, bønner, linser, hjemmelaget grovbrød, rugsprø, diverse frukt (for det meste epler og bananer), frosne bær, grønnsaker (løk, brokkoli, salatgrønnsaker, spinat, wok-blandinger++), nøtter, avokado. I blant: makrell i tomat, sunnere bakst, ost, nøttesmør, leverpostei og diverse pålegg, proteinbarer, is, smågodt og yoghurtnøtter.

Hva trener du?

Styrke, spinning og intervaller/langkjøring på mølla.

Mål med trening?

Først og fremst få mer muskler, og også forbedre kondisjon.

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

I løpet av dagen eller generelt? Favorittmåltid i løpet av dagen er middag for min del, og nå for tiden er det kjøttboller av karbonadedeig med løk og diverse krydder, bakte søtpotetskiver i ovnen/ris og en salat med masse godt. Eller så er havregrøt noe jeg nesten aldri blir lei av da man kan varie ulike toppinger osv. :)

Tips til mellommåltid/frokost/kvelds: Cottage cheese, skyr, yoghurt, (bringebær), eplebiter og havregryn rørt sammen til en smørje, og toppet med hakkede mandler. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

3 store måltider og 1-2 mellommåltider, samt etter trening.

Hva spiser du?

Kylling, kalkun, karbonadedeig, tunfisk, egg (går veldig mye av dette og tunfisk), kokt skinke/kalkunpålegg, laks, cottage cheese, kesam, skyr, yoghurt naturell, fetaost, havregryn, ris, søtpotet, speltlomper, bønner, linser, hjemmelaget grovbrød, rugsprø, diverse frukt (for det meste epler og bananer), frosne bær, grønnsaker (løk, brokkoli, salatgrønnsaker, spinat, wok-blandinger++), nøtter, avokado. I blant: makrell i tomat, sunnere bakst, ost, nøttesmør, leverpostei og diverse pålegg, proteinbarer, is, smågodt og yoghurtnøtter.

Hva trener du?

Styrke, spinning og intervaller/langkjøring på mølla.

Mål med trening?

Først og fremst få mer muskler, og også forbedre kondisjon.

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

I løpet av dagen eller generelt? Favorittmåltid i løpet av dagen er middag for min del, og nå for tiden er det kjøttboller av karbonadedeig med løk og diverse krydder, bakte søtpotetskiver i ovnen/ris og en salat med masse godt. Eller så er havregrøt noe jeg nesten aldri blir lei av da man kan varie ulike toppinger osv. :)

Tips til mellommåltid/frokost/kvelds: Cottage cheese, skyr, yoghurt, (bringebær), eplebiter og havregryn rørt sammen til en smørje, og toppet med hakkede mandler. Nam!

Tenkte beste måltid som det beste du vet av all mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

3-5

Hva spiser du?

Havregrøt, egg, kyllingfilet, grønnsaker, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig, laks, skyr (mest vaniljesmak), havregryn, ris, potet, pærer, jordbær, blåbær, bringebær, ost, brokkoli, spinat, salat, agurk, løk, paprika, purreløk, hafler, proteinpannekaker, proteinvafler, proteinbarer, dobbel 0% youghurt (blåbær smak er den det går mest av)

På lørdag: potetgull og sjokolade - må ha det, bare må ha det :D

Hva trener du?

Styrke, intervall og langøkt på mølla

Mål med trening?

Gå ned i vekt, og bli en strammere og sprekere utgave av meg selv

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Alt innen tex mex, hjemmelaget pizza og norsk moussaka (Kristine Weber`s oppskrift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag? 4-6

Hva spiser du? Havregrøt, brød, diverse pålegg, grønnsaker, laks, diverse kjøtt (kjøttdeig, kylling etc.), ris, spagetti, nøtter, skyr, mild yoghurt, diverse frukt (spessielt epler og appelsiner)

Hva trener du? Styrke og utholdenhet

Mål med trening? Muskel vekst og bedre kondisjon.

Hva er det aller beste måltidet du vet om? En god blanding av frukt + mild yoghurt + noe korn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 raske spørsmål:

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

Hva spiser du?

Hva trener du?

Mål med trening?

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Også et måltidstips til meg som funker som mellommåltid/frokost/lunsj/middag!

Håååper på svar!:D

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag? varierer. 3-6 pr dag ca.

Hva spiser du? spiser alt mulig. Men det går mest i grandiosa <3 og kesam <3

Hva trener du? Trener primært for styrke.

Mål med trening? Løfte så tungt som mulig, kanskje konkurrere om noen års tid.

Hva er det aller beste måltidet du vet om? Kebab(arrarat kalles den her) <3<3<3<3<3<33<3<3<3

Jeg spiser ikke bare dritmat da, uansett om det høres sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

Tja.. 4-5. Det varierer.

Hva spiser du?

Havregrynsgrøt

Spaghetti

Kylling

Laks

Avokado

Ris

Risotto

Bønner

Grønnsaker

Ost!

Salat

cherrytomater

skyr

Hva trener du?

Styrke, mest baseøvelser.. litt cardio if I gidd.

Mål med trening?

Bli sterkere og holde meg slank.

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Pinnekjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

4 hovedmåltider + 2 mellommåltider.

Hva spiser du?

Brødskiver med skinke og ost + agurk, paprika og tomat til frokost, lunsj og kvelds, knekkebrød og frukt til mm.

Middag: torsk, sei, laks (spesielt wok - love it), fiskekaker, kylling, omelett med alt av ukas rester + knekkebrød el., denne suppa: Under hundrelappen Middagsplanleggeren - Grønnsaksuppe med spinat med 2-3 store pitabrød (grove, sånne nedfryst, eller de IKKE grove, hehe.) Litt ris, en del poteter, men sjelden pasta. Ofte ovnsretter med bla creme fraishe. Woken er med bla. vanlig kokosmelk. Alltid mye grønnsaker til :D

I helgene: taco HVER fredag! <3 (y) (2 grove lefser med kyllingkjøttdeig + masse anna) Pizza innimellom på lørdager. - hjemmelaget. Og supermasse popcorn, litt sjokolade, eller annet som blir servert :) + pepsi max :)

Hva trener du?

Mest styrke, litt løp (mølle på vinter), spinning max 1 gang i uka. Litt ski (max 1 gang i uka), litt sykling om sommeren, og uteløping.

Mål med trening?

Sterkere, større, birken, sunnere, forsvaret

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

LAKSEWOK: stek laks i olje, sett til side. Stek masse grønnsaker: løk, hvitløk, squasj, bambusskudd, (vannkastanjer), brokkoli, (blomkål), paprika, gulrot.. Noen kan droppes. Tilsett kokosmelk, hot chili saus fra innvandrerbutikk, koriander, (pepper), salt.. Tja, mer og, alt du liker. La det småkoke en stund, og ta laksen oppi igjen, og rør sammen. Server med feks. ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

3 hovedmåltider; lunsj, middag og kvelds. 2 mellommåltider utenom.

Hva spiser du?

Brødskiver med kjøtt/fiskepålegg + grønnsaker til lunsj. Kjøtt/fisk og grønnsaker til middag. Havregrynsgrøt, frukt, magre meieriprodukter til kvelds.

Hva trener du?

1 cardioøkt og 2 styrkeøkter per uke. Supplerer i tillegg med svømming, squash og gåturer.

Mål med trening?

Helårskropp!

Hva er det aller beste måltidet du vet om:

Saftig pepperbiff med ovnsbakte og smakfulle grønnsaker og poteter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johnmf94

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

Kommer helt an på, men som regel 3

Hva spiser du?

"Vanlig" norsk mat.. kjøtt, fisk, kjøttboller, potet, brødskive osv

Hva trener du?

Styrke

Mål med trening?

Løfte så mye at de "store" gutta mister haka i golvet

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Har mange favorittmåltider. Er veldig gla i sjømat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

4 sånn ca :) legger kanskje inn et mellommåltid

Hva spiser du?

havregryn, brød, egg, kylling, poteter osv

Hva trener du?

styrke x2

løping x3

svømming x1

Mål med trening?

Å gjøre det bra på mitt aller første triathlon:D

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Vet ikke helt.. Men noe med mye kjøtt og grønnsaker vertfall! Kanskje wok :)

Tips til mellommåltid som jeg bruker ofte er bær med lettyogurt, eller gulrot. Jeg elsker gulrot:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag? 6-7 som regel. Mest fordi det er lettest for min del å få i seg mest mulig kcal ved å spise mye og ofte .. og ikke satans mye og sjeldent.

Hva spiser du? Alt. Proteinshake, nøtter, dressing, ost, kjøtt, egg, fisk, brød, nugatti, burger, hmelk....

Hva trener du? Styrke

Mål med trening? Bli sterk, shredded (en dag når jeg er sterk nok) og ha god fysisk og psykisk helse samt bli den beste versjonen av meg selv. Trener kun for meg selv og ingen andre.

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

1. Blodig biff, fløtegratinerte poteter, peppersaus

2. Sesamburger

3. Pizza

4. Laks m potet og brokkolipure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måltid spiser du i løpet av en dag?

4

Frokost, Lunsj, et enkelt måltid når jeg kommer hjem fra jobb og et skikkelig måltid etter trening. + Shake og frukt før/etter trening ;)

Hva spiser du?

Egg, Havregryn, Ris, Cottage Cheese, Kesam, Frukt, Karbonadedeig, Kylling, Biff, Grønnsaker.. Stor sett all ren mat

Hva trener du?

4x Styrkeøkter i uken, et par kondisjonsøkter hvis tid

Mål med trening?

Se bedre ut, få ned fett %, bygge på med muskler

Hva er det aller beste måltidet du vet om?

Ovnsbakt marinert indrefilet med en eminent saus, ovnsbakte småpoteter og friske grønnsaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...