Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du si noe om hvilke mengder aspartam det er snakk om? ALT er jo 'farlig', så lenge man har i seg ekstreme mengder.

Var en uttalelse om det i en av artiklene jeg postet, men det er nok veldig variabelt fra person til person og hva slags overall helse man har fra før.

Annonse

Haters gonna hate ;) Drikk masse fun light bros! Jeg tar heller en spisedag.

Ingen har noe problem med at du holder deg vekke fra aspartam fordi du mener det er god grunn til å tro det er farlig. Men det er stor forskjell på dette å påstå at vitenskapen støtter det du mener, og ikke en gang gidde å sette seg inn i de empiriske bevisene. Vær nå litt lur og legg deg flat, dette er en diskusjon du har tapt og det eneste som skal til nå for at du kan sette deg selv i et dårlig lys er å sammenligne Asle Bøe med Hitler*

*Godwin's law - Wikipedia, the free encyclopedia

Nei, men det gjelder jo åpenbart deg. Love the aspartame bro.

Forholder meg til det vitenskapen forteller oss jeg. Samme hva jeg ønsker å tro eller ikke, det er nå en gang sånn at den samlede forskningen på aspartam ikke gir grunnlag for å hevde at en realistisk eksponering gir noen helserisiko.

Ja, det finnes studier som har funnet negative effekter av aspartam, i store mengder.

Likevel har man utifra den samlede evidensen beregnet en ADI-verdi, med en sikkerhetsfaktor på 100, til NOAEL-verdien. Dette vil si at du kan helle i deg 100 ganger ADIen daglig, og fremdeles er det ingen studier som har observert negative helseeffekter. De amerikanske myndighetene opererer med en enda høyere ADI.

Det du har gjort:

1. Kommer med påstander du ikke klarer å argumentere for

2. Hevder å ha referert til masse forskning når du ikke har gjort det

3. Lar være å diskutere sak og er mer opptatt av å diskutere person

Nei, men det gjelder jo åpenbart deg. Love the aspartame bro.

Fryktelig som du er i mot aspartam, bro?

Skulle nesten ha satt opp sukker og aspartam opp mot hverandre, og sett hva som er verst langsiktig. Mersom "vil du dø av blodpropp eller leukemi?".

Men du drikker vel ikke noe med sukker heller. Kun vann. Og fisk som du har fiska sjæl. I eget renseanlegg :rolleyes:

Har allerede vist til nok, om dere vil innta kjemikalier så vær så god. ;)

Mer enn bra nok for meg bro! :) Kos deg med aspartam da?

KOS DERE MED ASPARTAM bros!

Kos deg med aspartam bro

Har allerede vist til nok, om dere vil innta kjemikalier så vær så god. ;)

Kos deg med kjemikaliene dine du da, Asle!

Som sagt, kos dere med aspartam. Lol.

a bro loves sugarfree dranks

Haters gonna hate ;) Drikk masse fun light bros!

Love the aspartame bro.

Haha, u mad?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...