Gå til innhold

FiveFingers-love!


Gjest ekko

Anbefalte innlegg

Nå har de kopier på Europris. Til en billig penge. Har aldri brukt slike five-fingers jeg da, men antar den eneste forskjellen vil være kvalitet på stoff og sømmer (at sømmer kan ryke og stoff fortere slites hull på),- siden det ikke er noe demping eller støtte i foten som kan utgjøre prisforskjell på originale og kopier..... Er som med crocs..Hvorfor betale fler hundre kroner for litt isopor man putter foten inn i, når man kan få de for 30 på europris. Isopor er isopor, de er like stygge og fargeutvalget er det samme. SÅ ikke skjønner jeg at folk er villig til og betale 10-20 ganger Europris pris på crocs vs clogs....Ikke sikkert det er samme saken med five-fingers. Men det er jo tross alt "bare en sokk" med gummi under, hvor stor kvalitetsforskjell kan det være :) Og er en eventuelt forskjell verdt 1500 kroner?? Kan jo være verdt og prøve. Prøve originaler først, gå seg en liten runde inne i butikken, også teste de på europris. Sjekke om tåpassform er dårligere, osv.......Bare som et hint.

Er ikke noe Europris fan til vanlig ()et sånn rykte vil jeg ikke ha på meg altså), men de har noen "gullfunn" noen gang. Gardiner, smågodt, sørlands-chips osv osv som er samme som "seriøse" butikker, men til langt under halv pris....:) Eller kopier (som clogs) som overrasker i positiv retning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har komodo varianten og er veldig fornøyd. Brukte fem måneder på å legge om, og ytterligere 2 uker på legge om til barfot sko. For min del er det vell verdt det.

Har akkurat fullført 1,2 mil over Sognsvann opp til ullevållseter og tilbake hvor halve ruten var i veldig røft terreng. Selv om mine five fingers er lagd for asfalt fungerte dem fint i skog, selv om jeg noen gang hadde følt meg tryggere med tjukkere såle.

Ellers har jeg løpt rundt 2 mil i uka på dem siden januar og er de eneste skoene jeg bruker til kondisjon. Mye asfalt løping men ingen kranglete knær, hofter eller korsrygg. Alt jeg sliter med er en hel drøss med folk som nesten kolliderer i deg fordi de stirrer så mye :)

For min del var set vell verdt et halvt år å legge om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har komodo sport modellen! :D ELSKER dem!

Eneste skoene jeg ikke får vondt i fot eller kne. Utrolig mange venner og kollegaer som også har blitt kvitt skader/plager og bedret løpsøkonomi av dem. Perfekte også til tunge styrkeløft :D

1346073-7-1330099895195-n400.jpg

Tips: på Barefootshoes.no kan du bruke rabattkoden louesblogg og få 10% på både sko og annet fra nettbutikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha slike! :D

Jeg er helt bestemt på det nå..

Hvordan type bør jeg kjøpe? Jeg vil bruke de til det meste. jogge og gå på det meste av underlag.

Hvordan er de når det regner?

Så bra! jeg er veldig fornøyd med komodo sport. akkurat passe fleksible i sålen til inne og utebruk. For mye utebruk kan du gjerne bruke terrengmodellen.

Vått underlag og regn gjør deg bløt.. det er tross alt en sokk med såle på. Men du blir da våt med joggesko også. i tillegg svetter du vel litt på føttene? ;)

Alle bekjente som har kjøpt dem er utrolig fornøyde, så kjøpkjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre et lite spørsmål her?

Jeg har hatt alltid hatt problemer med beina mine, beinhinnebetennelse, delvis plattfot og alltid full av gnagesår. Så har jeg egentlig planer om å stikke innom løpelabbet eller lignende å få kjøpt meg noen skikkelig tilpassede sko. Men så har jeg tenkt litt på denne typen sko, tror dere dette hadde vært et alternativ?

Skal forresten bruke dem til jogging og styrketrening (selvfølgelig med avlasting av joggesko inni mellom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lær deg teknikken med barfotsko, så tror jeg de problemene forsvinner. :)

Har hørt flere som har hatt samme problem som ble kvitt etter de lærte teknikken med skoene.

Og om du blir vandt med barfotsko er det ofte nedtur og vondt igjen når du bytter til joggesko.. Men det er min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VFFs er ingen mirakelkur, og om du skal ha forventet effekt av det lønner det seg nok å se på utenforliggende årsaker til problemene dine.

Når det er sagt er det mange som har god erfaring med VFFs og slike problemer som du beskriver. Stikkordene er vel å begynne forsiktig og øke rolig på etterhvert.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde et par slike på XXL i dag. Måtte prøve med de sokkene inni pga hygiene. Oi oi oi, det ble klumpete greier! Bortsett fra det virket det helt herlig å gå i. Bruker dere dem med de sokkene, eller uten? Hvordan er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vaska mine TrekSport for første gang i går etter å ha løpt orientering i skogen. Vaska de på sportsprogram på 30grader, uten noe pulver eller noe som helst. De ble så gode som nye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre et lite spørsmål her?

Jeg har hatt alltid hatt problemer med beina mine, beinhinnebetennelse, delvis plattfot og alltid full av gnagesår. Så har jeg egentlig planer om å stikke innom løpelabbet eller lignende å få kjøpt meg noen skikkelig tilpassede sko. Men så har jeg tenkt litt på denne typen sko, tror dere dette hadde vært et alternativ?

Skal forresten bruke dem til jogging og styrketrening (selvfølgelig med avlasting av joggesko inni mellom)

Enig med Loues. Er "full" platfot selv, og hadde tidligere kneproblemer, men merket lite til da jeg begynte å trene i tights, og enda mindre(skjer svært sjeldent) da jeg fikk meg mine VFF "Speed"(tror hvertfall de heter det.

Jeg prøvde borrelåsmodellene, men følte ikke disse satt like bra på som med lisser. Hva syns dere egentlig om borrelåsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...