Gå til innhold

VG i dag.. kcal beregninger?


katari

Anbefalte innlegg

Noen som har lest slankesaken?

Synes det blir litt misvisende og si at om man jogger i 32 minutter så har man forbrent 500 kcal... Nå er det sikkert litt forskjell på høyde og vekt som går inn i regnestykket, men med mine tall 164 og 57 forbrenner jeg mellom 250-300 kcl grovt på en 40 min joggetur sånn ca. ( i følge min sikkert 100% pålitelige løpeapp. haha!) Kan dette virkelig stemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes det er så bra når de skal hjelpe folk i sommerformen også tror folk som tar en rask gange tur i en halvtime at de har forbrent 1/3 av kcl inntket den dagen.. så spiser de sikkert litt ekstra for å belønne seg selv også går de ikke ned en dritt.

:(

I tillegg anbefaler de lett produkter , pasta og brød, knekkebrød, yoghurt..(ja grovt brød selvsagt.) det blir liksom veldig lite proteiner , noe grønt og lite frukt. J typisk etter den norske anbefalningene som sååå mange blir sunnere av.

jeg hadde fort blitt sulten på mer annet med den maten der. jeg må liksom fylle opp magen med protein og fett ellers går jeg bare og vil småspise og blir ikke skikkelig mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lest slankesaken?

Synes det blir litt misvisende og si at om man jogger i 32 minutter så har man forbrent 500 kcal... Nå er det sikkert litt forskjell på høyde og vekt som går inn i regnestykket, men med mine tall 164 og 57 forbrenner jeg mellom 250-300 kcl grovt på en 40 min joggetur sånn ca. ( i følge min sikkert 100% pålitelige løpeapp. haha!) Kan dette virkelig stemme??

Hvor ser du dette?Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kcal på en halvtime jogging hørtes utrolig mye ut...... jeg forbrenner IKKE det.....

Jeg hadde 30 min med tempo intervaller i går. Skulle ønske jeg så 500 kalorier på skjermen, og maskinene på senteret har jo en tendens til å overdrive:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500 kcal på en halvtime jogging hørtes utrolig mye ut...... jeg forbrenner IKKE det.....

Jeg kan forbrenne det,men da må jeg løpe hele den halvtimen ,med blodsmak i munn...som regel forbenner jeg omlag 600 kcal på en time med intervaller,så ja---300 på en halvtimes jogging er mer reaistisk for de fleste av oss:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å bruke 25 minutter på en 3km en gang (heldigvis litt raskere nå). Da viste pulsklokka litt over 250 kcal. Har en teori om at den overdriver litt fordi jeg har veldig høy puls.

Personen VG beskriver må isåfall ha UTROLIG høy puls og være så kraftig overvektig at det ikke er mulig å løpe i en halvtime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å bruke 25 minutter på en 3km en gang (heldigvis litt raskere nå). Da viste pulsklokka litt over 250 kcal. Har en teori om at den overdriver litt fordi jeg har veldig høy puls.

Personen VG beskriver må isåfall ha UTROLIG høy puls og være så kraftig overvektig at det ikke er mulig å løpe i en halvtime!

Ja må ikke overdrive nå da...er man litt overvektig så brenner man mye mer...samme med om man er ganske høy..altså...Hvis man virker går inn for å forbrenne 500 kcal på en jogg så kan man det...men da er d ikke mye behagelig;) Men jeg tror det går an ja..men at den saken har overdrivi en del JA...så misvisende er det absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må ikke overdrive nå da...er man litt overvektig så brenner man mye mer...samme med om man er ganske høy..altså...Hvis man virker går inn for å forbrenne 500 kcal på en jogg så kan man det...men da er d ikke mye behagelig;) Men jeg tror det går an ja..men at den saken har overdrivi en del JA...så misvisende er det absolutt.

Jeg er 1.70 høy (som dama i denne saken) og har vært oppe i over 90 kilo på det meste. Jeg har hatt trening med så høy intensitet at jeg nesten har kasta opp, (snittpuls på ca 185) og selv ikke da har jeg vært i nærheten. Kanskje om man spurter i oppoverbakke med en illsint bjørn i hælene at man kan nærme seg 500ckal/30min, men ingen som er i målgruppa til den artikkelen, er vel istand til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.70 høy (som dama i denne saken) og har vært oppe i over 90 kilo på det meste. Jeg har hatt trening med så høy intensitet at jeg nesten har kasta opp, (snittpuls på ca 185) og selv ikke da har jeg vært i nærheten. Kanskje om man spurter i oppoverbakke med en illsint bjørn i hælene at man kan nærme seg 500ckal/30min, men ingen som er i målgruppa til den artikkelen, er vel istand til det?

Kan du ikke prøve å gå inn for det i dag da ?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve å gå inn for det i dag da ?:D

Nei: PSMF ;) Kanskje neste uke.

Eneste gang jeg har hatt forbrenning i nærheten av 500kcal pr 30 min er når jeg har gått trapper (1265 trappetrinn) og det kan ikkje sammenlignes med løping. Men for all del, kan godt prøve igjen når kroppen min har litt mer karbo å gå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner fort 500 kcal på en halvtime om madammen har vært borte lenge og tar på seg dådyrblikket.

;)

Ok, gjør du dette samtidig som du løper eller?

Men det er klart, skulle heller stått : Så lenge må du "jogge"(ha sex) for å forbrenne 500 kcal;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...