Gå til innhold

Hvilke tips ville du gitt deg selv?


Roger86

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen lignende tråd da jeg søkte.

Hvilke tips/råd ville du gitt deg selv om du kunne reist tilbake i tid til da du begynte å trene?

- Jeg ville helt klart bedt meg selv om å fokusere på det som egentlig betyr noe. Jeg har brukt alt for mye tid til å finne den perfekte oppskriften på ditt og datt, isteden for å bare gjøre noe som jeg vet fungerer.

- Verdien av kontinuitet

- Mer fokus på baseøvelser

- Aldri tro på det du leser om kosthold og trening i aviser og ukeblader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig tråd. Jeg hadde en periode jeg var ganske gira på trening for rundt 10-11 år siden, dessverre gjorde jeg altfor mye feil.

- Ikke høre på alle de som maste om at 4 split var det eneste riktige og heller fortsatt med fullkroppsprogrammer og 2 splitter

- Trene knebøy selv om det gjorde litt vondt i knærne når jeg prøvde et par ganger

- Trene bevegelighet

- Trene mer balansert mellom bryst og rygg.

- Fokusere mer på skadeforebyggende trening og dynamisk oppvarming

- Heller fokuser på å få i riktige næringsstoffer og nok protein enn å måtte spise hver tredje time

- Fokusert litt mer på kardio for å få opp arbeidskapasiteten

- Slutte å lese på iform og andre nettsteder som ikke kvalitetssikrer artiklene sine

- Generelt være mer kritisk til alt en leser og hører

- Ikke slutte å trene på grunn av litt motgang med sykdom

- Spise glutenfritt

- Ta omega 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte for 18 år siden så fantes det ikke noe internett som jeg kunne lese og lære fra. Så det lille man kunne fikk man fra FLEX og gutta på gymmet. Om jeg skulle gitt meg selv noen tips så måtte det vært:

- Ta kontroll over kosten din fra dag 1! Lær å spise riktig og nok.

- Bruk periodisering, deload og progresjonsregler for å forbedre programmer gitt av instruktørene på treningstudioet.

- Tren mindre! (jeg trente hver eneste dag med friidrett + styrke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...