Gå til innhold

Hvilken type poteinpulver er best?


Julie91

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Impact whey proteinpulver med sjokoladesmak gjennom www.myprotein.com

Jeg leste en del på nettet om det og det hadde fått bra rating, men jeg er fortsatt litt usikker på hvilke proteinpulver som er best i forhold til styrketrening.

Er det noen som har erfaring med dette?

Ta en titt:

http://www.myprotein.com/uk/products/impact_whey_protein

Veldig bra utvalg av podukter og til en rimelig penge! Sjokoladeshaken er veldig god. Litt usikker om det går an å bestille til Norge da,men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg har alltid hørt at Tech Nutrition (prozyme) er den beste å få på markedet. Selv har jeg brukt den i mange år. Helt grei på smak. Men de har smaksgaranti om du ikke liker smaken, da får du alle penge tilbake. TN sine produkter er litt dyre synes jeg, så om du har noen formening om at det finnes noe der ute som er bedre og billigere så må dere skrike ut! Gjerne begrunn hvorfor den er bedre en TN sin Prozyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker Whey 80 fra gymgrossisten, helt greit på smak (sjoko) noe annen smak har jeg ikke testet og har heller ikke tenkt å bytte.

Har litt sukrin i noen ganger, for det er ikke spesielt søtt på smak. Whey 80 er ikke det reneste pulveret 100g pulver er 76g proteiner og resten fett 8% og karbs 5%, 410 kcal. Holder til mitt bruk, det det billigste per protein om du kan leve med fettet og karbsen. De reneste er godt over 80% proteiner.

Jeg har ikke tenkt å betale 200kr per kg for proteinpulver. Når jeg får dette til 119 kr per kg. Jeg bruker tross alt 100-130g av dette hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette!

Kom over en tråd her på fitnessbloggen, hvor en sa at pulveret til Proteinfabrikken er bare møkk og inneholder altfor mye karbohydrater og tull. Stemmer dette?

Selv bruker jeg QNT Zero Carb og Iso-Gold pulver, men vurderer å prøve noe nytt. Er det noen type pulver man burde holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du får 9000 g Whey Tech for 999 el noe sånt hos PF:) , det kan være et bra kjøp?

Det blir 11,1 kr per 100g og 14,8 kr per 100 g rent protein, jeg betaler ikke for karbs og fett så det trekker jeg fra når jeg ser på "best value for money". Det er billigere en GG sitt 8 kg tilbud på Whey-80.

PF sitt pulver har 20% Kasein og 80% Whey, mot 100% Whey i Whey 80 ser ikke noe problem med det, ser det er mindre fett i (PF) Whey Tech konta (GG) Whey-80. Skulle tale til fordel for Whey Tech?

Jeg har faktisk aldri testet Whey Tech, men er det så fælt som noen antyder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette!

Kom over en tråd her på fitnessbloggen, hvor en sa at pulveret til Proteinfabrikken er bare møkk og inneholder altfor mye karbohydrater og tull.

Hva er galt med karbs da??:) Om du ikke er på en streng lav karb diett,

så er nok 100% whey, (3kg for 300kr.) bra nok for Ola Nordmann. Whey isolat som er av den mer dyrere sorten og har høyrer protein verdi er som regel borkastede penger, fokuser heller på kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut pf sine produkter etter at det luktet surt etter å ha stått i kjøleskapet i bare 1 natt. Har flere opplevd dette?

Pleier å kjøpe inn pulver fra Tyskland nå, av typen body attack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med karbs da??:) Om du ikke er på en streng lav karb diett,

så er nok 100% whey, (3kg for 300kr.) bra nok for Ola Nordmann. Whey isolat som er av den mer dyrere sorten og har høyrer protein verdi er som regel borkastede penger, fokuser heller på kostholdet!

Når det kommer til tilskudd av protein og karbo for min del, er det som stat og kirke. Foretrekker dem separert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med karbs da??:) Om du ikke er på en streng lav karb diett,

så er nok 100% whey, (3kg for 300kr.) bra nok for Ola Nordmann. Whey isolat som er av den mer dyrere sorten og har høyrer protein verdi er som regel borkastede penger, fokuser heller på kostholdet!

Nei altså, er jo derfor jeg faktisk spør om pulveret er bra eller ikke. Selv vil jeg ha i meg minst mulig unødvendige karbohydrater, så er derfor jeg blir usikker når det gjelder proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette!

Kom over en tråd her på fitnessbloggen, hvor en sa at pulveret til Proteinfabrikken er bare møkk og inneholder altfor mye karbohydrater og tull. Stemmer dette?

Selv bruker jeg QNT Zero Carb og Iso-Gold pulver, men vurderer å prøve noe nytt. Er det noen type pulver man burde holde seg unna?

Nei altså, er jo derfor jeg faktisk spør om pulveret er bra eller ikke. Selv vil jeg ha i meg minst mulig unødvendige karbohydrater, så er derfor jeg blir usikker når det gjelder proteinpulver.

80 % av kaloriene i PF Whey Tech er proteiner, 15 % karbohydrater og 5 % fett.

Det er ikke "møkk", men helt standard :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke billig så det må være avsindig bra, det er designer/blandings protein. Jeg tviler på jeg har bruk for så dyre greier. Jeg prøver å få whey til 110-120 kg per kg seff så lite fett og karbs som mulig, men ikke til nesten 200 kr per kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver som inneholder både kaseinprotein og myseprotein er dyrere enn kun myseprotein. Jeg bruker derfor et rent myseprotein som tilskudd rett etter trening, og et tilskudd med kaseinprotein til øvrige tider på døgnet hvor jeg føler behov. Hadde det ikke vært for den økonomiske faktoren hadde jeg kjørt et pulver med både kasein og myse hver gang.

Jeg har tidligere brukt Prozyme fra TN.no, men bruker nå Muscle Troponin fra x-life.no. Det er noe karbohydrat i det, men det gjør meg ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...