Jump to content

Illyria

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

  1. Kjøpte meg sånn legghalvdel i dag, og har nettopp testa. Både fornøyd og misfornøyd, glad for erfaringen! Smertene bak i leggen forsvant fort, sikkert bare oppvarming som gjorde vondt. Merka at det varmer godt rundt leggene. etter 500 meter merka jeg GODT at det er anklene mine som lager ekstrem smertehelvete for meg, og dermed sender "ilinger" opp gjennom framre del.. Aka beinhinnebetennelse.. Gikk gråtende hjem igjen, etter å ha kanskje gått 1km tilsammen..
  2. Å, som jeg kjenner meg igjen. Får tårer i øynene over alt du tør å innrømme her! Tøft gjort, rett og slett.
  3. Den verste smerten i forhold til beinhinnebetennelsen kommer kun hvis jeg går for mye på asfalt eller mølla... Men det som slår inn aller først, er de (til tider) ekstreme smertene bak i leggene... Som fører til at fotbladet sovner! Så jeg undrer på om jeg skal prøve meg på den løse varianten først.
  4. Takk for tips, folkens! Har lest mye bra og litt negativt om 2XU strømpene (både hel og kun leggdel). Fikk til og med tips fra en på jobben om at de strømpene revner raskt i fotdelen... Har også lest litt og fått anbefalt Calf support fra Rehband, noen med erfaringer? Noen mener disse funker fint i både trening og restitusjon pga de fører bedre varme enn 2XU... Tromsø, fant ortopedisk verksted her ved å google
  5. Jeg har slitt med smerter i legg ved gange (uansett underlag) + at føttene mine "sovner av" når jeg løper. Dette problemet har jeg hatt i et par år nå, og legene mine sier "kjøp deg nye sko og gå riktig". Etter flere par sko er problemet fremdeles tilstede, inkludert beinhinnebetennelse. Hurra... Jeg har lest litt rundt her på bloggen, og sett flere snakke om kompresjonsstrømper, og vurderer å skaffe meg dette. Er det da best med en hel strømpe, eller funker det like greit med leggvarianten? (Ala dette 2XU Compression Calf Guard ). All tips mottas med takk
  6. GotCake: Ja, men det er sånt man ikke tenker over, og derfor fint at du nevner det
  7. Du synes "jeez" hører hjemme i et saklig svar, og ikke burde tolkes negativt? Er det virkelig ikke lov å være treningsnoob på dette forumet? Det jeg tenkte på er at det er lettere å ta i med hele kroppen f.eks i bratte bakker om man har staver, og om det da over lengre tid faktisk kan ha bedre effekt enn å gå uten. Forsåvidt ikke bare for fettets del nei.
  8. Det hadde jo vært fint om du hadde kommet med et litt mer saklig svar hvis du først absolutt måtte kommentere?
  9. Nå har det jo begynt å tine godt, og jeg skal gå til innskaffelse av tursko jeg kan bruke i terreng/fjell. Jeg lurer også på om jeg skal anskaffe meg staver, siden jeg har lest at man forbrenner mer ved bruk av staver. Er det vits, eller er det bortkastede penger? Er det noe man skal tenke over hvis man kjøper staver? EDIT: Om det over tid vil ha helhetlig større effekt pga lettere å bruke hele kroppen (spesielt i oppoverbakke).. Ikke nødvendigvis for forbrenningen...
  10. Takk, da vet jeg jo det Man må visst ta med en klype salt det man leser rundtomkring her
  11. Nei altså, er jo derfor jeg faktisk spør om pulveret er bra eller ikke. Selv vil jeg ha i meg minst mulig unødvendige karbohydrater, så er derfor jeg blir usikker når det gjelder proteinpulver.
  12. Jeg lurer også på dette! Kom over en tråd her på fitnessbloggen, hvor en sa at pulveret til Proteinfabrikken er bare møkk og inneholder altfor mye karbohydrater og tull. Stemmer dette? Selv bruker jeg QNT Zero Carb og Iso-Gold pulver, men vurderer å prøve noe nytt. Er det noen type pulver man burde holde seg unna?
×
×
  • Create New...