Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

"FightFit skrev:
Så gutter, hvordan ser den ultimate skulderøkta ut? :)

Ikke det at man trenger en egen dag for skuldre, men hvis jeg skulle valgt tre øvelser ville det vært skulderpress med manualer, sidehev med strake armer og face pulls.

"Mads skrev:
Noen spesiell antall reps og sett som anbefales for å øke størrelsen på skuldrene?

Det kommer litt an på øvelsen. Sidehev blir ca. 10-12 reps siden det er en isolasjonsøvelse, mens en baseøvelse som skulderpress kan gjøres med f. eks. 6-8 reps.

Annonse

Til alle deltbrahs her inne: ka meiner dåke om upright rows? Øvelsen blir jo bannlyst opp og ned, men why oh WHY? Skuldera går vel strengt tatt i nett samme bevegelsesbane som ved sidehev? Einaste forskjellen blir vel at i topposisjon ved sidehev er albogeleddet (eller biceps om du vil) strekt ut, mens det er trekt sammen i upright rows? NEED HELP PLZ!

• 2 måneder senere...
  "FightFit skrev:
Så gutter, hvordan ser den ultimate skulderøkta ut? :)

Her fant jeg en gammel tråd jeg vil hijacke.

Jeg lurer på hvilken dag det vil være optimalt å trene skuldre, da typisk 2-3 øvelser av ca 10-15 sett totalt.

Altså sammen med

1- rygg

2- bryst

3- armer

4- bein

5- alene

6- annet

[x] Ønsker ikke tips om diverse helkroppsprogrammer eller hva det heter

[x] Ikke spør om målsetning eller lignende gpp

[ ] Bare svar hva du mener om saken please :p

"VOFF skrev:
Her fant jeg en gammel tråd jeg vil hijacke.

Jeg lurer på hvilken dag det vil være optimalt å trene skuldre, da typisk 2-3 øvelser av ca 10-15 sett totalt.

Altså sammen med

1- rygg

2- bryst

3- armer

4- bein

5- alene

6- annet

[x] Ønsker ikke tips om diverse helkroppsprogrammer eller hva det heter

[x] Ikke spør om målsetning eller lignende gpp

[ ] Bare svar hva du mener om saken please :p

Vil du prioritere d hadde jg kjørte d aleine også md bakside skuldre og trapz
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...