Gå til innhold

Aspartam er farlig!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som vi har vært inne på før, så er mesteparten av studiene subsidierte. Derfor vil det bli en studiekrig og vi finner aldri ut av noe som helst om vi ikke gjør studien personlig. Velger du å stole på de nøytrale eller de studiene med interesse?

Alt dette komme frem i videoene jeg la til, men det var du lite interessert i. Var mer interessert i å bringe bullshit. Tror du jeg gidder å svare deg seriøst mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi har vært inne på før, så er mesteparten av studiene subsidierte.

Alle studier er betalt av noen. Det er fordelen med å lese studier ikke bare se filmer på youtube og gjøre seg vanskelig på forum mot alle som er uenige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aspartame Side Effects

"According to Lendon Smith, M.D. there is an enormous population suffering from side effects associated with aspartame, yet have no idea why drugs, supplements and herbs don’t relieve their symptoms. Then, there are users who don’t ‘appear’ to suffer immediate reactions at all. Even these individuals are susceptible to the long-term damage caused by excitatory amino acids, phenylalanine, methanol, and DKP."

Aspartame Symptoms Submitted to the FDA - Dr. Janet Starr Hull

I tillegg alle legene som pratet på videoene til mercola, og alt som blir nevnt der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Antall VHS spillere har sunket dramatisk siste ti årene, samtidig har produkter med aspartam økt!

ASPARTAM IS KILLING THE VHS BUSINESS :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synder en gang iblandt med 0,5l cola zero, men helst drikker jeg farris eller vann om jeg skal ha noe til maten/kos. Da jeg vokste opp nekta foreldrene mine å kjøpe loff, sjokoladepålegg, og saft. Snop og brus var lørdag. En praksis jeg er glad for den dag i dag. (Nå skal det sies at jeg sjelden har en dag under 2,5k kcal, og at jeg nok har fått god matlyst med meg hjemmefra, men det er bare ren mat så langt det lar seg gjøre.)

Poenget mitt med alt dette er at om et produkt trenger søtning, så er det mest trolig noe man kan/bør kutte ut uansett. Hvorfor ikke bare kutte ned på alle produkter med søtning uansett om det er naturlig eller kunstig? Det blir sagt her at det er studier for begge sider av saken, men om man omformulerer spørsmålet til hva som er bra kosthold, så er ren mat som har gått gjennom få prosesser en evig vinner!

Jeg tar den at gutta som teller kcal har et amorøst forhold til zeroen som holder søtsuget i sjakk, men egentlig så ved dere (snakker til deg ja Asle) at man helst burde droppe hele rukkelet og drukket vann eller h-melk ;)

PS: jeg tror, TROR at søtstoff er boss bare på grunn av hvordan det kjennes ut i kroppen. Min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange andre forskere enn bare mercola som prater. Bare kikk du.

Mercola er ikke forsker.

Pr dags dato er det ingen av dem som har klart å vise til en oversiktsstudie, artikkel eller enkeltstudier(!) som underbygger argumentene deres selv om de, ifølge dem selv, finnes i fleng.

+

Lol. Massevis av studier som viser til det motsatte, hvem dere vil stole på får bli opp til dere.

=

Aslewin

Den leksa gikk vi igjennom forrige gang. søk opp

Du har per nå ikke referert til en eneste studie som viser at aspartam er farlig, og jeg sitter egentlig med en anelse om at du ikke har lest en eneste slik studie selv, bare hørt at de finnes i fleng.

Du høres egentlig litt ut om Drevon når han skal forklare hvorfor lavkarbo er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Study Links Aspartame To Cancer - CBS News

A study of rats links low doses of aspartame -- the sweetener in NutraSweet, Equal, and thousands of consumer products -- to leukemia and lymphoma.

But food industry officials point out that many other studies have found no link between aspartame and cancer.

The rats in the study were fed various doses of aspartame throughout their lives. In female but not male rats, lymphoma and leukemia were significantly associated with daily aspartame doses as low as 20 milligrams (mg) per kilogram (kg) of body weight. And there was a trend toward these cancers at doses as low as 4 mg/kg of body weight.

To reach a dose of 20 mg/kg, a 140-pound woman would need to drink three cans of diet soda a day. A 180-pound man would need to drink four cans of diet soda a day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...