Gå til innhold

Strekkmerker


Julouse

Anbefalte innlegg

Skal jeg være litt krass, så lever disse produktene på det psykiske behovet sammenlignet med en uendelig mengde kosttilskudd-produkter som ikke gjør noen merkbar uttelling(for de fleste). Det enkleste er å innse at de forblir, men at de forsvinner/blekner over en viss periode, som andre her inne påpeker.

Kan hende de har den effekt at de styrker kollagenet i lærhuden, hvor strekkmerkeskadene oppstår? Og effekten vil vel variere fra person til person. At de forsvinner helt gjør de nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe forskjell på om det kommer fra fisk eller planter?

Jeg aner ikke faktisk, men tenker at det er noen som kanskje er allergiske, så de kan velge et alternativ som passer men har sett denne med tanker på marint collagen: http://www.marinematrix.com/allers.pdf - JEg har personlig ikke prøvd det merket, men flere omtaler der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NeoCell jeg har brukt, begynte først med Olimp (svensk/polsk) men de slutta å lage :p Men jeg merker det på både hud, hår og negler ihvertfall :) Tenkte aldri på at det skulle hjelpe med hverken arr eller strekkmerker, så det var bare en bonus :thumbsup:

JAAA!!!! ååh det var disse jeg hadde sett en tråd om tidligere.. Genialt!! Har egentlig ikke vært noe plaget med sterkmerker før, hatt litt og de har gått bort..

Har gått ned mye i vekt men så har jeg begynt og øke mye på ben, så da må jeg vel regne med at de kommer. Men det er de siste to ukene jeg har kjørt beinhard på ben og fått ganske store strekkmerker på rumpa.

..Litt kjipt ettersom jeg eeeendelig har nådd målet/"sommer2012" med treningen på ben/rumpe, men DA dukker stekkmerker opp :p haha!! Disse pillene skal definitivt testes, TAKKKK!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være litt krass, så lever disse produktene på det psykiske behovet sammenlignet med en uendelig mengde kosttilskudd-produkter som ikke gjør noen merkbar uttelling(for de fleste). Det enkleste er å innse at de forblir, men at de forsvinner/blekner over en viss periode, som andre her inne påpeker.

Kan hende de har den effekt at de styrker kollagenet i lærhuden, hvor strekkmerkeskadene oppstår? Og effekten vil vel variere fra person til person. At de forsvinner helt gjør de nok ikke.

Stemmer det Krembolle sier her.

25% av kroppens proteiner består av kollagen. Dette er altså noe kroppen naturlig produserer, men som dessverre avtar mye i 20-30 års alderen. Det er blant annet dette som fører til aldring av huden. Ved å innta kollagen selv stopper du denne prosessen og kroppen fortsetter kontinuerlig fornying av hudceller. Kollagen "reparerer" (enkelt forklart) huden innenfra og ut. Blant annet arr i lærhuden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men strekkmerker er vel ikke det verste som finnes? Jeg bryr meg døyten om det...selvfølgelig, kjekt å ikke ha, men det kunne vært verre. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg fikk på puppene. Og seriøst, jeg har ikke pupper:p

Når du ser ut som en sølvstripete tiger over hele kroppen er det ikke så fryktelig gøy med strekkmerker :p Så mengde kommer vel litt an på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrekkmerker både på magen/midja og armene. Var veldig hissig på å smøre magen min med hvetekimolje en stund og da "forsvant" de på magen. Dvs, de forsvant ikke, men huden ser jevnere ut og man må på en måte dra ut huden for å se dem. På sidene på midja er de skikkelige kritthvite etter å ha vært KNALLRØDE tidligere. Plager meg faktisk ikke lengre. Jeg kan ikke gjøre noe med akkurat dette, med mndre jeg får meg en bukplastikk en gang, så kan jeg jo bare håpe på at de skjærer bort mesteparten av huden med merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plagdes med strekkmerkene på magen før, når grunnen var fordi jeg la på meg raskt. Men de nye på armen pga økning i muskelmasse er bare koselige =)

Ellers så blir strekkmerkene svakere og svakere, og alle mine er nesten borte nå! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse strekkmerker på beina når jeg gikk gravid med min sønn. Og alle trøstet med at de forsvinn eller blir svarkere med årene. Nå fyller gutten 14 og jeg ser fortsatt for jævelig ut..

Så nop.. de blir ikke borte, eller mindre synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse strekkmerker på beina når jeg gikk gravid med min sønn. Og alle trøstet med at de forsvinn eller blir svarkere med årene. Nå fyller gutten 14 og jeg ser fortsatt for jævelig ut..

Så nop.. de blir ikke borte, eller mindre synlige.

på beina faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På beina ja.. Usaklig, men ikke så lett å kontrollere hvor hormonene vil herje.:(

Etter 3 graviditeter så har jeg mitt.. Og ja, det blekner.. men når huden er sprukket, så er det lite å gjøre for å fikse det igjen.:meh:

Fikk mine første rundt uke 12. I armhulen.. saklig plass.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kone hadde samme problem. Hun på magen pga. graviditet, mens jeg på biceps og rygg.Har prøvd diverse piller og kremer uten resultat.

Vi brukte en liten maskin 2-3 gang ukentlig å nå er de borte :) . Den fungerer forresten også veldig bra på betennelser(!) da jeg slet med betennelser bak skulderbladene og i beinhinnen. 5 min med maskina var vist som 30 min dypmassasje! Anbefales på det sterkeste

red: kan fikse avslag på maskina dersom noen ønsker. (koster ca 2000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker er da ikke så farlig :) De blekner med tiden. Har noen gamle på siden av magen fra da jeg var tjukk. De er nesten umulig å se nå. Har riktignok fått noen nye på øvre del av latsen og bicepsen, men må si jeg er skikkelig careminator til det egentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har svart før, men jeg svarer igjen :) Strekkmerker er jeg full av, men det har ingenting å si. Slutter man å fokusere på dem, så glemmer man at de er der. Kunne ikke falle meg inn at noen skulle se på feks magen min og tenke at nei huffda det var ille! For i min verden i allefall, synes jeg ikke det har noe å si og dessuten deler jeg "skjebne" med en stor prosent kvinnfolk verden over etter graviditet :) Min har bleiknet og noen blitt tynnere, men de er der og jeg bærer de som om de ikke er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...