Gå til innhold

Få bukt med ridebukse lår og cellulitter. Trenger virkelig hjelp! (bilde)


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Lenge har jeg vært plaget av baksiden. Trøstespising og barnefødsler har satt sine spor! Jeg har fire mageruter fremme og i forhold til bake er det store konstraster! Jeg har føler jeg har prøvd det meste og nå står jeg bare fast og vet ikke hva jeg skal gjøre. For å gjøre det så konkret så mulig legger jeg ved et bilde av meg bakfra (flaut!) Jeg spiser generellt sunt og trener 5 dager i uka.

Setter pris på litt konkrete forslag! :)

post-6295-14440863299018_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Goblet squat er en fin øvelse for å aktivere rumpa før knebøy ;) Ellers er utfall eventuelt bulgarske, glute-bridge/hip-thrust og rygghev fine øvelser for rumpa :) MEN husk å aktivere rumpa gjennom å rett og slett knipe den sammen, man må som med resten av kroppen aktivere de musklene man ønsker å forbedre ;) Sliter selv med "bakenden" men har trua på at med tiden som hjelp og riktig teknikk i øvelsene så kommer spretten sakte med sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en uke: 1 langkjøring (jogg i sone 3) i 60 min.

1 intervall (jogg) 4x4.

Så styrketrening 3 ganger i uka. Har de siste månedene har jeg lasset på vektene ved hjelp av treningspartner :)

Dype knebøy- 60 kg

Hip-thrust- 45 kg

Markløft- 72 kg

Glute bridge- 40 kg

Utfall- med 10 kg manualer i hver hand

Disse øvelsene gjør jeg 8-12 rep. I 3-4 sett.

Er styrketrening nok for meg eller er det avgjørende å gå ned i vekt? Veier 75 kg og er 170cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en uke: 1 langkjøring (jogg i sone 3) i 60 min.

1 intervall (jogg) 4x4.

Så styrketrening 3 ganger i uka. Har de siste månedene har jeg lasset på vektene ved hjelp av treningspartner :)

Dype knebøy- 60 kg

Hip-thrust- 45 kg

Markløft- 72 kg

Glute bridge- 40 kg

Utfall- med 10 kg manualer i hver hand

Disse øvelsene gjør jeg 8-12 rep. I 3-4 sett.

Er styrketrening nok for meg eller er det avgjørende å gå ned i vekt? Veier 75 kg og er 170cm høy.

Jeg vil ikke si at det er avgjørende for deg å gå så mye ned i vekt, vil heller satset på styrketrening for å få strammet opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en uke: 1 langkjøring (jogg i sone 3) i 60 min.

1 intervall (jogg) 4x4.

Så styrketrening 3 ganger i uka. Har de siste månedene har jeg lasset på vektene ved hjelp av treningspartner :)

Dype knebøy- 60 kg

Hip-thrust- 45 kg

Markløft- 72 kg

Glute bridge- 40 kg

Utfall- med 10 kg manualer i hver hand

Disse øvelsene gjør jeg 8-12 rep. I 3-4 sett.

Er styrketrening nok for meg eller er det avgjørende å gå ned i vekt? Veier 75 kg og er 170cm høy.

Veier du 75 kg på 170 cm ville jeg vel si at det å gå ned i vekt også hadde hjulpet deg ganske langt på vei.

Du har sikkert litt ekstra fett og ta av som, akkurat som hos 90% av alle damer, ligger på rumpe og lår.

Legg deg på et moderat underskudd (4-500 kcal i minus hver dag) samtidig som du fortsetter med treningen du allerede gjør, så kommer resultatene sakte, men sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75kg på 170cm er jo som Camilla sier litt mer enn gjennomsnittlig, men det trenger ikke nødvendigvis å være det. Det handler jo om mange faktorer, og muskelmasse som en av dem.

Men dersom du mener du kan se fire av magerutene, så høres det nesten ut som du (ikke vondt ment!) har en veldig spesiell fordeling av kiloene. Hadde et helkroppsbilde vært en mulighet? Synes det er dumt at du skal legge deg så mye i underskudd om det ikke behøves :) Kanskje et litt mer moderat underskudd, og mer styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75kg på 170cm er jo som Camilla sier litt mer enn gjennomsnittlig, men det trenger ikke nødvendigvis å være det. Det handler jo om mange faktorer, og muskelmasse som en av dem.

Men dersom du mener du kan se fire av magerutene, så høres det nesten ut som du (ikke vondt ment!) har en veldig spesiell fordeling av kiloene. Hadde et helkroppsbilde vært en mulighet? Synes det er dumt at du skal legge deg så mye i underskudd om det ikke behøves :) Kanskje et litt mer moderat underskudd, og mer styrketrening?

Skulle gjort det men er full av tatoveringer, vil ikke avsløre hvem jeg er her inne :)

Men JA jeg vet, virker som alle kiloene legger seg bare på nedre del av kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg, legger kun på meg i nedre del av kroppen. Vektøkning blir veldig tydelig når den legger seg uproposjonalt, selv om det bare er snakk om et par kilo. Ridebukselår har jeg nesten ikke lenger, men det krever endel å holde det i sjakk. 3 dager i uka med styrke + 2 kardioøkter, greit kosthold, masse vann og lite sukker.

En ting som har hjulpet for meg det siste halve året har vært å øke fokus på å trene overkroppen. Nå trener jeg fullkropp 3 dager i uka (har gjort det av og på siden før jul), og ser forskjell. Proposjonene er mer riktige nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg forsvinner cellulittene veldig fort når jeg går litt ned i vekt samtidig som jeg strammer opp med styrke, så det kan muligens hjelpe litt, men det er jo individuelt. Det trenger ikke å være snakk om mye heller, om du i tillegg trener en del styrke så hjelper det nok på, tror jeg :)

Men så må du jo holde formen når du får den da, så du må nok sette deg inn i en slags rutine når det kommer til kosthold og trening, Selv har jeg slitt litt med det, men jeg jobber med saken! ;) Også er det viktig at du tør å presse deg utenfor komfortsonen, det er da resultatene kommer. Er så altfor mange som bare dasser rundt på trening, også skjønner de ikke hvorfor de ikke ser noen forandringer, så det må man passe litt på :) Lykke til, ingenting er umulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å springe i motbakke! 4x intervaller. Ikke overdriv, gjør det 3 ganger i uken og press det så godt du kan hver gang. 20 sekunder og så går du til du har fått pusten igjen. Suppler kostholdet med å bytte ut 2-3 måltider pr dag med supermat som spirulina, wheat grass osv. Det funker uber bra på slanking, vanskelig fett og gir kroppen masser av vitaminer, mineraler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettet forsvinner vel sist på rompa hos deg da når du går ned i vekt. Ville prøvd å gå ned litt, men sakte, dvs ikke ved mye kaloriunderskudd, og spist nok proteiner , drukket masse vann og spist masse friske grønnsaker (unngått sukker og høy-GI mat) og trent styrke samtidig. Spiser du for lite vil musklene i rompa forsvinne i samme slengen, og det er ikke ønskelig tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å springe i motbakke! 4x intervaller. Ikke overdriv, gjør det 3 ganger i uken og press det så godt du kan hver gang. 20 sekunder og så går du til du har fått pusten igjen. Suppler kostholdet med å bytte ut 2-3 måltider pr dag med supermat som spirulina, wheat grass osv. Det funker uber bra på slanking, vanskelig fett og gir kroppen masser av vitaminer, mineraler osv.

Bytt ut 2-3 måltider med supermat? Det var da et svært generelt råd som du ikke kan ha noen formening om vil passe for trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...