Gå til innhold

Hvilken type poteinpulver er best?


Julie91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har erfaring eller har noe å si om dette proteinpulveret?

Gourmet-Pro - Gymgrossisten : Kosttilskuddet Protein Whey-80 Gainer Pro Trening Kreatin finner du hos Gymgrossisten™

Jeg ble litt skeptisk pga den lave prisen (før tilbudspris), så må forhøre meg her for jeg bestiller:)

Har til nå brukt 100% Whey Gold standard som jeg er fornøyd med, men den Star Nutrition Gourmet pro i linken er jo halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% Whey Gold Standard - er isolat derfor er det dyrt. Høy prosent (85%)med proteiner lite fett og karbs.

Star Nutrition Gourmet Pro - har ikke så stor andel protein ca 76-80%, etter hvilken smak.

Jeg syns 263 kr pr kg pulver er mye for proteinpulver ( 310 kr per kg proteiner).

Jeg tror største forskjell ellers er smaken.:)

Personlig tror jeg de fleste fint kan bruke pulver med 74-75 prosent protein store deler av året, seff kan spesielle dietter/deff skape behov for høyest mulig innhold av proteiner/isolat pulver.

For meg fungerer pulver til 111 kr per kg med 74-75 prosent proteiner fint. Jeg velger da etter smak og hvor mye fett det er i pulveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whey er ikke whey. Forskjellige produsenter putter inn forskjellige vitaminer og aminosyrer i whey'en sin.

Selv bruker jeg Optimum Nutrition sin 100% Kasein. Koster endel, men det smaker mye bedre og skal visst være bedre en whey for og etter trening også. Kjøpte det mest for å ta før legge tid. Men har gått over til å bruke det hele døgnet. Når det gjelder smak så skal jeg snart ha en smakstest i bloggen min. Har fått tilsendt noen vareprøver. Men tar gjerne imot forslag hvilke merker folk vil høre om :) (Har fått ON 100% Kasein sjokolade og vanilje. TN ProZyme sjokolade)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper på iherb.com fordi jeg handler andre ting der også, og der er det billig. Jeg kjøper da små bokser av gangen. Prøver litt forskjellig. Har kjøpt MRM eggehviteprotein med vanilje. Den er søtet med stevia, er veldig søt og med lavt innhold av karbo og fett. Samme forhold er det i NOW eggehviteprotein, den er dog ikke søt. Smakt nøytral jeg har brukt i bakst. Jeg spiser mye kjøtt så jeg kan fint innta vegansk protein. Har kjøpt en uten karbo(kun fiber) og uten fett nå men ennå ikke testa den:

Life Time, Life's Basics, Plant Protein, Unsweetened, Vanilla Flavor, 1 lb .05 oz (477 g) - iHerb.com

Har også kjøpt soyaprotein der. Veldig billig men noe skummelt kanskje. Skal kjøpe chiaprotein en gang også, tenkte jeg. DEns eneste karbo er av fiber.

Healthy Origins, White Chia Flour, 12 oz (340 g) - iHerb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest menn bør styre unna soyaprotein, skal ha litt negativ innvirkning på testosteron nivået:thumbsdown:

tja, jeg begynner å tvile på skremslene omkring soya fordi i japan er det vanlig å spise soya og er mennene mer lubne som av østrogen der? Nei, og hva er det " farlige" i soya? Jo kreftforebyggende isoflavonoider, men det utskilles via urinen, så hvor farlig kan det være da?http://www.ajcn.org/content/54/6/1093.full.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om at opptakshastighet ikke er viktig.

Jeg ser ikke hvorfor whey skal være så mye bedre etter trening kontra før leggetid.

Hvorfor mener du at opptakshastigheten ikke er viktig? Hva med før leggetid når kroppen ikke skal få tilført noe protein på 8-10 timer? Kan ikke da Kasein som har den egenskapen at det tas opp igjennom 6-7 timer være en fordel? Siden denne legger seg som en gele i magesekken så vil den jo også kunne fungere godt som et metthetskapende mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at opptakshastigheten ikke er viktig? Hva med før leggetid når kroppen ikke skal få tilført noe protein på 8-10 timer? Kan ikke da Kasein som har den egenskapen at det tas opp igjennom 6-7 timer være en fordel? Siden denne legger seg som en gele i magesekken så vil den jo også kunne fungere godt som et metthetskapende mellommåltid.

Joda, metthet er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...